Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin työt pitkän työttömyyden jälkeen

Vierailija
07.10.2018 |

Olen ollut kohta kolme kuukautta, ja huomaan, että en halua. En tee noin isolla palkalla mitään. Työttömyysaikana opin onnelliseksi. En tarvitse enää shoppailuja tai elämyksiä. Haluan aikani takaisin. Taidan irtisanoutua heti, kun on tarpeeksi rahaa elää karenssiajan yli.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei rahaa tarvitse niin tekisin osapäiväisesti niin, että saa sen verran rahaa, ettei tukia tarvitse. Minulle olisi tärkeää kuitenkin elättää itseni eikä olla muiden rahoilla.

Hmh, minäkin kahden loppuunpalamisen jälkeen ajattelin että nyt seuraava työ on helppo osa-aikainen kaupantyö, hyllytystä ja kassalla istuskelemista. Miten kävikään? Nyt olen tilausvastuussa omalla osastollani ja juoksen kellon kanssa kilpaa, joka päivä 8-9h. Miten tässä näin kävi, ihmettelen joka aamu. Eikö missään ole enää osapäivätöitä? Joku 30h maks olis mulle sopiva rytmi ja sillä eläisinkin ihan hyvin. En halua vastuuta ja meriittejä, titteleitä enkä huomiota. Helppo työ, lyhyt päivä ja sitten kotiin nauttimaan elämästä.

Tilastojen mukaan suurin osa, oliko jopa 80% kaupan alalla työskentelevistä ei tee täyttä liki 40h viikossa, vaan yleisin on 30h. Kuka sua on pakottanut ottamaan lisää tunteja sen yli mitä sopimuksessa on?

Sairaslomia, äitiyslomia, vuosilomia jne, eikä saada tuuraajia, kaikki tekee lisätunteja halusi eli ei. Sopimuksessa minullakin lukee 30h ja työvuorolistoissa jokunen tunti päälle mutta joka päivä menee 8-9h kuitenkin. Usein 6 pv viikossa ja joskus jopa 50h. Ei minulta kysytty koskaan haluanko tätä, ilmoitettiin vain. Yritin moneen otteeseen kieltäytyä, ei kuunneltu. Ja toisekseen eipä kukaan arvannut että tilanne menisi tällaiseksi että käsipareja ei vaan ole eikä pomo palkkaa lisää. Jos olisin ollut ehdoton, työt olis loppuneet kokonaan.

Vierailija
22/23 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä irtisanoudu, vaan käytä ensin kaikki mahdolliset sairaslomapäivät ja kun joudut töihin, tee työsi huonosti. Seuraavan kerran kun joudut työhaastatteluun, annat suosittelijaksi nykyisen työpaikan pomosi. Näin vältyt tulevaisuudessakin töiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. Yritetään luoda myötämielisyyttä tulevaa universal credit -mallia kohtaan. Typerä Kokoomuksen puoluetoimiston trolli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi