Li Andersson puhuu kyllä nyt järkeviä
En kannata vasemmistoa missään nimessä, en kyllä kokoomustakaan, mutta täytyy sanoa, että se kaikkein viisain puhe työttömien ihmisarvoisesta elämästä on tullut Li Anderssonin "kynästä".
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut kyseistä politikkoa pitkään. Hänen ulosantinsa, mielipiteensä, ongelman ratkaisu kyky ja tavallisen ihmisen huomiointikyky on aina ollut äärettömän huonoa. MUTTA, viimisen vuoden aikana kaikki tämä on muuttunut totaalisesti. Kyse ei voi olla henkilön kasvamisesta. Tässä on kyse vain ja ainoastaan poliitikon pyrkimys urallaan eteenpäin. Jotain omi tehtävä. Oli alettava puhumaan sitä mitä kansa haluaa kuulla. Saadakseen valtaa. Mutta se ei ole totta. Tässä maassa on hyvin harvassa poliitikot joille oma etu ei olisi tärkein. Jokainen pelaa omaan pussiinsa.
Li on nyt ollut jostain syystä tosi paljon esillä eri asioiden suhteen - tarkoitat, että hän on ajatellut ensi vaaleissa saavansa ääniä työttömiltä puheidensa takia ja pääsevänsä varmaan jatkoon poliittisella urallaan?
Tämä on varmasti aika varma syy, miksi nyt puolustaa työttömiä, kukapa muun takia niin teksikään, poliikoillakin aina vaan se oma maha mielessä.
Eikä esim "ihmisroska" sanaankaan ole sen enempää puuttunut Li Andersson, kuin kukaan muukaan poliitikko.
Kuinka kuvailisit väkivaltaista rapajuoppoa joka ei pysy asuntolassa jossa on alkoholin käyttökielto? Tai vastaavaa, mutta arvaamattomampaa narkkia?
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut kyseistä politikkoa pitkään. Hänen ulosantinsa, mielipiteensä, ongelman ratkaisu kyky ja tavallisen ihmisen huomiointikyky on aina ollut äärettömän huonoa. MUTTA, viimisen vuoden aikana kaikki tämä on muuttunut totaalisesti. Kyse ei voi olla henkilön kasvamisesta. Tässä on kyse vain ja ainoastaan poliitikon pyrkimys urallaan eteenpäin. Jotain omi tehtävä. Oli alettava puhumaan sitä mitä kansa haluaa kuulla. Saadakseen valtaa. Mutta se ei ole totta. Tässä maassa on hyvin harvassa poliitikot joille oma etu ei olisi tärkein. Jokainen pelaa omaan pussiinsa.
Puhutko nyt "Ei koulutusleikkauksille"-Sipilästä ja Stubb/Orvosta?
Vierailija kirjoitti:
Raha tulee automaatista kirjoitti:
Li Andersson voisi hengenheimolaisineen perustaa yrityksen ja työllistää (vajaakuntoisia) ihmisiä täydellä palkalla ja kuuden tunnin työajalla.
Ai mutta onkin paljon helpompaa vaatia muilta kuin tehdä asiaa itse...
Samalla logiikalla: miten Jari Lindström on pätevä neuvomaan työttömiä perustamaan yrityksiä kun oma urapolku on vienyt poliittiseksi pyrkyriksi?
Ajatella, että työ tön paperimies pääsi työvoimaministeriksi ja nyt raip pa heiluu kun hit lerillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li on nyt ollut jostain syystä tosi paljon esillä eri asioiden suhteen - tarkoitat, että hän on ajatellut ensi vaaleissa saavansa ääniä työttömiltä puheidensa takia ja pääsevänsä varmaan jatkoon poliittisella urallaan?
Tämä on varmasti aika varma syy, miksi nyt puolustaa työttömiä, kukapa muun takia niin teksikään, poliikoillakin aina vaan se oma maha mielessä.
Eikä esim "ihmisroska" sanaankaan ole sen enempää puuttunut Li Andersson, kuin kukaan muukaan poliitikko.
Kuinka kuvailisit väkivaltaista rapajuoppoa joka ei pysy asuntolassa jossa on alkoholin käyttökielto? Tai vastaavaa, mutta arvaamattomampaa narkkia?
alkoholistiksi ja narkomaaniksi - elämä on kallisarvoinen lahja, joka on suotu vain harvoille ja valituille.
Jos ihminen itse pilaa elämänsä olosuhteiden ym takia, muiden pitää auttaa häntä, eikä tuomita. Paheksuminen ei koskaan auta mitään - sitäpaitsi kuka tahansa meistä voi joutua samaan tilanteeseen syystä tai toisesta.
Elämän kultainen sääntä Raamatusta pätee: Tee toiselle se, minkä toivot itsellesi tehtävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille oma hissi ja täysi palkka 6 tunnin työstä
6h työpäivä on hyvin yhtä tuottoisa kuin 8h.
Kun esim jättää somen käytön vapaa-ajalle.
Oi, onko jollain aikaa somettaa työaikana?
Ei mulla ainakaan koskaan, menee kyllä ihan kaikki aika työntekoon ja hyvä niin.
Esim virastoissa porukkaa juoksee kokouksesta ja koulutuksesta toiseen kuin päättömät, mutta mitään tuottavaa "työntekoa" se EI ole.
Viraston työntekijä (tai "työntekijä") ei sille vain itse mitään voi, kun käsketään juosta turhissa kokouksissa ja koulutuksissa. Olen itsekin työskennellyt virastossa ja harmitellut, kuinka paljon työaikaani noihin palaa.
Eipä silti, nyt yksityisellä puolella sama juttu, turhia kokouksia edelleen. Lisäksi monimutkainen työaikakirjanpito, jonka perusteella asiakkaita laskutetaan. On muuten hieman työläämpi kuin se lappu, jonka työtön joutuu kerran kuussa rustaamaan! No, olenpa harjoitellut valmiiksi seuraavien YT-irtisanomisten jälkeistä aikaa varten...
Pistolapioteknikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistolapioteknikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li on poliittinen broileri. Ei ole koskaan ollut oikeissa töissä.
On ollut, katso CV
Ollut monessa luottamustehtävässä ja niiden lisäksi kertoo itse: "Olen työskennellyt muun muassa Muumimaailman kassalla, hotellin vastaanottotyöntekijänä, tarjoilijana ja tiskaajana, Greenpeacen feissaajana, lajittelijana hedelmätehtaalla Ranskassa ja kääntäjänä."
Ihan kunnon töissä.
Hyvä CV puolueen puheenjohtajalle ja pääministeriehdokkaalle. Minullakin on ollut hohdokkaampia työpaikkoja. 😂
Et sitten osannut lukea että siellä mainittiin luottamustehtävät vai etko ymmärrä sanaa? 😂
Ja vasemmistoliittolaiselle on aina hyvä kokemus tehdä duunarihommia.
Totta kai ymmärrän. Minäkin olen kyvykästä pääministeriainesta, kun osaan kaapeliojaa kaivaa.
Ehkä niin. Liillä on kuitenkin duunarihommien lisäksi kandin paperit (kansainvälinen oikeus) yliopistosta ja hän on toiminut lukuisissa edustustehtävissä, esim. Vasemmistonuorten puheenjohtajana, kunnallisvaltuutettuna, kansanedustajana ja nyt Vasemmistoliiton puheenjohtajana, jne...
Että ette te ihan tasoissa ole 😂
Vierailija kirjoitti:
Li on nätti ku meikkaa. Menis mulle läpi kuin se kuuluisa väärä raha. Vetäisin.
