Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko ottaa influenssarokotteen tänä syksynä/talvena?

Vierailija
08.10.2018 |

Ja oletko ottanut aikaisempina vuosina?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tunkea kroppaani joka vuosi vieraita aineita kun on vielä ainakin oma vastustuskyky olemassa. Ihan oikeita tutkimustuloksiakin on siitä miten rokotteen teho heikkenee vuosi vuodelta ja tautia voi levittää rokotettukin ihminen. Hoitaja olen, töitä vaan tuskin saan tehdä ilman rokotusta.

Vierailija
42/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut joka vuosi jo 25 vuoden ajan ja aion jatkossakin ottaa, myös perheeni ottaa rokotuksen. En välitä ottaako muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ottaa ja olen ottanut aiempina vuosina. Maksan itse, kun en jaksa jonotella kunnalliseen. Sieltäkin saisin, kun kuulun riskiryhmään. Joskus olen influenssan sairastanut ja on se ainakin minulla niin kova tauti, että haluan välttyä siltä. Vähintään viikko on ollut sairaslomaa plus viikonloput.

Vierailija
44/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio ottaa. En ole koskaan ottanut, ja olen sairastanut sen kahdesti elämäni aikana. Olen ollut kunnolla kipeä, mutta siitä huolimatta, ei kiitos. Olen hoitaja, ja aion jatkossakin toteuttaa itsemääräämisoikeuttani. Influenssarokotteen hyödyt vaan jäävät haittoja pienemmiksi.

sinä teet mitä käsketään...

Vierailija
45/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla jo otin! Teen asiakaspalvelutyötä ja mun "naamalle" yskitään ja pärskitään, mun edessä niistetään nenää ja nuollaan sormia. Ennen tätä työtä en ottanut, tämä taitaa olla nyt kolmas kerta. Olen perusterve, tavallisen flunssan sairastan noin kerran vuodessa, influenssan olen sairastanut yli 10v sitten. Lapsille aloin ottaa myös kun siirtyivät kotihoidosta päivähoitoon/ eskariin.[/quot

Mitäköhän olet ottanut? Rokotetta ei vielä ollut tarjolla vimeviikonloppuna.

Vierailija
46/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio enkä ole ottanut. Aiempien rokotteiden toimivuus on ollut todella heikko, alle 30%

Höpö höpö. Tuo oli viime vuonna. Yleensä noin 80 %.

Otan aina.

Vierailija
47/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio enkä ole ottanut. Aiempien rokotteiden toimivuus on ollut todella heikko, alle 30%

Eipä liioitella siellä.

"A study that looked at a number of VE estimates from 2004-2015 found average VE of 33% (CI = 26%–39%) against H3N2 viruses, compared with 61% (CI = 57%–65%) against H1N1 and 54% (CI = 46%–61%) against influenza B viruses."

Vierailija
48/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssan olen varmaan pari kertaa sairastanut. Kova kuume pari päivää, kurkku kipeä ja muutenkin heikko ja sairas olo. Ei kuitenkaan mitään sellaista, mitä ei kestäisi. Rokotteet taas todistetusti ovat aiheuttaneet ties mitä narkolepsioita ja muita. 

Nimenomaan influenssakin aiheuttaa narkolepsiaa, samoin kuin isoa pinoa muita terveysongelmia, kuolemiakin. Millä ihmeen perusteella kuvittelet rokotteen olevan todennäköisemmin suurempi haitta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi