Aiotko ottaa influenssarokotteen tänä syksynä/talvena?
Kommentit (48)
Tuskinpa. En ennenkään ole ottanut.
Minulla ei varsinaisesti ole valinnanvapautta asian suhteen.
Kyllä otan, perheessä lapsi jolla perussairaus.
En, en vaan löydä mitään syytä miksi pitäisi ottaa ja onneksi ei työt lapu siihen.
perusterve hoitsu olen.
Olen ottanut nyt parina vuonna ja otan tänäkin vuonna. Olen hoitaja.
CDC:n mukaan näyttäisi olevan noin 40% vaikuttavuus tänä vuonna https://www.cdc.gov/flu/professionals/vaccination/effectiveness-studies…
2014-2015 oli 19%, 2015-2016 48%, 2016-2017 40% ja viime vuosi sama 40% ja tämä sillä neljän pöpön rokotteella. THL suositteli viime vuonna kolmivalenttista rokotetta ja sehän mänt het pieleen.
En tiedä vielä. En ole ennen ottanut.
En ota enkä ole ikinä ottanut. Astmaatikkolapselle otettiin kun hän oli pieni. Viimeiset 7-8vuotta ei hänellekään. Lapsella nyt ikää 15v.
Kukaan ei ole meillä sairastanut influenssan. Pestään kädet kunnolla emmekä vieraile sairaiden luona eivätkä he meillä.
Rokotteilla liian alhainen teho ja liian isot riskit.
En ole koskaan ottanut ja jatkan samalla linjalla jatkossakin.
Aion. Saan sen ilmaiseksi riskiryhmään kuulumisen vuoksi ja niinä vuosina kun olen rokotteen ottanut en ole sairastanut ollenkaan. Kroonisen hengitystiesairauden kanssa influenssan sairastaminen on yhtä helvettiä.
Onneksi en ole hoitoalalla niin säästyn siltä. Siitä saan päättää itse.
Pakko ottaa, olen hoitaja. Perheestä ei kukaan muu ota. En ottaisi itsekään,Ellen olisi töissä. Saa nähdä kuinka sairaaksi tänä vuonna tulen rokotteesta, viime vuonna sairastuin heti seuraavana päivänä kun olin rokotteen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Pakko ottaa, olen hoitaja. Perheestä ei kukaan muu ota. En ottaisi itsekään,Ellen olisi töissä. Saa nähdä kuinka sairaaksi tänä vuonna tulen rokotteesta, viime vuonna sairastuin heti seuraavana päivänä kun olin rokotteen saanut.
Ei johdu rokotteesta, jos sairastuu influenssaan seuraavana päivänä rokotuksen saamisesta. Täysin mahdotonta.
En takuulla ota. Lähipiiristä osa ottaa ja osa ei. Yleensä ne rokotetut ovat olleet ainoita, jotka ovat jollain lailla sairastaneet. Eli rokote itsessään on nostanut kuumetta tms.
Influenssan olen varmaan pari kertaa sairastanut. Kova kuume pari päivää, kurkku kipeä ja muutenkin heikko ja sairas olo. Ei kuitenkaan mitään sellaista, mitä ei kestäisi. Rokotteet taas todistetusti ovat aiheuttaneet ties mitä narkolepsioita ja muita.
Oikeasti hyödylliset rokotteet ovat asia erikseen.
Joo, olen sote-alan opiskelija.
Eri asia sitten uskonko rokotteen tehoon :)
Aion. Työkin velvoittaa tänä vuonna, mutta aiemminkin olen ottanut, riskiryhmäläisten (mm. omat lapset) suojaksi.
Pakko ottaa jos meinaa käydä töissä. En ottais muuten.
Otan, jos työnantaja sen tarjoaa myös tänä vuonna. Olen sairastanut influenssan n. kymmenen vuotta sitten ja en todellakaan halua sairastaa sitä uudestaan. Viikko kovassa kuumeessa ja sen jälkeen toipilaana kuukausi.
En aio ottaa. En ole koskaan ottanut, ja olen sairastanut sen kahdesti elämäni aikana. Olen ollut kunnolla kipeä, mutta siitä huolimatta, ei kiitos. Olen hoitaja, ja aion jatkossakin toteuttaa itsemääräämisoikeuttani. Influenssarokotteen hyödyt vaan jäävät haittoja pienemmiksi.
Tää ei oikein perusteluna päde. Ite en oo koskaan ottanu enkä sairastanu influenssaa. Työskennellyt oon vuosia päiväkodissa. Enkä ota nytkään kun oon lasten kanssa kotona.