Maapallon tulevaisuus: kannattaako lapsia hankkia?
Olen (kuten moni muukin) huolissani maapallon tulevaisuudesta.
Ilmaston muuttuessa tulee kaikenlaista levottomuutta ja kriisiä eteen.
Kannattaako tähän maailmaan lapsia enää hankkia?
Perusteita puolesta ja vastaan?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Olen (kuten moni muukin) huolissani maapallon tulevaisuudesta.
Ilmaston muuttuessa tulee kaikenlaista levottomuutta ja kriisiä eteen.Kannattaako tähän maailmaan lapsia enää hankkia?
Perusteita puolesta ja vastaan?
#väestönvaihto
Itse en ole ikinä ymmärtänyt tai sisäistänyt ajattelutapaa, että "ei tehdä lapsia kärsimään". Olen itse vasta 17 eli monien puheiden perusteella sukupolvessani tulee olemaan enimmäkseen syrjäytyneitä, digiriippuvaisia, työ- ja elämiskyvyttömiä vässyköitä, ja vielä minun elinaikanani ilmasto tuhoutuu, maailmanrauha järkkyy ja tulee nälänhätää, Suomi täyttyy ilmas topa kolai sista (ja tulee isl amisaa tio, naisten oikeudet tuhoutuvat, rikollisuus lisääntyy jne. jne.), varmaan Venäjäkin hyök kää ja mieheni ja veljeni joutuvat rintamalle kuolemaan, Suomen hyvinvointiyhteiskunta kaatuu ja kaikki palvelut katoavat enkä tule ikinä saamaan töitä, eläkkeestä puhumattakaan.
En kuitenkaan pelkää yhtään vaikka välillä vähän huolestunut olenkin. Eivät kaikki kriisit ja katastrofit tule kerralla vaan pikku hiljaa, ja meillä on aikaa sopeutua ja keksiä uusia ratkaisuja ongelmaan kerrallaan. Maailmassa on aina ollut ongelmia ja nuoriso on aina ollut pilalla ja maailmanloppu lähellä, jotenkin täällä on silti pärjätty.
Eli en valita vaan olen kiitollinen siitä, että minut tehtiin tänne kärsimään.
Sinänsä en pidä ilmastonmuutosta, vaikka se pienentäisikin kaikkia satoja Suomessa merkittävästi ja pysyvästi, mahdottomana asiana suomalaisille. Ongelma on siinä, että rauhan aikoja on kestänyt nyt niin pitkään, että laumana esim. suomalaiset ovat harhautuneet aivan lillukanvarsihommiin. Ns. normaalitkin ihmiset stressaavat täysin naurettavista pikkuasioista, mitään kivaa ei ole enää missään. Taloudellinen eriarvoisuus on myös nykyään jo sellaisessa mittakaavassa, että aivan taatusti aggressioita kertyy vähintäänkin pinnan alle koko ajan kasvavassa määrin. Jotkut perii miljoonia sukupolvesta toiseen, ja toiset käy höpöhöpöhommissa 9 eurolla päivä aivan samoilla kognitiivisilla taidoilla ja tiedostamisen tasolla. Tämä ei johtaa mihinkään hyvään.
Massojen typeryys on täydellisen masentavaa ja lapset ja nuoret ovat sille kaikkein alttiimpia. Sitten he masentuvat kun tis*it eivät ole samanlaiset kuin Kardashianeilla tai kun unelma-ammatti vaatisi laajan fysiikan laudaturia, ja muita vaihtoehtoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ikinä ymmärtänyt tai sisäistänyt ajattelutapaa, että "ei tehdä lapsia kärsimään". Olen itse vasta 17 eli monien puheiden perusteella sukupolvessani tulee olemaan enimmäkseen syrjäytyneitä, digiriippuvaisia, työ- ja elämiskyvyttömiä vässyköitä, ja vielä minun elinaikanani ilmasto tuhoutuu, maailmanrauha järkkyy ja tulee nälänhätää, Suomi täyttyy ilmas topa kolai sista (ja tulee isl amisaa tio, naisten oikeudet tuhoutuvat, rikollisuus lisääntyy jne. jne.), varmaan Venäjäkin hyök kää ja mieheni ja veljeni joutuvat rintamalle kuolemaan, Suomen hyvinvointiyhteiskunta kaatuu ja kaikki palvelut katoavat enkä tule ikinä saamaan töitä, eläkkeestä puhumattakaan.
En kuitenkaan pelkää yhtään vaikka välillä vähän huolestunut olenkin. Eivät kaikki kriisit ja katastrofit tule kerralla vaan pikku hiljaa, ja meillä on aikaa sopeutua ja keksiä uusia ratkaisuja ongelmaan kerrallaan. Maailmassa on aina ollut ongelmia ja nuoriso on aina ollut pilalla ja maailmanloppu lähellä, jotenkin täällä on silti pärjätty.
Kyllä esim massatyöttömyys on kestänyt jo vuosikymmeniä, eikä mitään ratkaisuja ole keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esim massatyöttömyys on kestänyt jo vuosikymmeniä, eikä mitään ratkaisuja ole keksitty.
Massatyöttömyys ei vaadi ratkaisuja, sehän on tavoite. Ennenpitkää 100 % on työttöminä ja se on aivan loistavaa. Jos tässä jotain ratkaisuja tarvitaan, niin perustuloa, jotta työttömyyden aiheuttamat henkilökohtaiset ongelmat voidaan mitätöidä.
Ei kiitos. Maailmassa on jo ihan tarpeeksi apinoita.