En halua "kaikkitietävää" äitiäni mukaan synnytykseen, miten kertoa tämä nätisti?
Mieheni ei halua tulla, jos äitini tulee. Lisäksi siskon kokemus siitä, kun äitimme oli hänen vauvansa synnytyksessä mukana.
Äiti kälätti jatkuvasti "No nyt hengitä, no nyt rauhoitu, no nyt ponnista, älä huuda siinä, ei se mitään auta, tuhlaat vaan energiaa, nosta jalat eri asentoon äläkä jännitä" ynnä muuta.
Vauva syntyy marraskuun alussa jos kaikki menee kuten pitää. Miten kerron äidille etten halua häntä mukaan. Ei mene läpi jos sanon, etten halua ketään mukaan koska tietää että mieheni haluaa tulla mukaan.
Kaikki vinkit otetaan vastaan.
Kommentit (30)
Apua! Jos itelläs ei oo munaa sanoa, että synnytys on perheen eikä suvun asia niin laita miehes sanomaan se.
Ettekä kerro synnytyksestä ennen kuin vauva on onnellisesti nukkumassa ensimmäisiä uniaan siinä tapauksessa jos mummo on jotenkin rajaton tai vajaa ettei ymmärrä puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei halua tulla, jos äitini tulee. Lisäksi siskon kokemus siitä, kun äitimme oli hänen vauvansa synnytyksessä mukana.
Äiti kälätti jatkuvasti "No nyt hengitä, no nytå rauhoitu, no nyt ponnista, älä huuda siinä, ei se mitään auta, tuhlaat vaan energiaa, nosta jalat eri asentoon äläkä jännitä" ynnä muuta.
Vauva syntyy marraskuun alussa jos kaikki menee kuten pitää. Miten kerron äidille etten halua häntä mukaan. Ei mene läpi jos sanon, etten halua ketään mukaan koska tietää että mieheni haluaa tulla mukaan.
Kaikki vinkit otetaan vastaan.
Sano äidillesi, että hän on jo synnyttänyt etkä missään tapauksessa halua häntä synnytyshuoneeseen. Sano, että voi tulla heti ensimmäisenä katsomaan uutta vauvaa. Hänen ei kuulu olla synnytyksessä. Olen synnyttänyt kaksi lasta enkä halunnut edes miestä mukaan. Halusin näyttää hänelle valmiin lapsen. Synnyttävät äidin keskittyminen voi kärsiä ylimääräisistä ihmisistä. Sano se heti. Suora puhe on parasta.
Mun siskon synnytyksessä oli kaksi henkilöä mukana; minä ja äiti.
Että voi olla useampi kuin yksi, ainakin siskoni tapauksessa.
Äiti kulta, olet minulle rakas ja tärkeä ihminen, mutta en ota / emme ota sinua synnytykseen mukaan.
Jos haluat, voit lisätä, että liiat ihmiset haittaavat keskittymistä.
Älä lisää mitään enempää. Kaikkiin vastaväitteisiin toista vain näitä yhtä/kahta lausetta.
Tämä on hyvä perusohje kaikkiin tilanteisiin vänkääjien kanssa olivatpa he mummoja, pappoja, puhelinmyyjiä, hulluja tai mitä tahansa. Vänkäämiseen ei saa lähteä mukaan eikä reagoida, muuten he saavat otteen sinusta ja joudut altavastaajaksi selittelemään. Mitä lyhyempi toistettava lause on, sitä nopeammin luopuvat vänkäämisestään. Toimii aina.
Oliko sinun syntyessä mummisi paikalla? Tuskin! Ei kukaan halua äitiään synnytykseen.
MITÄ VITTUA SE ÄITISI SIELLÄ SYNNYTYKSESSÄ TEKISIKÄÄN????
Aina kun tälle palstalle tulee pistäytymään niin täällä on toinen toistaan ihmeellisempiä kysymyksiä, "saako tehdä..." miksi ei saa" miten voi olla..." jne. Tämä on kanssa aivan pähkähullu.
Äiti, isä ja vauva ovat perhe. Muita siellä ei tarvita. Nyt on muutenkin aloittajalla hyvä hetki ottaa hieman rakoa, koska muuten äiti tulee sekaantumaan myös vauvan hoitoon.