Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö olekin ristiriitaista, että vihreät ovat kategorisesti ydinvoimaa vastaan vaikka se on käytännössä päästöneutraali energiamuoto?

Vierailija
07.10.2018 |

Eli itse asiassa kiihdyttävätkö vihreät pölhöllä ilmastopolitiikallaan ilmaston lämpenemistä? Ydinvoiman osalta tuohon tuskin voi vastata kuin yhdellä tavalla eli myöntävästi. Asia ei liene edes kiistanalainen. Luulen, että sillä on osaksi tekemistä liikkeen alkuaikojen kanssa 30-40 vuotta sitten, jolloin ilmastonmuutos ei ollut samalla tavalla pinnalla kuin nykyään. Silloin oli in joku Koijärven suojelu tms. ja ydinvoimavastainen kanta otettiin jo tuolloin eikä sitten enää vaihdettu koska se olisi osoittanut vihreiden olevan väärässä.

Jos hätä on niin suuri ja kiire niin kova niin miksei oteta kaikkia keinoja käyttöön? Jos se on ihmiskunnan suurin ja akuutein ongelma kuitenkin.

Ydinvoimalla on merkittävä asema puhtaassa energiantuotannossa. Se on hiilidioksidipäästötön ja luotettava energianlähde, joka auttaa vastaamaan nykypäivän energiantarpeisiimme ja hillitsemään ilmastonmuutosta. Ydinvoiman elinkaaren aikaiset kasvihuonepäästöt ovat samaa tasoa kuin tuuli-, vesi- ja aurinkovoimalla.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ristiriitaa. Vihreäthän on 100%:sti tunneälypuolue, höhlä.

Vierailija
22/27 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole erityisen vihreä, ja äärimmäiset ekohörhöilijät aiheuttaa mulle allergisen reaktion. Silti olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt, kun ydinvoima on nostettu jalustalle päästöttömänä. Siihen liittyvä kaivosteollisuus ei ole päästötöntä. Lopputuote voimalasta on tavaraa mille ei vieläkään tiedetä täysin turvallista ja ongelmatonta säilytyspaikkaa. Kuinka se on parempi vaihtoehto enrrgiantuotantoon?

Uraanin kaivaminen on helppoa, koska se liukenee veteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ristiriitaa. Vihreäthän on 100%:sti tunneälypuolue, höhlä.

Ei sillä ole mitään tekemistä älyn kanssa. Muuten olet oikeassa.

Vierailija
24/27 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Politiikka on täynnä tällaisia paradokseja. Persujen hallituskaudella päästettiin maahan ennätysmäärin ulkomaalaisia, esimerkiksi. Tai kokoomus ja liberalismi...

Älä yritä syyttää maailman tilannetta persuja. Jos SDP olisi ollut hallituksessa niin ketään ei olisi käännytetty ja lisää olisi kutsuttu.

Vierailija
25/27 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/27 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole erityisen vihreä, ja äärimmäiset ekohörhöilijät aiheuttaa mulle allergisen reaktion. Silti olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt, kun ydinvoima on nostettu jalustalle päästöttömänä. Siihen liittyvä kaivosteollisuus ei ole päästötöntä. Lopputuote voimalasta on tavaraa mille ei vieläkään tiedetä täysin turvallista ja ongelmatonta säilytyspaikkaa. Kuinka se on parempi vaihtoehto enrrgiantuotantoon?

Ydinvoiman ovat nostaneet jalustalle voimalan rakentajat ja rahoittajat sekä ilmastonmuutos-uskovaiset ja -lobbaajat ja hyvin näkyy propaganda purreen joihinkin ihmisiin kun paatoksellisesti väittävät sitä päästöttömäksi ja puhtaaksi energiaksi :) Huvittavaa hyväuskoisuutta!

Vierailija
27/27 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaikuttais olevan sellainen ketju, jossa aloittaja ahkerasti juttelee itsensä kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi