Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni sisko änkesi meille aamulla - nyt todellinen riita päällä

Vierailija
09.10.2018 |

Mieheni lähti aamu kuudelta töihin ja jäin nukkumaan yövuoron päätteeksi. Minulla on kerrankin tiedossa vapaa, joten ajattelin nukkua kunnolla, sillä jos en heti saa kunnolla nukuttua, niin koko päivä menee ihan sumussa ja vapaat ovat yhtä taistelua.
Kahdeksan jälkeen miehen sisko alkoi soittelemaan minulle, mutta painoin soiton aina pois ja lopulta kännykän äänettömälle. Jos vastaan, en saa enää nukahdettua uudelleen. Yhtäkkiä puoli yhdeksän aikaan saan tajuttoman sätkyn, kun alakerrassa käy ovi ja miehen sisko huutelee portaikossa "Hei moi, tiesin et oot kotona ja löysin avaimen vanhasta paikasta" ja kertoo miten tuli hakemaan jotain meille unohtunutta tavaraa.
Voitte arvata miten suutuin, ja ajoin hänet pihalle vaatien avainta takaisin. Siskopa otti hirvittävät herneet ja aloitti hirveän viestittelyrumban ja mieskin jo soitt töistä että mitä meillä oikein tapahtuu.

Vara-avain vaihtoi juuri paikkaa.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönttö sisko. Ne jotka eivät tee kolmivuorotyötä eivät tajua että se yövuoron jälkeinen väsymys EI ole edes samanlaista kuin tavallinen väsymys. Kun on tehnyt öitä ihan oikeasti sitä unta tarvitsee. Silloin ei viihdytetä vieraita vaan nukutaan.

Vierailija
22/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh ja pah, jos unesi olivat niiiin tärkeät olisi se puhelin laitettu äänettömälle jo ennen nukkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M42 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se miehen sisko ihan loppuun asti ollut ajatellut, mutta sun reaktio oli lapsellinen ja loukkaava. Ylireagoit ajaessa ihmisen pois, oletettavasti vielä ilkeästi.

Olisit vaan sanonut että sun on nyt ihan pakko nukkua, joten nyt ei sovi. Soitat vaikka kun heräät. Joskus unet jää lyhyiksi, sitä se elämä välillä teettää.

Voi että, ihanko ilkeästi ajoi kotoansa sinne tunkeutujan. Varmaan tuli toiselle nyt paha mieli.

Eri asia jos tämä ihminen olisi ollut joku vieraampi ihminen. Kyseessä kuitenkin miehesi sisko.

Vierailija
24/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hassua, ettei laittanut viestiä ollenkaan ennen "visiittiä".

Hän yritti soittaa minulle vajaa kymmenen kertaa ennen kuin tuli tänne. Viestejä en olisi edes lukenut. Ap 

Sitä juuri meinasin. Jos kokoajan tulee luuria niin kyllä siinävaiheessa normaali ihminen laittaa jo viestin, että tarviin senjasen unohtuneen tavaran ja olen tulossa jo hakemaan sitä.

Ei, vaan että "VOINKO tulla hakemaan sen?"

Vierailija
25/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän yritti soittaa minulle vajaa kymmenen kertaa ennen kuin tuli tänne. Viestejä en olisi edes lukenut. Ap 

Sitä juuri meinasin. Jos kokoajan tulee luuria niin kyllä siinävaiheessa normaali ihminen laittaa jo viestin, että tarviin senjasen unohtuneen tavaran ja olen tulossa jo hakemaan sitä.

Normaali ihminen kyllä siinä vaiheessa palaa asiaan myöhemmin. Itselleni ei tulisi mieleenkään änkeä soittelemaan yövuorolaisen ovikelloa, vaan tulen myöhemmin Ap 

Vierailija
26/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se miehen sisko ihan loppuun asti ollut ajatellut, mutta sun reaktio oli lapsellinen ja loukkaava. Ylireagoit ajaessa ihmisen pois, oletettavasti vielä ilkeästi.

Olisit vaan sanonut että sun on nyt ihan pakko nukkua, joten nyt ei sovi. Soitat vaikka kun heräät. Joskus unet jää lyhyiksi, sitä se elämä välillä teettää.

... ja sitten kun et ole purkamassa väsymyskiukkua, niin kerrot että jatkossa ei kannata tulla teille jos sä et vastaa - luultavasti nukut.

Miksi alkaisin kasvattamaan aikuista ihmistä kun tämä on itsestäänselvyys valtaosalle? Ap 

Vierailija
27/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M42 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että, ihanko ilkeästi ajoi kotoansa sinne tunkeutujan. Varmaan tuli toiselle nyt paha mieli.

Eri asia jos tämä ihminen olisi ollut joku vieraampi ihminen. Kyseessä kuitenkin miehesi sisko.

Ekanakaan mulla ei ole miestä, olen ihan hetero. Toisekseen toisen kotiin ei mennä kutsumatta sisään.

Vierailija
28/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi nyt vain yrittää mennä nukkumaan, täällä av:lla roikkuminen vain vaikeuttaa uneen pääsemistä. Mutta noin yleisesti sanoisin että ihmiset, jotka eivät ymmärrä yövuoron jälkeen tarvittavaa nukkumisrauhaa ovat perseestä. Todella sadisteja. Puhelin kannattaa aina laittaa kokonaan äänettömälle, kun yrittää nukkua. Ja jos lähipiirissä on näitä toisten tarpeita huomioimattomia "touhutätejä/setiä", niin ovikellosta myös virrat pois ja vara-avaimet sellaisiin paikkoihin, joista ei muilla ole tietoa.

Vierailija
29/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaisi nyt vain yrittää mennä nukkumaan, täällä av:lla roikkuminen vain vaikeuttaa uneen pääsemistä. Mutta noin yleisesti sanoisin että ihmiset, jotka eivät ymmärrä yövuoron jälkeen tarvittavaa nukkumisrauhaa ovat perseestä. Todella sadisteja. Puhelin kannattaa aina laittaa kokonaan äänettömälle, kun yrittää nukkua. Ja jos lähipiirissä on näitä toisten tarpeita huomioimattomia "touhutätejä/setiä", niin ovikellosta myös virrat pois ja vara-avaimet sellaisiin paikkoihin, joista ei muilla ole tietoa.

Entäs kun alkavat sitten hakkaamaan oveen tai koputtelemaan ikkunoihin?

Vierailija
30/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan että "VOINKO tulla hakemaan sen?"

No se nyt on selviö :) en nyt koko mielikuvitusviestiä tohon kirjottanut.

Vierailija
31/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen kyllä siinä vaiheessa palaa asiaan myöhemmin. Itselleni ei tulisi mieleenkään änkeä soittelemaan yövuorolaisen ovikelloa, vaan tulen myöhemmin Ap 

Oletan, että kyseessä oli joku todella tärkeä tavara kun hakeminen ei voinut odottaa siihen että naisen veli olisi kotona.

Vierailija
32/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuoron jälkeen väsymys on erittäin kova ja hermot jopa lehmänhermoisella kiristyy helpommin. Itse olen joskus savuttanut korvista bussissa kotimatkalla jos joku pitää kovaa möykkää tai bussi tökkii tms. Tavallisesti ei kiinnitä huomiota yhtään moiseen. Ja VARMASTI minäkin räjähtäisin jos joku punkisi avaimilla sisään omaan kotiini kun olen nukkumassa. Ja mielestäni kenenkään kotiin ei mennä avaimilla sisään, ei yövuoron jälkeen eikä vapaapäivänä. Törkeää.

Vierailija
33/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos joku tunkeutuu omaan kotiin, kun itse yrittää nukkua, niin silloin saa ajaa pois vaikka ilkeästi.

Vierailija
34/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi nyt elämä, silloin napsuis lopullinen porttikielto!

Vierailija
35/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että tämä on tottakaan.

Ei meillä ainakaan ole vara-avainta muualla kuin talon sisällä, niitä ei meidän lukitusjärjestelmässä tarvita. Lisäksi hälytysjärjestelmä on kytketty päälle, jos talossa nukutaan. Kolmanneksi en voisi kuvitella että edes oma siskoni tai vanhempani tallustelisivat meille omin päin.

Itsehän te moisen käytöksen olette sallineet, pistäkää se nyt poikki.

Vierailija
36/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän AP:tä. Mulla kävi kerran samoin appiukon kanssa: eli yritti ensin soittaa, en jaksanut maratonipuhujaa kun olin väsynyt, joten en vastannut. Yritti soittaa useamman kerran --> en vastannut. Laittoi whatsapissa viestiä - en edes lukenut saatikka reagoinut. 

Seuraava oli, että kuulin kun avainta käännettiin etuoven lukossa ja äijä pukkasi tupaan. "Yritin kyllä soittaa ja laittaa viestiä mutta kun et reagoinut ja olin kulmilla niin ajattelin tulla käymään."

Suutuin tietysti ihan sikana ja heitin äijän pihalle - tietty veti tästä herneet nenään. 

Ollaan jo siis aiemmin sovittu, että etukäteen sopimatta ei tulla vierailulle...

Aijuu ja poikansa ja minun aviomieheni on kuollut eli mulla ei välttämättä olisi edes tarvetta enää pitää heihin yhteyttä. Yllätysvierailut on kanssa tosi jees, kun ottaa huomioon että olen taas deittailemassa...

No, lukot saattaa piakkoin vaihtua eikä vara-avaimista riitä enää appivanhemmille. 

Vierailija
37/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi soittaa poliisit. Kotirauhan rikkomista tuollainen.

Vierailija
38/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit soitetaan poliisille, että joku häirikkö hakkaa ovia ja ikkunoita sekä koettaa tunkeutua asuntoon sisään niin oppii ne urpot lähipiiristäkin yleensä ensimmäisen kerran jälkeen.

Vierailija
39/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki olettavat, että miehen sisko tietää aapeen vuorolistat ja milloin tämä on yövuorossa ja milloin päivävuoorossa ja milloin vapaalla? Harva tietää sukulaistensa vuorolistoja. Minä en ainakaan tiedä, enkä keksi, miksi pitäisi tietää. Sisko on toddennäköisesti kysynyt veljeltään, eli aapeen mieheltä, että voiko hakea tavaransa, ja mies on sanonut, että joo, siellä on ap kotona.

Vierailija
40/152 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kyseessä oli joku todella tärkeä tavara kun hakeminen ei voinut odottaa siihen että naisen veli olisi kotona.

Oletetaan nyt kaikki että sisko ymmärtää tästedes olla unohtelematta tärkeyksiään, tai vähintään olla kiusaamatta muita omasta toheloudestaan. Ei se ole ap:n vika ettei toisella pysy tavarat kasassa.