Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

monikkoraskaudet-downinlapset

06.05.2006 |

minua kiinnostaisi tietää onko se kuinka yleistä. Sillä odotin itse tuplia joista toinen keskeytyi ihan alku metreillä. toinen jatkoi loppuun 36 viikolle. muta tämä lapsi oli downinlapsi. onko tätä kokemusta toisilla. Onko tuplissa enämpi vammaisuutta ja miten siihen ikä on vaikuttanut? joskus olen mietinyt onko perheitä joissa olisi kaksi down lasta. itselläni tämä keken mennyt sikiö valui 12 vk pois ja sillä oli terveet kromosomit. en ole oikein sinut asian kanssa tuntuu niin kurjalta menettää terve lapsi ja saada vammainen. miksi näin? onkohan kohtalotovereita. olisi kiva kuulla kokemuksia.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin odottaa kaksosiamme ja olin 39 vuotta. Riski siihen että toinen on Down on ihan sama kuin raskauksissa yleensäkkin. Down riskihän kasvaa äidin iän myötä eli ei monikkoraskauden myötä. Se että molemmat olisivat down lapsia on eri munaisilla lapsilla yhtä yleistä kuin perheeseen syntyisi 2 eri raskauksista olevaa down lasta. Idettisillä kaksosilla tämä tietysti on mahdollista, koska heillä on idettiset kromosomit myös 21 kromosomi.

vikutusta!

streta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi