Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija
  • ylös 3
  • alas 1

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei kukaa täysijärkinen luovuta verta. Vain idiootit antavat spr:n rahastaa näinkin röyhkeällä asialla kunnallisia toimijoita. Hävetkää!

• ylös 5
  • alas 10
Vierailija

Pitäisi saada kilpailevaa toimintaa joka keskittyisi veren toimittamiseen suomalaisiin sairaaloihin kohtuu hinnalla ja jättäisi tuon yleisen kaupan pois eikä maksaisi ylimesseviä palkkoja pomoille. Niin ja laittomien ihmisten majoittaminen ei kuulu veribisnekseen.

Vierailija

En jaksa uskoa että johtuu uskalluksesta tai siitä että SPR rahastaa toisten hädällä.

Minulla loppui verenluovutus kun veripalvelu siirtyi kaupungin keskustaan eikä lähellä ole parkkipaikkoja. Entisellä paikalla saattoi ohiajaessa käydä samalla luovuttamassa verta mutta ei minulla ole mitään asiaa keskustaan työpäivän aikana.

Vierailija

Eikös noi käy armeijassa haaskalla, ainakin oma veljeni luovutti siellä olessaan verta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kukaa täysijärkinen luovuta verta. Vain idiootit antavat spr:n rahastaa näinkin röyhkeällä asialla kunnallisia toimijoita. Hävetkää!

Toivoisin, että näkisit tilanteen potilaiden kannalta.

Luovutin verta 30 kertaa vuosien aikana.

Sairastuin parantumattomaan verisyöpään ja minut pelasti sukulaiseltani saamani allogeeninen kantasolusiirre. Olin eristyshuoneessa sairaalassa ja pääsin kotiin vasta siinä vaiheessa, kun juuri minua varten oli kerätty verta kahdeksalta verenluovuttajalta. Pääsin kotiin ja vuosien sairausloman jälkeen onnekkaasti paranin. Pystyin palaamaan työhön.

Verenluovuttajat pelastavat mm. lapsia, äitejä, autokolareissa olleita tai syöpäpotilaita. 

Kiitos kaikille teille, jotka olette auttamassa! :)

Vierailija

SPR tekee verellä businestä. Kannattaa katsoa YLE:n dokumentti https://areena.yle.fi/1-4355098

Suomessa suurin osa leikkauksista tehdään tähystämällä. Verensiirtoa tarvitsevia sairaitakin on vähän.

Nuorilla on myös enemmän lääkityksiä, jotka estävät verenluovutuksen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
SPR tekee verellä businestä. Kannattaa katsoa YLE:n dokumentti https://areena.yle.fi/1-4355098

Suomessa suurin osa leikkauksista tehdään tähystämällä. Verensiirtoa tarvitsevia sairaitakin on vähän.

Nuorilla on myös enemmän lääkityksiä, jotka estävät verenluovutuksen.

Olen saanut verensiirron kahden tähystysleikkauksen vuoksi ja arvostan ihmisiä, jotka luovuttavat verta.

Vierailija

Eivät uskalla on vahva päätelmä. Nuoret miehet eivät ole ehkä saaneet herätystä verenluovuttamiseen. Ts. Lähipiirissä ei ole ketään, joka tarvitsisi verta. Naiset taas ovat hoitoalalla yliedustettuina ja ehkä tiedostamattaan levittävät verenluovutuksen sanomaa eteenpäin ystäväpiirissään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eivät uskalla on vahva päätelmä. Nuoret miehet eivät ole ehkä saaneet herätystä verenluovuttamiseen. Ts. Lähipiirissä ei ole ketään, joka tarvitsisi verta. Naiset taas ovat hoitoalalla yliedustettuina ja ehkä tiedostamattaan levittävät verenluovutuksen sanomaa eteenpäin ystäväpiirissään.

Mm. kantasoluluovuttajiksi etsitään nuoria miehiä, koska he sopivat usein parhaiten luovuttajiksi. Siirre naisilta ei toimi yhtä hyvin.

Opin tavan käydä verenluovutuksessa äidiltäni ja kävin, vaikka minulla oli surkean pienet verisuonet kuntosalikäynneistä huolimatta ja veresta osa jouduttiin usein heittämään pois. Onneksi osa voitiin käyttää potilaiden auttamiseen.

Nuorilla miehillä on usein hyvä kunto ja suuret verisuonet, joten heiltä saa helpommin verta verenluovutuksessa. 

Kannattaa käydä, koska luovutuksen jälkeen pääsee juomaan kahvia, saa mehua ja voileipää. Veripalvelussa on mukavia työntekijöitä.

Verenluovutuksesta tuli aina hyvä mieli, koska pääsi auttamaan muita ihmisiä.