Oletko saanut sosiaalista luottoa? Ulosotto vie minulta kaiken
Haluaisin itse tilanteen hallintaan ja sosiaalinen luotto tuntuu olevan ainoa vaihtoehto mutta kuinka helposti sitäkään sitten saa?
Onko kokemuksia?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kännyllä jaksa googlettaa mutta eikö sosiaalinen luotto auta vain siihen, että säästyt uo:n järkyttäviltä koroilta ja kuluilta maksamalla summan kerralla pois, MUTTA sitä luottoa makselet sitten maksimimäärän /kk?
Esimerkki: itse maksan ulosottoon noin 800 e/kk ja minulle jää omaan käyttöön 1600 e/kk. Jos maksaisin takaisin sosiaalista luottoa, maksaisin sitä 1900 e/kk ja käyttööni jäisi 500 e/kk.
Ei, vaan juuri toisinpäin. Ulosottoon menee maksimit.
No kuule ihan kahdeksan vuoden kokemuksella tiedän maksavani ulosottoon 1/3 nettotuloistani enkä maksimia.
Aivan juuri näin, ulosotto vie aina tämän yhden kolmasosan ilman neuvotteluvaraa. Lainan erien suuruus voi olla pienempikin.
Uskon, kun annat tähän lähteen. Muuten totean, että trollaat aiheesta, josta et tiedä yhtään mitän.
Sosiaalinen luotto on mahdollista saada mikäli sinulla riittää maksukyky takaisinmaksuun. Hakeudu paikkakuntasi velkaneuvojalle, täällä Etelä-Suomessa sinne kyllä pääsi helposti, taisin 2 viikkoa olla jonossa. Velkaneuvoja kertoo sinulle mahdollisuutesi velkojen hoitamiseen, ja hänen avustuksellaan myös sosiaalinen luotto maksetaan.
Itse sain luoton, maksan nyt sitä 270 euroa pois kuukaudessa, ja laskelma oli tarkka että pystynkö HEIDÄN MIELESTÄÄN maksamaan sen. Hyvin olen pystynyt, ja vastaisuudessakin pystyn. Luoton olen maksanut parin vuoden päästä ja samoihin aikoihin luottotietoni ovat täysin puhtaat.
Sössin ihan itse raha-asiani, mutta koen ettei minun tarvitse nöyristellä ketään. Maksan velkani yhteiskunnalle, ja oppi on todellakin mennyt perille. Olen todella kiitollinen tästä mahdollisuudesta.
Siis neuvojan avulla luotto haetaan eikä makseta tuossa ylempänä** :D
Vierailija kirjoitti:
Tilanne hallintaan ottamalla lisää luottoa? Heko-heko. Itse pääsin ulosottoveloista eroon perinnön myötä. Tosin en edes yrittänyt saada mitään erityisiä apukeinoja. Eikä se ulosotto sinulta kaikkea edes vie, niillä on suojarajat. Todella pienet, mutta on kuitenkin. Itse olet velkasi ottanut ja jättänyt maksamatta. Nyt sitten itket ja maksat, ja se on ihan oikein. Ja kyllä sanon tämän entisenä ulosottovelkaisena.
Voit tietenkin yrittää kaikenlaisia kepulikonsteja, mutta kuulemani mukaan niihin (esim. velkaneuvontaan) on todella vaikea päästä ja niihin on pitkät jonot, jos pääsee ollenkaan.
Olen tyly, mutta silti toivon, että vielä joskus saat asiasi kuntoon.
Velkaneuvonta ei ole mikään kepulikonsti, vaan ihan asiallista neuvontaa ja apu mm. velkajärjestelyhakemuksen tekoon. Ei ole vaikea päästä, mutta joissakin paikoissa on todella kuukausien jono. Ota yhteyttä kotikuntasi velkaneuvojaan, niin siinähän se selviää. Ehkä saat tapaamisajan jo ensi viikolla, tai sitten jäät jonoon ensi vuodelle.
Juuri nyt tilanne on poikkeuksellinen. Vuoden vaihteessa velkaneuvonta siirtyy kunnista oikeusaputoimistoihin. Onneksi ei sentään Kelalle, joten toivoa sopii, että ensi kesään mennessä on taas velkaneuvonta järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kännyllä jaksa googlettaa mutta eikö sosiaalinen luotto auta vain siihen, että säästyt uo:n järkyttäviltä koroilta ja kuluilta maksamalla summan kerralla pois, MUTTA sitä luottoa makselet sitten maksimimäärän /kk?
Esimerkki: itse maksan ulosottoon noin 800 e/kk ja minulle jää omaan käyttöön 1600 e/kk. Jos maksaisin takaisin sosiaalista luottoa, maksaisin sitä 1900 e/kk ja käyttööni jäisi 500 e/kk.
