Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voisitteko edes sitten suoraan sanoa, jos ette halua työtöntä vuokralaista?! Laittelen viestiä ja jään oottamaan kun ei kuulu vastausta.. Oon kirjautunut ties mihin asunnonhaku paikkoihin eikä mistään edes lähetetä ehdotuksia tai vastausta saa kun olen hakenut johonkin kohteeseen :( tietenkin joihinkin jämäkämppiin pääsisi, joihin kukaan muu ei halua: Ovat homeessa ja huonolla alueella. Aktiivisesti töitä olen hakenut, mutta vaikeaa niitä on saada kun aina vaaditaan kokemusta eikä työharjoittelut kelpaa kokemuksena

• ylös 12
  • alas 1

Kommentit (13)

Vierailija

Ikävä pulma. Ei kuitenkaan varsinaisesti ole töiden perässä muuttamista, jos hakee asuntoa, kun ei ole vielä työpaikkaa. Yritä hankkia ensin työpaikka ja sitten vasta asunto. Jos onnistuisi paremmin niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja töiden perässä pitäisi muuttaa. Tämä on ihan mahdoton yhtälö.

Poliitikoilla ei ole mitään käsitystä tavallisen työttömän arjesta. Ainahan voi toki yrittää etsiä asuntoa kunnalta/kaupungilta, mutta nekin on ensisijaisesti varattuna ko. kunnassa/kaupungissa jo kirjoilla oleville, omille asunnottomille tai sitten "ongelmallisille". Mutta yksityiseltä on vaikeaa saada asuntoa ilman työtä tai sitten pitää ainakin kyetä todistamaan oma maksukykynsä hyvin.

Vierailija

Lumo vuokraa kaikille luottotiedot omaaville (myös tiedottomille, jos rästit eivät ole peräisin vuokraveloista) ja saat kämpän muutamalla klikkauksella :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lumo vuokraa kaikille luottotiedot omaaville (myös tiedottomille, jos rästit eivät ole peräisin vuokraveloista) ja saat kämpän muutamalla klikkauksella :)

En siellä ole nähnyt omaan hintahaarukkaan sopivia kämppiä :(

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisitteko edes sitten suoraan sanoa, jos ette halua työtöntä vuokralaista?! Laittelen viestiä ja jään oottamaan kun ei kuulu vastausta.. Oon kirjautunut ties mihin asunnonhaku paikkoihin eikä mistään edes lähetetä ehdotuksia tai vastausta saa kun olen hakenut johonkin kohteeseen :( tietenkin joihinkin jämäkämppiin pääsisi, joihin kukaan muu ei halua: Ovat homeessa ja huonolla alueella. Aktiivisesti töitä olen hakenut, mutta vaikeaa niitä on saada kun aina vaaditaan kokemusta eikä työharjoittelut kelpaa kokemuksena

Itse olen ainakin valehdellut olevani töissä. Ei ole mitään todistuksia tivattu.
T. Onnellisesti 12 vuotta asunut "Ehtona työpaikka" olevassa asunnossa.

Vierailija

Itse ilmoitin, että työ paikkakunnalta on haussa. On se vähän parempi kuin "oon työtön".

Vierailija

Kai se on sitten pakko valehdella että on töitä tiedossa. Oletteko itse pystynyt maksamaan vakuuden vai saanut kelalta?

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse ilmoitin, että työ paikkakunnalta on haussa. On se vähän parempi kuin "oon työtön".

Tietenkin olen sanonut että aktiivisesti etsin

Ap

Vierailija

Kaksi kaveriani on saanut ihan hyvät asunnot työttömänäkin. Ihan uuteen asuntoon muutti toinen ja toisella ihan hyvä perusasunto. Totta on, etteivät yksityisiltä saaneet asuntoa. Isot vuokrafirmat ovat huomanneet, että varsinkin toimeentuolotukiasiakkaat ovat takuuvarmoja vuokran maksajia. Iso vuokravakuuskin järjestyy.

Vierailija

Niin, siis kyllähän sinullekin asunto löytyisi, mutta kun ei edullisella alueella olevat edulliset asunnot kelpaa, niin sitten "en saa asuntoa".