Lastenvaunujen kanssa julkisessa liikenteessä
Onko kohteliasta varastaa pyörätuolilla liikkuvasta paikka bussista, joka maksaa itse matkansa? Jouduin sateeseen odottamaan bussia kun vaunuja työntävä sanoi minulle, että on kiire töihin ja ” sullahan näyttää olevan aikaa istua”.....
Kommentit (56)
Törkeää, vaunut voi myös kasata ja menevät yleensä pieneen tilaan ja vauva voi matkustaa sylissä, näin olisitte varmasti molemmat mahtuneet kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaunuja työntävä ei ollut kohtelias kommenttinsa kanssa, mutta muuten eikö noissa paikoissa päde se "laki", että kuka ensin ehtii?
Täällä päin ei kyllä kumpikaan maksa mitään, ei pyörätuoli eikä vaunujen kanssa kulkeva.
Minun tietääkseni pitää antaa paikka pyörätuolissa istuvalle.
No mä liikun vaunujen kanssa ja maksan siitä myös joten....
No älkää nyt menkö näin paskaan provoon.
Vaikka olisi provo: minusta maksava asiakas kyllä ottaa paikan ensin.
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti kerran töihin menossa, niin eiköhän taskusta löydy se maksettu kausikortti. Kun se lapsi pudotetaan matkalla päiväkotiin ja jatketaan töihin, jolloin tarvitsee sen matkakotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti kerran töihin menossa, niin eiköhän taskusta löydy se maksettu kausikortti. Kun se lapsi pudotetaan matkalla päiväkotiin ja jatketaan töihin, jolloin tarvitsee sen matkakotin.
Siinä tapauksessa joo, mutta asia ei tässä selviä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun mielestäsi, mutta onneksi sinä et päätä säännöistä. Jos kaupungin bussiyhtiö itse määrittelee että maksava asiakas ei mene lastenvaunujen kanssa liikkuvan edelle niin sitten ei mene. Eihän siitä mitään tulisi että lastenvaunujen kanssa jäisi aina pysäkille jos löytyy enemmän maksavia asiakkaita. Niiden lastenkin kanssa täytyy liikkua esim neuvolaan ja lääkäriin. Silloin äidin/isän pitäisi varata ainakin kolme tuntia kaupungin sisäiseen matkaan että varmasti ehtii perille määrätyssä ajassa. Siinä ajassa vauvaa pitää jo ruokkia. Kaivetaanko sitten pakkasella tissiä ulos siinä pysäkillä?
Siis siirsinö äiti pyörätuolissa olleen ulos bussista, vai etuili "jonossa"? En uskaltaisi jättää pyörätuolissa olevaa ulos. Pelkäisin hänen paleltuvan istuessa.
T.pilkkimuistot mielessä. Eli istuessa paikallaan tulee nopeasti kylmä ihan missä varusteissa vain. Ja melkein missä säässä vain.
tää kuulostaa hassulle, koska yleensä äidit vaunujen kanssa on sellasia ja ihmiset yleensäkkin että vaikka olisi kuinka täyttä niin tungetaan vaan sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun mielestäsi, mutta onneksi sinä et päätä säännöistä. Jos kaupungin bussiyhtiö itse määrittelee että maksava asiakas ei mene lastenvaunujen kanssa liikkuvan edelle niin sitten ei mene. Eihän siitä mitään tulisi että lastenvaunujen kanssa jäisi aina pysäkille jos löytyy enemmän maksavia asiakkaita. Niiden lastenkin kanssa täytyy liikkua esim neuvolaan ja lääkäriin. Silloin äidin/isän pitäisi varata ainakin kolme tuntia kaupungin sisäiseen matkaan että varmasti ehtii perille määrätyssä ajassa. Siinä ajassa vauvaa pitää jo ruokkia. Kaivetaanko sitten pakkasella tissiä ulos siinä pysäkillä?
Veti vähän hiljaiseksi tämä sinun kommenttisi viestiini. Bussifirma on kaupallinen yritys, jonka pitää maksaa kuljettajien palkat, kalusto ja kaikki muut menoerät. Mitä tekemistä äidin ja isin aikatauluilla ja vauvan ruokinta-aikatauluilla on tekemistä niiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veti vähän hiljaiseksi tämä sinun kommenttisi viestiini. Bussifirma on kaupallinen yritys, jonka pitää maksaa kuljettajien palkat, kalusto ja kaikki muut menoerät. Mitä tekemistä äidin ja isin aikatauluilla ja vauvan ruokinta-aikatauluilla on tekemistä niiden kanssa?
No sanotaan sitten kaupungin joukkoliikennejärjestelmä niin ei tarvitse sunkaan sanattomaksi jäädä.
Missä kaupungeissa peritään maksu pyörätuolissa istuvilta? Turussa ainakin pääsevät ilmaiseksi ja myös heidän saattajansa pääsee ilmaiseksi.
Onneksi tässä kaupungissa maksaa kaikki yli kuusivuotiaat, liikkui sitten pyörätuolissa tai vaunujen kanssa. Ei tarvitse miettiä tällaisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanotaan sitten kaupungin joukkoliikennejärjestelmä niin ei tarvitse sunkaan sanattomaksi jäädä.
'Kaupunki' ei tässä kohtaa liene se taikasana, jonka haluaisit sen olevan, sillä kyseisen järjestelmän käyttäminen maksaa asiakkaalle. Pitää ostaa matkalippu. Edelleen, miksi lastenvaunujen avulla ilmaiseksi matkustava menee kaikkien muiden edelle? Mikä logiikka ylipäänsä on siinä, että jos sinulla on jo yksi etuoikeus toisiin nähden, sinulla on automaattisesti toinen? Ihan tiedoksi sinulle, että kaikilla muillakin matkaavilla on aikatauluja, ruoka-aikoja jne. Niillä ei ole mitään jalansijaa tässä keskustelussa.
Muistaako ap sitä kun rollaattorimummo jäi pysäkille kun bussissa oli täyttä? Silloin tämä keskustelu jo käytiin ja mammapalsta oli lähes yksimielinen siitä ettei mummon takia tarvitse toisten jäädä pois kyydistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, minulle pitää antaa aina paikka bussissa, onhan minulla sentään LAPSI mukana. Muut maksakoot kulut.
Miten se pyörätuolissa olija käy maksamassa lipun? Missä tälläinen on?
Vaunuja työntävä ei ollut kohtelias kommenttinsa kanssa, mutta muuten eikö noissa paikoissa päde se "laki", että kuka ensin ehtii?
Täällä päin ei kyllä kumpikaan maksa mitään, ei pyörätuoli eikä vaunujen kanssa kulkeva.