Ei ollut nyt kyse Lin ulkonäöstä, vaan hänen mielipiteestään aktiivimallin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
En voi vaan unohtaa kuinka Li aikoinaan yllytti rutiköyhät thai-marjanpoimijat lakkoon, köyhät olisivat kuolleet Suomessa nälkään jolleivat kyläläiset joissa he pomivat marjoja olisivat tehneet heille ruokaa ja auttaneet muutenkin pääsemään kotiin ilman marjarahojaan. Ei ollut Li antamassa rahaaa. Nämä ihmiset jotka tulee tänne ovat siis IHMISIÄ: ei mitään siellä omista ja siksi annetaan heidän pomia marjoja jos niin haluavat.
Li kannattaa pakkoruotsia myös duuareiden lapsille jotta heistä tulee hyviä palvelijoita ruotsinkielisille.
Montako vaemmistolaista työnantajaa tiedätte? Siis sellaista, joka tarjoaa 6 h/pv töitä myös vajaakuntoisille, laskutta työstä saman verran kuin muutkin alan yritykset, ei kerää tuottoja itselleen (eli kehittää ja laajentaa yritystä lainarahalla, ei ota itselleen lainkaan palkkaa) jne.
Vierailija kirjoitti:
Montako vaemmistolaista työnantajaa tiedätte? Siis sellaista, joka tarjoaa 6 h/pv töitä myös vajaakuntoisille, laskutta työstä saman verran kuin muutkin alan yritykset, ei kerää tuottoja itselleen (eli kehittää ja laajentaa yritystä lainarahalla, ei ota itselleen lainkaan palkkaa) jne.
Eiköhän oikestolaisissa työnantajissa ole noita hyviä työnantajia paljon vähemmän.
Vasemmistolaisia työnantajina on paljon tyyppejä, jotka ovat olleet rakennusalalla tai vastaavilla, ensin itse olleet duunarina, sitten perustaneet firman. Mun tuntemista kukaan ei ole riistäjätyyppi, ja itse ovat töissä koko ajan työntekijöidensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille oma hissi ja täysi palkka 6 tunnin työstä
6h työpäivä on hyvin yhtä tuottoisa kuin 8h.
Kun esim jättää somen käytön vapaa-ajalle.
Oi, onko jollain aikaa somettaa työaikana?
Ei mulla ainakaan koskaan, menee kyllä ihan kaikki aika työntekoon ja hyvä niin.
Esim virastoissa porukkaa juoksee kokouksesta ja koulutuksesta toiseen kuin päättömät, mutta mitään tuottavaa "työntekoa" se EI ole.
Viraston työntekijä (tai "työntekijä") ei sille vain itse mitään voi, kun käsketään juosta turhissa kokouksissa ja koulutuksissa. Olen itsekin työskennellyt virastossa ja harmitellut, kuinka paljon työaikaani noihin palaa.
Eipä silti, nyt yksityisellä puolella sama juttu, turhia kokouksia edelleen. Lisäksi monimutkainen työaikakirjanpito, jonka perusteella asiakkaita laskutetaan. On muuten hieman työläämpi kuin se lappu, jonka työtön joutuu kerran kuussa rustaamaan! No, olenpa harjoitellut valmiiksi seuraavien YT-irtisanomisten jälkeistä aikaa varten...
Niin, eli työaikaa voisi lyhentää.
Kyllä se tarpeeton koulutuskin joutaa leikkaamaan tunteja pois.
Vierailija kirjoitti:
Montako siniuuvattia tiedät?
Heitä, sinijä, on kuitenkin nyt 5 ministeriä hallituksessa.
Onko sineillä edes 5 työölistävää yrittäjää kannattajissaan?
Vierailija kirjoitti:
Lin johtoajatus:"Minua ei kiinnosta kuinka kakku leivotaan vaan kuinka se jaetaan"
Yhteiskunnan toiminta ei ole kakku. Kokoomus on erehtynyt ja käyttää liikaa soodaakin. Kohoaa kyllä, mutta maistuu karvaalle.
