Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan välttää sisarustappelun!

Vierailija
08.10.2018 |

Mikä on sopiva ikäväli lapsille jos haluaa välttää ainakin pahimmat tappelut lasten välillä? Tiedän, että isommankin ikäeron sisarukset voi tapella (kokemuksesta, 10vuoden ikäero siskooni), mutta haen tällä sitä että olisiko 1, 2, 4, 5 vai mikä olisi sellainen ok. Itse ajattelen että 1-3 vuoden ikäero on pahin, koska lasten leikit ovat niin samanlaisia silloin...ehkä 4-5v olisi jo huomattavasti edullisempi näin vanhempien näkökulmasta. Mitä mieltä olette?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ikäväliä ei ole.

Vierailija
2/5 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä se toinen lapsi, kun toinen on muutanut omilleen :D Miehelläni siskonsa kanssa 19 vuotta ikä eroa ja nyt ne ei aikuisena tee muuta kuin tappelevat keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomman ikäeron tappelut ovat epäreilumpia kuin pienemmän. Pienemmällä ikäerolla jokaisella on parempi mahdollisuus puolustaa itseään ja toinen ei ärsytä yhtä paljon kuin "tyhmä pikkusisko, jota täytyy hoitaa". Olin aina alakynnessä. Siskoni on minua 4,5 vuotta vanhempi.

Omat lapset ovat 2  vuoden ikäerolla. Näihin on vanhempana helpompi puuttua ja lasten yhteisleikit sujuvat ainakin paremmin, kuin minulla ja siskolla.

Vierailija
4/5 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolta haluaa välttyä ei kannata tehdä kuin yksi lapsi.

Vierailija
5/5 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla ikäero 4,5v ja nyt vanhempi jo viidennellä luokalla. Meidän pojat ovat molemmat luonteeltaan sellaisia symppiksiä. Heillä on omat harrastukset ja omat kaverit. Välillä yhdessä pelaavat lätkää ja futista pihalla. Riitaa ollut joskus nuorempana siitä että pikkuveli halusi mukaan isomman kaverijuttuihin. Eikä sekään vakavaa. Eli siis riippuu varmaan lapsista ja heidän luonteestaan. Toki uskon että pienemmällä ikäerolla pojat olisi painineet ja repineet hiuksensa toisiltaan, joten ainakin itse suosittelen tätä meidän isompaa ikäeroa.