Ei, vaan juuri toisinpäin. Ulosottoon menee maksimit.
No kuule ihan kahdeksan vuoden kokemuksella tiedän maksavani ulosottoon 1/3 nettotuloistani enkä maksimia.
Aivan juuri näin, ulosotto vie aina tämän yhden kolmasosan ilman neuvotteluvaraa. Lainan erien suuruus voi olla pienempikin.
Ei vie vaan maksukieltolaskurin mukaan. Voit ihan itse etsiä Oikeusministeriön laskurin ja tarkistaa, minkä verran sinun nettotulostasi (siis siitä, josta vero on jo peritty) voidaan ulosmitata.
Esimerkiksi: 2 lapsen yksinhuoltajan nettotulo 1200€/kk ( esim. eläke tai työttömyyskorvaus), ulosotto on vain 40€ eikä todellakaan kolmasosaa. Toinen esimerkki: nettotulo 2400 €/kk eikä lapsia , ulosotto 800€ joten tässä tapauksessa kolmasosa täsmää. Mitä pienemmät tulot sitä vähemmän menee suhteessa ulosottoon.
Kokemus sosiaalisesta luotosta: sitä ei ole. Asun sellaisessa kunnassa, jossa sitä ei saa.
Olen kuullut kerrottavan, että jossakin sitä on, mutta käytettävissä lähinnä rikkoutuneen pesukoneen tilalle ostettavan rahoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus sosiaalisesta luotosta: sitä ei ole. Asun sellaisessa kunnassa, jossa sitä ei saa.
Olen kuullut kerrottavan, että jossakin sitä on, mutta käytettävissä lähinnä rikkoutuneen pesukoneen tilalle ostettavan rahoitukseen.
Tämä on tosiaan kuntakohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen ulosottovelkainen tylyttää nykyistä ulosottovelkaista vaikka on itse saanut velkansa kuitattua toiselta saaduilla rahoilla. Mutta, kun toinen yrittää saada velkansa kerralla kuitattua sosiaalisella luotolla niin se on kepulikonsti? Tiesitkö, että se luotto pitää maksaa takaisin? Sinun ei tarvitse perintöä maksaa takaisin. AP
Auts, osuiko hermoon? :D Jos en olisi saanut perintöä, niin sitten olisin edelleen ulosottovelkainen. Ja yrittäisin selvitä sen kanssa edelleen, niin kuin monta vuotta selvisin. Ja sen harmin kyllä ansaitsisin sössittyäni omat asiani. Voi voi ja yhyy.
Ja kyllä, tiedän etten tehnyt yhtään mitään perintöä ansaitakseni. Mutta sillä tavalla se systeemi vaan toimii, että perinnön osuessa kohdalle, ulosotto ottaa siitä ensimmäisenä osansa. Ja aivan oikein näin.
Ja ei, en tiennyt, että sosiaalinen luotto pitää maksaa takaisin, öö tuota, luulin, että sen nimi on luotto ihan huvin vuoksi. XD Ulosoton suuret korkomaksut on kyllä omiaan opettamaan tyhmempiäkin, jos mitään toivoa oppia ylipäätään on enää olemassa, joten mitään halpakorkoista sosiaalista luottoa ei ylipäätään pitäisi myöntää ulosottovelkaisille. Tulee vain sellainen olo, että töpeksi vain niin yhteiskunta pelastaa seurauksilta. Kyllähän se velka-aika minuakin opetti aika rankalla kädellä, vaikka ihan helvetin tyhmä olen.
Ja olet sinäkin näköjään tähän asti selvinnyt, niin selviät tästä eteenpäinkin.
Mietin aina, että miksi jotkut ottavat velkaa/jättävät laskut maksamatta ja sitten ihmettelevät, kun yhteiskunta ei noin vain kuittaakaan niitä. Se ulosottoon joutunuthan on köyhä! Väliäkö sillä, että se on käyttänyt jonkun toisen varoja jättäessään maksunsa maksamatta.
Yläraja on 34000. Sitä suurempia summia ei ehdi maksaa kymmenessä vuodessa takaisin. Samoin niillä on joku ansiotuloraja minkä ylittymisen jälkeen ei saa lainaa ollenkaan. Taitaa olla jotain pari tonnia kuussa. En ole varma. Mutta sen lainan ylin summa ei saa olla maksettavaa velkaa suurempi https://credit-10.com/fi/vivus-luotto/ . Jos on ulosotossa 20000 niin se on samalla se ylin summa. 34000 asti voi käydä kysymässä omaa tilannetta. Jos velkaa on enemmän, eivät lainaa.