Kuinka ihana rotu kultainnenoutaja teidän mielestä on? Olen aina ihmetellyt rodun suosiota.
Nyt ystävällä on puolivuotias pikkupoika jota olen luovutuksesta lähtien nähnyt lähes päivittäin enkä ihmettele enää😍 Siis oikeasti😍
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Siis miten se pikku poika liittyy kultaiseen noutajaan?
Kultaisennoutajan pentu. Sitä ap varmasti tarkoitti. Ymmärsit varmaan, mutta oli pakko tulla pätemään jollain asialla, joka jää kuitenkin epäselväksi.
Kultsut haisevat pahemmalta kuin mitkään muut koirat. Ei niissä muuta vikaa ole, paitsi tietysti se, että niitä ottavat koirista mitään ymmärtämättömät ihmiset, jotka sitten lenkittävät niitä kymmenen metrin fleksissä ja päästävät ne kaikkien muiden koirien luo. "No kun tää haluaa tutustua!" Ja sitten se kultsu kuolaa ne toiset koirat ihan tahmeiksi.
Pentuna ovat kyllä hurjan söpöjä.
Olen aina pitänyt niiden ystävällisestä ja rauhallisesta luonteesta. Eivät yleisesti ole mitään riidanhaastajia tai tyhjän haukkujia.
Ovat toki ihan mukavia metsästys- tai lenkkikavereita. Turkki vaatii jonkin verran työtä pysyäkseen kauniina ja takuttomana, urokset aika dominoivia, huolellinen koulutus on tarpeen. Haisevat todella pahalle ja ovat liian seurallisia ja perhekeskeisiä ulkotarhassa pidettäviksi. Ovat myös kohtalaisen isoja ja painavia koiria, eivät siis ihan lasten ulkoilutettavia.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt niiden ystävällisestä ja rauhallisesta luonteesta. Eivät yleisesti ole mitään riidanhaastajia tai tyhjän haukkujia.
Ystävällisiä - joo. Rauhallisia luonteita - no ei kyllä, ne jotka tunnen ovat erittäin energisiä, säntäilevät ja pitävät vauhtia yllä. Lisäksi ne pitävät ääntä, ja niillä on jär-kyt-tä-vän kovaääninen haukku, se menee kuin puukko läpi pään.
Paras tilanne olisi kun voisi ostaa linnan Skotlannista ja täyttää sen kultsuilla ja käydä niiden kanssa loputtomasti vaeltamassa nummilla ja kalassa
Omasta mielestäni vähän tylsä rotu ja kaiken lisäksi paljon(ainakin ollut, en tiedä
Tämän hetkistä tilannetta) sairauksia.
Pidetään helppona koirana ja sen takia sen hankkivat kaikki uuvatit joilla ei ole mitään kokemusta koirasta ja sen kouluttamisesta kuten yllä mainittiinkin.
Miks ne muuten haisee niin pahalle? :D
Meidän naapurissa on sellainen, tosi suloinen ja iloinen koira, mut haisee ihan hirveältä! En tajuu eikö ne itse ymmärrä pestä sitä, vai auttaisiko mitään?
Se haju on kyllä tyrmäävä, ei voi silittääkään, kun kädet alkavat haista kaamealle. Ja henkikin haisee usein...jaiks.
Mun tutulla oli kultsu, sillä oli jotain vikaa korvien välissä ja muutenkin. Tämä tuttu huusi sille koiralle kuin hinaaja, muttei uskonut siltikään. Epilepsia siltä löydettiin, ja jotain muuta häikkää. Ihme parivaljakko. Ja kun tämä kultsu haukkui, niin oltiin heti suihkuttamassa sellaisella sumutinpullolla kuonoon, että olisi hiljaa.
Nartut on vissiin huomattavasti kiltimpiä ja fiksumpia?