Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehy ja Super ummistaa silmät opiskelijoiden kyykytykseltä

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kun en ole nähnyt kuullut ja muuta scheibaa

Vierailija
2/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti yksityisissä työpaikoissa käydään sotaa työntekijöiden kesken. Opiskelijat ovat tässä taistelussa monesti helppoja syntipukkeja, joihin voi omat agressiot purkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja bullshit, tällaiset nimettömät puskasta laukojat voi jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
4/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on kun halutaan pitää alan työnjohto siihen soveltumattomien hoitsujen ja lääkäreiden käsissä. Johtamistakin pitää opiskella ja kaikki eivät siihen sovellu (ainakin jos halutaan että firma toimii ja siellä on hyvä tehdä töitä). Ei se ole mikään palkinto pitkästä urasta.

Vierailija
5/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla mieslääkärit pudottelivat kyniä tai instrumentteja laittialle, josta läpikuultaviksi kuluneissa hoitajamekoissa hoitajaopiskelijat saivat niitä nostella. Kahihuoneeseen ei todellakaan ollut asiaa samaan aikaan muun henkilökunnan kanssa.

Vierailija
6/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu olennaisesti alaan tuo kyykyttäminen. On aina kuulunut, se on tabu.

Vierailija
7/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla mieslääkärit pudottelivat kyniä tai instrumentteja laittialle, josta läpikuultaviksi kuluneissa hoitajamekoissa hoitajaopiskelijat saivat niitä nostella. Kahihuoneeseen ei todellakaan ollut asiaa samaan aikaan muun henkilökunnan kanssa.

Opiskelijat ostivat vaattensa itse, ei silloin mitään kuluneita mekkoja sallittu.

Vierailija
8/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oletat liittojen tekevän? Erottavan kiusaajat jäsenyydestään?

Vierailija
9/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat ostivat vaattensa itse, ei silloin mitään kuluneita mekkoja sallittu.

Helsingissä sai ainakin harjoittelupaikasta vaatteet, housupukuja ei saatu käyttää.

Vierailija
10/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen valmiin hoitajan pääasia on se potilas! Aika on oikeesti kortilla, että kaikki päivän kommervenkit ehtii tehdä. Hyvä opiskelija tämän tajuaa, ja tajuaa myös sen että tätä työtä ei opi kuin tekemällä. Ei me mitään oppitunteja kansliassa ehditä pitämään, vai mitä tämä vingunta työn tekemisestä tarkoittaa. Aina väliin tulee näitä pikku prinssejä ja prinsessoita, jotka eivät kestä opiskeluaikaa, eivätkä kyllä sitten tule kestämään työntekoakaan. Äkkiä sen näkee..

Vierailija
11/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen valmiin hoitajan pääasia on se potilas! Aika on oikeesti kortilla, että kaikki päivän kommervenkit ehtii tehdä. Hyvä opiskelija tämän tajuaa, ja tajuaa myös sen että tätä työtä ei opi kuin tekemällä. Ei me mitään oppitunteja kansliassa ehditä pitämään, vai mitä tämä vingunta työn tekemisestä tarkoittaa. Aina väliin tulee näitä pikku prinssejä ja prinsessoita, jotka eivät kestä opiskeluaikaa, eivätkä kyllä sitten tule kestämään työntekoakaan. Äkkiä sen näkee..

Kerrotko vielä miksi opiskelijat ei saa tuolla vakituisten työntekijöiden kahvihuoneeseen syömään eväitään? Aika on niin kortilla että kusipäisyys nopeuttaa syömistä?

Vierailija
12/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa tulla, ei ainakaan meidän sairaalan yksikään osasto kiellä.

Vierailija
13/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kahvihuonekieltoon en törmännyt omana opiskeluaikana, mutta esimerkiksi henkilökunnan vessaa ei saanut käyttää yhdessä paikassa. Monesti ei saanut avaimiakaan minnekään vaan piti aamulla tulla ulko-ovelle jo hyvissä ajoin, jos joku päästäisi sisälle niin että ehtisi vaihtaa vaatteetkin.  Vaatteista puheenollen, yhdessä paikassa opiskelijat eivät päässeet vaatevarastolle vaan oli joko oltava niissä samoissa tai sitten aneltava jotakuta päästämään ja jos joku päästikin niin hyvin nyrpeänä ja vastahankaisena.

Lisäksi oli vaikka kuinka paljon tätä kahvihuoneessa opiskelijoiden haukkumista ym. Eikä se ole mikään puolustus, että jotkut opiskelijat ovat laiskoja. Se ei mitenkään oikeuta kyykyttämään ja haukkumaan kaikkia muitakin.

Nyt olen jo häipynyt koko alalta - ei se ollut sen parempaa valmistuneenakaan.

Vierailija
14/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut 90-luvun alkupuolella, eikä silloinkaan tarvinnut ostaa työvaatteita itse, vaan samoja sairaalan vaatteita käytettiin kuin muutkin työntekijät.

Vierailija
15/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut 90-luvun alkupuolella, eikä silloinkaan tarvinnut ostaa työvaatteita itse, vaan samoja sairaalan vaatteita käytettiin kuin muutkin työntekijät.

Olen opiskellut 90-luvun puolivälissä ja vaatteet piti hankkia itse.

Vierailija
16/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä sitä, että kouluissa on yhä vähemmän opetusta ja opiskelijat lähetetään työssäoppimaan työpaikoille missä ei muutenkaan ole tarpeeksi henkilökuntaa.

Neuvo ja opasta nyt sitten siinä, kun saat hädintuskin omatkin työsi tehtyä. Lisäksi pitäis tehdä kirjallisia arvioita ja lukea näyttösuunitelmia. Missä välissä???

Sen vuoksi ne hyvätkin opiskelijat rasittavat työyhteisöä!

Vierailija
17/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja Amen! Se vaan on niin, että ne opiskelijat, syyttäänkin, ovat vaan yksi lisästressi siinä hoitotyössä. Ja varsinkin tällaiset, jotka vinkuvat käyttöään työvoimana, mitenhän ne opiskelijat oppivat, elleivät tekemällä juuri sitä samaa kuin valmiitkin hoitajat?

Vierailija
18/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan, enkä koskaan ostanut muuta kuin kengät, ne on ostettu kai aina itse.Vvalmistuin -94. Opiskelijat eivät silloin saaneet käyttää housupukuja, kuten nykyään, vaan piti käyttää mekkoja jotka oli kai jostain 50-lvuulta ja niin kuluneita että niistä näkyi läpi.

Vierailija
19/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä sai ainakin harjoittelupaikasta vaatteet, housupukuja ei saatu käyttää.

No ei misään sairaalassa saa käyttää omia vaatteita, sehän on hygieniakysymyskin.

Vierailija
20/25 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas ymmärrä sitä, että kouluissa on yhä vähemmän opetusta ja opiskelijat lähetetään työssäoppimaan työpaikoille missä ei muutenkaan ole tarpeeksi henkilökuntaa.

Neuvo ja opasta nyt sitten siinä, kun saat hädintuskin omatkin työsi tehtyä. Lisäksi pitäis tehdä kirjallisia arvioita ja lukea näyttösuunitelmia. Missä välissä???

Sen vuoksi ne hyvätkin opiskelijat rasittavat työyhteisöä!

Tää on niin totta!! Mitään lisäkorvauksia tms. ei sotealalla tietenkään makseta. Koen itsekin opiskelijat suurena rasitteena kaiken kiireen keskellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi