Rekrytoija ei lue hakemustasi...
Olen monesti huomannut,että rekrytoijat eivät lue hakemuksia.Kun soitat perään,heille tuleekin ihan täysin yllätyksenä,että "-Ai,sinulla olikin liiketalouden osaamista...",juu,se lukee siinä ensimmäisessä lauseessa,ja koulutuksen kohdalla lukee,että minulla on myös korkeakoulututkinto olemassa kauppatieteistä...siis,mitä varten ne laittaa työpaikan hakuun,jos eivät edes lue hakemuksia?Kypsyttää!Tulee mieleen yksi tapaus,kun 5 vuotta sitten hain hanttihommiin koulun ohella,rekrytoija pyysi haastatteluun,ja paikalle päästyäni,hänelle tulikin yllätyksenä se mitä olen tehnyt työkseni,ja mitä opiskellut.Monen monituista kertaa työhaastattelussa selviää,ettei hakemustani ole edes luettu,vaan tyyppi kyselee minulta nimestä ja iästä lähtien kaikki asiat,vaikka kyseessä on juuri se henkilö,jolle olen hakemuksen laittanutkin.-Siis WTF?Miten täällä voi edes saada töitä,kun ei kukaan edes lue hakemustasi?????
Kommentit (7)
Yleinen sanonta,"-empäs huomannutkaan" tai "-silmäilin vain läpi" tai "-oliko se mainittuna siellä...",kylläh, se koulutus kohta ihan on mainittuna suurella siellä CV:ssä..
Tule itse lukemaan noin 220 hakemusta ja koeta muistaa jokainen ulkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ne lukee hakemukset ja CV:T niin ne haluaa kuulla samat myös omin sanoin kerrottuna.
Ihan ettei ole vaan muualta kopioitua.
Voiko toisen elämää kopioida?...ja by the way, rekrytoijan TYÖTÄ on lukea hakemuksia (jossei hän osaa työtään antakoot jonkun muun tehdä sen),ja kunnioittaa haastatteluun tulijaa muistamalla hänet.Antaa aikamoisen leväperäisen kuvan firmasta,jos rekrytoija on kutsunut 5-10 hakijaa haastatteluun -kuten yleensä- ja alkaa siinä yllättymään,että AI sä olitkin käynyt 5v "jotain" koulua,AI sä olitkin ollut alalla töissä.Eihän niitä 220 kutsutakkaan haastatteluun,jotka ovat sen hakemuksen lähettäneet vaan murto-osa,jossei rekrytoija (jonka TYÖTÄ on muistaa hakijat) edes tiedä millä perusteella itse on nämä 5-10 kutsunut, niin aika perseestä on kyllä firmakin.
Jos ne lukisi hakemukset, niin firmat eivät voisi enää itkeä mediassa työvoimapulaa ja valittaa, kun työvoimaa ei löydy.
Vaikka ne lukee hakemukset ja CV:T niin ne haluaa kuulla samat myös omin sanoin kerrottuna.
Ihan ettei ole vaan muualta kopioitua.