Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkit saada vaimo oikeasti tiputtamaan painoa

Vierailija
08.10.2018 |

Kysyn tosissaan, ei ole provo.
Miten saada keski-ikäinen nainen tiputtamaan painoa? En ole eroamassa jos paino ei tipu, vaan nyt alkaa vaaran vuodet nivelien ja metabolisen kannalta ja haluan puolisolle kaikkea hyvää.

Pelimerkit siis ovat, että liikkuu ja urheilee ja syö periaatteessa oikein. Herkut, salasuklaat ja viini lienee se syy, miksi ei "omin voimin" putoa.

Eli vinkkejä kehiin. Ja ennen kuin kysytään, niin on sitä ylipainoa kysyjälläkin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran tiedät mistä ne kilot tulee, niin eikö ole itsestäänselvää mitä pitää jättää pois?

Vierailija
2/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. On kuitenkin onneton sun kanssa ja syö suruunsa salaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lupasi minulle tonnin kymmenen kilon tiputtamisesta. Ahneesti tietenkin pudotin kymmenen kiloa ja sain kuin sainkin sen tonnin. Eikä ole tullut takaisin. :D

Vierailija
4/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lähtisit postiivisella asenteella liikkeelle eli ehdottaisit, että yhdessä laitatte elämäntavat vähän parempaan kuntoon, että voitte nauttia toistenne seurasta terveenä mahdollisimman pitkään. Ehdotat ihan suoraan, että vähennetään herkkujen kotiin ostamista ja viinin/oluen/muun alkoholin juontia. Pidätte sitten yhdessä vaikka yhden päivän viikossa, jolloin ostatte molemmille sen ehdottoman suosikkiherkun ja otatte hyvän päivällisen kanssa pari lasia viiniä, mutta muuten pidätte päivät herkuttomina ja alkoholittomina. Eli yhdessä elämäntapoja muuttaen. Jos pelkäät vaimon reaktiota, niin kerro, että haluat itse alkaa elää terveelisemmin, kun keski-ikä ja vaivat kolkuttelee kohta ovella ja kerro, että haluat vaimon mukaan talkoisiin, kun on helpompaa ja kivampaa yhdessä. Syyllistämällä homma ei onnistu, eikä todellakaan niin, että vaimon pitää nyt syynätä elintapoja, kun sinä jatkat entiseen malliin (vaikka olisit hoikkana tähän asti pysynytkin).

Vierailija
5/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa suosittelisin kuitenkin. Eron jälkeen alkaa ex-rouva laihtua ja muutenkin kukoistaa. Näin on monesti nähty muiden tapauksessa tapahtuvan.

Vierailija
6/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa molemmat 5:2 -dieetti. Paino putoaa hitaasti, mutta varmasti, eikä tarvitse luopua herkuistakaan.

Vierailija
7/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se. On kuitenkin onneton sun kanssa ja syö suruunsa salaa.

Tämä! Ap katsoo peiliin ja mietti mitä tekee toisin verrattuna alkuhuumaan.Luultavasti  pitää vaimoa itsestäänselvyytenä.

Vierailija
8/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: miksi kysyt vinkkejä vaimon painonpudotukseen, jos itselläsikin on ylipainoa? Näytä esimerkkiä ja laihduta itse. Kukaan ei laihdu syyllistämällä, uhkailemalla tai käskemällä.

Kun olet lihava itsekin, voit sanoa vaimollesi lukeneesi eri ruokavalioista yms. ja olevasi huolissasi OMASTA painostasi ja terveydestäsi. Katsokaa yhdessä, mikä ruokavaliossanne ja elämäntavoissanne mättää. Sano, että olet iän myötä alkanut ajatella enemmän terveyttä ja haluaisit elämäntapasi kuntoon. Tällä tavalla tuot asian neutraalisti esille. Peli on menetetty, jos töksäytät vaimolle, että olet lihava ja jotain tarttis tehdä.

Sopikaa vaikka yhdessä joku palkinto, kun saatte laihdutettua. Se voi olla vaikka joku matka. Ehdotat elämäntaparemontista teille yhteistä projektia.

Vierailija
9/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn tosissaan, ei ole provo.

Miten saada keski-ikäinen nainen tiputtamaan painoa? En ole eroamassa jos paino ei tipu, vaan nyt alkaa vaaran vuodet nivelien ja metabolisen kannalta ja haluan puolisolle kaikkea hyvää.

Pelimerkit siis ovat, että liikkuu ja urheilee ja syö periaatteessa oikein. Herkut, salasuklaat ja viini lienee se syy, miksi ei "omin voimin" putoa.

Eli vinkkejä kehiin. Ja ennen kuin kysytään, niin on sitä ylipainoa kysyjälläkin.

Minulla on sama ongelma mieheni kanssa. Hän alkoi lihoa, kun liikunta jäi. Minä olen jatkanut edelleen nuoruuden liikuntaharrastusta. Mieheni on superperso makealle ja keksipaketti menee päivässä. Lihavuus on jo tuonut monenlaista terveysongelmaa. Olen todella väsynyt tilanteeseen. Mikään ei auta. Karataanko yhdessä.

Vierailija
10/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä herkkä aaihe. Entäpä jos ehdottaisit yhteistä projektia terveempien elämäntapojen puolesta? Siis nimenomaan niin, että itse haluaisit pudottaa omaa painoasi, ja tarvitsisit siihen tukea vaimoltasi. Yhdessä ruokavalion järkeistäminenhän kävisi paljon helpommin.

Vierailija
11/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen elämäntapamuutos, kevyttä ja terveellistä arkiruokaa, herkkuhetket erikseen kohtuudella. Leipä päällisineen voi olla kaloripommi, jotain muuta aamu/ilta/välipalaksi, vaikka puuro, rahka, smoothie tai hedelmä.

Hankkikaa vaikka molemmille kuntosalijäsenyys jos ei jo ole. Yhdessä on kiva käydä siellä.

Vierailija
12/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa yhdessä uusi liikuntaharrastus. Tuskin muoria haittaa vaikka samalla itselläsi kunto kohoaisi. Parasta olisi tietysti joku oikein kunnon hikiliikunta, mutta kyllä tanssimallakin saa lantioihin liikettä.

Vierailija
13/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittakaa yhdessä uusi liikuntaharrastus. Tuskin muoria haittaa vaikka samalla itselläsi kunto kohoaisi. Parasta olisi tietysti joku oikein kunnon hikiliikunta, mutta kyllä tanssimallakin saa lantioihin liikettä.

Naiminen on kunnon hikiliikuntaa, jossa saa lantioihin liikettä.

Vierailija
14/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaimostasi, mutta keski-ikäisellä painon pudottaminen ei ehkä käy niin helposti, että viini ja suklaa vaan pois ja arkiruokailulla mennään.

Itse latasin puhelimeen ilmaisen kalorilaskurin ja aloitin oman laiharin sen avulla. Kevyttä toimistotyötä tekevän ruokamäärä on todella pieni, mitä oikeasti kulutukseen tarvitsee. Aika nopsaan karsiutui se kuvitelma, että "normaalia kotiruokaa syömällä laihtuu". Ei laihdu. Kyllä täytyy aika tarkkaan katsoa mitä suuhunsa pistää, liikunnalla saa hieman lisää buustia.

No, tämä kalorilaskuri alkoi sitten kiinnstamaan puolisoakin, kun siihen päivittän näpräilin syömiäni ruokia. Varmaan pari viikkoa meni, niin latasi puolisokin laskurin itselleen ja nyt laiharilla mennään molemmat. Meillä laskuri on ollut hyvä silmiä avaava apu, ihan ehdoton ja tuloksia tulee!

Oma ajatukseni ei ollut houkutella puolisoa laihduttamaan, mutta tämä menetelmä ei ainakaan loukkaisi ap:n siippaa. Samalla saisi hyödyn itsekin. 

Vierailija
15/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin parhaiten lähtisi ihan omasta esimerkistä. Pelkästään vaimon saaminen dieetille ei varmaankaan onnistu, ellei vaimo itse oma-aloitteisesti siihen ryhdy. 

Vierailija
16/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaimo itse haluaa laihtua, niin kannustat, voitte tehdä yhdessä terveellistä ruokaa. Jos ei halua laihtua, vaikeampi juttu. Lääkkeitä on joita voi kokeilla (Mysimba), mutta vaatii toki lääkärikäynnin ja lääkärin arvion, onko apua, ja ettei ole yhteen sopimattomia lääkkeitä.

Kyllä vaimo varmaan ne metabolisen riskit yms tietää. Ihan hyvä kun liikkuu kuitenkin. Niin minäkin liikun, vaikka olen lihava.

Vierailija
17/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittakaa molemmat 5:2 -dieetti. Paino putoaa hitaasti, mutta varmasti, eikä tarvitse luopua herkuistakaan.

Ja tämä siis sillä asenteella, että kyse on loppuelämän ruokavaliosta, ei laihdutuskuurista. Ei haittaa mitään, jos jollakin viikolla kykenee pitämään vain yhden vähäkalorisen päivän tai jonakin viikkona ei yhtään, kokonaiskaloreiden määrä kuitenkin vähenee esim. puolen vuoden kulutusta tarkastellen. Elimistö ei mene säästöliekille, kun viitenä päivänä viikossa tulee kuitenkin syötyä normaalisti. Liikkuakin jaksaa.

Vierailija
18/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat tarvisivat painon tiputusta, olen nyt raskaana mutta miten saan itseni ja miehen sitten lapsen synnyttyä aloittamaan laihdutuksen... Olen huolissani miehen painosta, väsymyksestä, nukkumisesta jne. Hänellä tulee joku sydäri jos ei laihdu, miksei itselläkin. Haluaisin laihtua itse ja että mieskin haluaisi laihtua, ja ottaisi itseään niskasta kiinni! 

Vierailija
19/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hele, jos mieheni ehdottaisi jotain elämäntaparemontti molemmille. Tai jotakin rahkojen syömistä, harvojen herkkujen pois jättämistä, yhteistä liikuntaharrastusta tai vastaavaa... Olisin kyllä samantien niin karvat pystyssä, että siinä menisi aikaa ennen kuin ne laskeutuisivat, jos edes laskeutuisivat.

Jos kerran olet itsekin ylipainoinen, niin huolehdi itsestäsi ja älä arvostele muiden ulkonäköä yhtään. Vaimosi tietää ihan varmasti painonsa ja ulkonäkönsä ongelmat, niitä ei tarvitse enää jonkun miehen korostaa. Ja jos mies tulisi minulle nalkuttamaan niistä muutamasta herkusta mitä syön, niin olisi tasan varma, että söisin hänen naamansa edessä vielä enemmän. Terveyspoliisit ovat vihoviimeisiä ystäviä ja aviopuolisona pian exiä.

Jos vaimosi katsoo laihtumisen olevan edes suurinpiirtein tärkeää, niin hän kyllä hoitaa sen ilman miehen kuittailua, kettuilua ja kiristystä. Jos hän pyytää siihen apua, on apu paikallaan, mutta jos ei, niin huolehdi omasta pömpästäsi ensin.

Vierailija
20/34 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi ottaa sinusta eron, niin tippuu heti 100kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän