Uusi sukupuoleton tasa-arvoinen aate
Nykypäivän tasa-arvoon pyrkivät aatteet ovat ovat laittaneet valloilleen sukupuolten välisen valtataistelun. Aatteiden perimmäinen tarkoitus on ollut oikea. Tasa-arvo molempien sukupuolten välillä.
Tämän päivän aatteena esimerkiksi feminismi ei ole sitä mitä se oli alkujaan. Sosiaalinen media on muokannut aatteen siten, että jokainen voi tehdä aatteestaan sen näköisen kuin haluaa. Omat erilaiset kokemukset yksilöiden kesken ovat synnyttäneet vihaa eri sukupuolten välille.
Nyt palstaa seuranneena olen tullut siihen tulokseen että asialle pitää lyödä piste.
Meneillä oleva keskustelu palstalla fittnekseen liittyen on herättänyt paljon tunteita. Naisten välinen arvostelu lajista, lajin harrastajista ja harrastamattomista, lajin sopivuudesta roolimalliksi lapsille ja oman mausteen päälle heittäneistä miehistä omineen kommentteineen.
Keskustelu osoittaa miten toiset naiset kokee mm. näitten fitness harrastajien aiheuttavan hallaa omalle sukupuolelleen. (lajista itsessään keskusteltakoon omalla palstalla)
Miehiä syyllistetään naisten esineellistämisestä yhtäaikaa kun naiset poseeraavat silikonitisseissä, itseruskettavien voiteiden sävyttäminä pakarat paljaana koko kansan nähtävänä. Sosiaalinen media pursuaa itseään tyrkyttäviä kuvia naisista. On siis selvää että näissä tapauksissa nainen on itse se joka esineellistää itsensä. Moni nainen kärsii leimasta jonka toiset lyö otsaan omalla toiminnallaan.
Voimme siis todeta, että molemmissa sukupuolissa on ongelmansa ja syypäänsä.
Minun mielestä meidän pitäisi yhdessä perustaa uusi sukupuoleton aate tasa-arvon saavuttamiseksi. Aate joka tukee toista sukupuolta siinä missä omaakin. Aate joka tarttuu ongelmiin jotka esiintyy myös omassa sukupuolessa. Unohdetaan sukupuolten välinen viha ja tehdään huomisesta parempi.
Kommentit (3)
Jaha, semmonen naisvihamielinen oksennus
Asiallinen aihe ja tuollaisia vastauksia. Olet täysin oikeassa ap. Hävettää ihmisten omahyväisyys ja katkeruus joka paistaa läpi kirjoituksissa. Sukupuolten välinen taistelu jatkuu juuri tuosta syystä.
Mitä tasa-arvoa se on jos kahden eri sukupuolen yhtälaisen arvon hakemisen sijaan kielletään molempien olemassaolo ja haetaan arvoa jollekin mitä ei ole olemassakaan? Ei se tuo sukupuolten välistä tasa-arvoa vaan vie arvon molemmilta ja hakee arvoa jollekin mitä ei kukaan ole (sukupuoleton).