Yhteiskunta on mieluumminkin kuin monenmonituisia erilaisia kakkuja. Eri tekovaiheissaan. Eri makuisia ja muotoisia. Hedelmäisiä, makeita, suolaisia. Raakakakkuja. Pieniä kakkuja, suuria kakkuja. Puoliksi syötyjä. Joku vasta jauhaa jauhoja ja joku pohtii reseptiä.
Ei ole koskaan vain yhtä kakkua, jota voitaisiin jakaa. Sen sijaan on jatkuvia prosesseja, jotka kulkee moneen suuntaan ja edestakaisin. Yhtäaikaisesti. Ja kun jaetaan ihmisille jauhoja ja vispilöitä, niin useampia mitä moninaisempia kakkuja tehdään lisää sitä enemmän. He voivat sitten itse leipoa, kunhan vain annetaan välineitä. Ei vaan odottaa armon kakkupaloja.. ja orjille käskyjä. Jos jaetaan kahleita ja ahdistetaan nurkkaan, saadaan passiivisia onnettomia orjia sekä kapinallisia kakkuvarkaita. Tämän luulisi jo kokoomuslaisenkin ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi vaan unohtaa kuinka Li aikoinaan yllytti rutiköyhät thai-marjanpoimijat lakkoon, köyhät olisivat kuolleet Suomessa nälkään jolleivat kyläläiset joissa he pomivat marjoja olisivat tehneet heille ruokaa ja auttaneet muutenkin pääsemään kotiin ilman marjarahojaan. Ei ollut Li antamassa rahaaa. Nämä ihmiset jotka tulee tänne ovat siis IHMISIÄ: ei mitään siellä omista ja siksi annetaan heidän pomia marjoja jos niin haluavat.
Li kannattaa pakkoruotsia myös duuareiden lapsille jotta heistä tulee hyviä palvelijoita ruotsinkielisille.
Sorry mutta pakkoruotsitettu ei kelpaa palvelijaksi. Tämä tietty kertoo että pakkoruotsin ainoa syy on kiusanteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkoholistiksi ja narkomaaniksi - elämä on kallisarvoinen lahja, joka on suotu vain harvoille ja valituille.
Jos ihminen itse pilaa elämänsä olosuhteiden ym takia, muiden pitää auttaa häntä, eikä tuomita. Paheksuminen ei koskaan auta mitään - sitäpaitsi kuka tahansa meistä voi joutua samaan tilanteeseen syystä tai toisesta.
Elämän kultainen sääntä Raamatusta pätee: Tee toiselle se, minkä toivot itsellesi tehtävän.
Jep, kännissä vaimonsa hakkaaja on vain olosuhteiden uhri, ei saa paheksua. Arvokkaita ihmisiä tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako siniuuvattia tiedät?
Heitä, sinijä, on kuitenkin nyt 5 ministeriä hallituksessa.
Onko sineillä edes 5 työölistävää yrittäjää kannattajissaan?
Melkoinen vasemmisto-tärinä menossa kirjoitusvirheistä päätellen. Vedä happea ja yritä uudestaan, ei tuota jaksa edes yrittää lukea.
Et kuule uskoisi.
Sairaaloissa hoitajien koneilta yritetään jatkuvasti ties mihin, kielloista huolimatta. Muutama vuosi sitten onnistuivat jopa saamaan naapurihoitopiirissä kryptolockerin koneelle, kundit joutui palauttamaan tiedot varmuuskopioilta, syynä fb:n kautta valunut virus. Kun ei puhe auta joudutaan panostamaan oikeaan estämiseen, hankaloittaa vain kun asioita on oikeassakin netissä ja sinne pitää muka päästä. Puhelimet jotka ovat langattomassa verkossa kulkevat palomuuriemme läpi, somea somea somea. Sitten valitetaan kiirettä.
-SHP-it