Hormonikierukka
Minulle laitettiin Mirena-kierukka joitain viikkoja sitten. Tuli mieleen kun aina saa lukea kuinka sen jälkeen on ollut vuotoja puolvuotta, että mulla ei oo yhtikäs mitään ollu, edes laittopäivänä.
Että onko tämän sitten normaalia?😀
Kommentit (8)
Mulla ei ole ollut kertaakaan asentamisen jälkeen. Ihanaa!,
Minulle laitettiin mirena kesäkuun alussa. Laiton jälkeen ei vuotanut viikkoon, mutta sitten olikin jatkuvaa tiputtelua tai muutaman päivän mittaisia vuotoja viime viikon perjantaihin asti. Ei siis yhtään vuotamatonta päivää kuukausiin. Mietin jo, että otan lääkäriin yhteyttä jos ei lopu :D
Onneksi nyt loppui ja toivotaan että vuoto pysyykin pois. Asennus oli kivuton ja helppo. Välillä tuntui menkkamaisia kipuja vatsan ja selän alueella, mutta niitäkin satunnaisesti.
Mutta tämä lihominen/turvotus on ollut uskomatonta :( Kilot jäi synnytys saliin mutta turvotus ja paisuminen alkoi kierukkan laiton jälkeen. Nyt vaan yritän olla tosi tarkkana syömisten kanssa ja liikkua paremmin. Josko nämä hormoonit asettuis viimeistään kun imetys jossain välissä loppuu.
On normaalia. Olet onnekas, niinkuin joku jo sanoikin.
Itselle laitettiin kierukka ja puoli vuotta söin särkylääkkeitä. Lopulta lääkkeet eivät toimineet, kierukka jouduttiin ottamaan pois, kun en enää pysynyt kivuissani tajuissani.
huh
Kiitos. Ajattelin jo että onkohan sinne laitettu mitään ylipäätään.
Ap
Tuleeko hormonikierukasta aknea?
Muita oireita?
Miksi Mirena? Täällä vähemmän hormoneja Kyleena ja hyvin toimii.
On, olet onnekas