Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Paha olo yms joka aiheutuu muista aiheuttaa elämänhallintaongelmia. Tilanne ei ole kauhean paha, mutta ei todellakaan sellainen, kuin se olisi minulla hyvinvoivana. Niin että elämänhallinnan ongelmat ja etenkin niistä seuraavat ongelmat eivät todellakaan ole aina henkilön itsensä aiheuttamia.

• ylös 7
  • alas 2

Kommentit (8)

Vierailija

Mulla on ollut myös muista johtuvia ongelmia. Vanhempi häilyi kuoleman porteilla pitkään, välillä oli parempi ja taas huononi, kaamea epätietoisuus ja hoitoapurumba, samaan aikaan päiväkotirumba puolison ollessa jatkuvasti työmatkoilla, sitten sairastuin itse syöpään, oli yt:t ja menetin asemani, sitten puoliso löysi toisen, jäin yh:ksi pienille lapsille sairaana (onneksi paranin, ainakin toistaiseksi!), lapsella vakavia tajuttomuuskohtauksia joita tutkittiin pitkään (onneksi syy löytyi ja hoidettiin!).

Tuo kaikki parin vuoden sisällä. Jatkuvaa stressiä ja pingotusta, huonosta uutisesta ja shokista toiseen. Ihan oikeasti aloin jo väsymään.

Ydin on siinä miten niihin suhtautuu, onnistuuko löytämään hyviä asioita. Onnistuuko poistamaan pahaa mieltä aiheuttavat tekijät (mm huonoja viboja aiheuttavat ihmiset) elämästään. Onnistuuko olemaan kiitollinen kaikista hyvistä jutuista mitä on.

Tsempit sulle, muista että sinä itse olet vastuussa mielialoistasi ja elämästäsi. Mulla on nyt jotenkin vapaa olo. Toivottavasti säkin löydät sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tupakka kyllä pa. Sitä ei muuta osaa ajatellakaan milloin pääsee taas seuraavan kerran ja verenkierto hyytyy.

Vierailija

Ehkä ne ongelmat ovat muiden aiheuttamia - mutta sinä itse olet ainoa ihminen, joka pystyy parantamaan itsesi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tupakka kyllä pa. Sitä ei muuta osaa ajatellakaan milloin pääsee taas seuraavan kerran ja verenkierto hyytyy.

Yleensä se on niin kun on itsensä kanssa ongelmia niin silloin on nyös muiden kanssa ongelmia.

Huhj

Totta se on. Minun pahaoloni johtuu nykyajasta ja koen että en vain sovi tähän maailmaan. Tykkään normaalista pullantuoksuisesta elämästä, en halu huomiota, en uusia hölmöjä asioita.

Olen liian hyväkäytöksinen, ajaton ja kiltti. Muut saa armottomuudella, tehokkuudella ja kovalla puhe tyylillä voimaan huonosti.

Kuunnelkaa miten vanhukset puhuvat, heistä ei huoku sellaista ilkeyttä.