Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanotte naapurille kun tulee utelemaan yksityisasioita

Vierailija
04.10.2018 |

Mulla asuu naapurissa nainen joka kyselee yksityisasioita kun nähdään pihalla. Enää en jää juttelemaan vaan moikkaa.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kun kyselee itse kaikenlaista, niin vastaustyylistä voi päätellä millä motiivilla utelut on tehty, ehkä näin.

Vierailija
42/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn että puhuitko sinä jotain vai oliko se vain yksi uusi ääni lisää pääni sisältä.

Vierailija
44/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon: "Eipä taida kuulua sulle." Helpottaa elämä kummasti, jos oppii edes aikuisena sanomaan 'ei'.

Vierailija
45/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene pihan poikki tai rappukäytävään, jos siellä on naapuri

Vierailija
46/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä sille mulkku suuhun, niin eukko hiljenee.

Vierailija
47/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus riippuu tietenkin siitä, mitä hän kysyy. 

Jos hän kysyy vain yleisesti, että "mitä kuuluu", niin ei kai sellaiseen kysymykseen kukaan muu kuin täysi hölmö ala koko elämäänsä tilittämään vastaukseksi. Se on pelkkä keskustelunavauskysymys, johon kukaan ei odotakaan jotain kunnon vastausta.

Ja jos kerran naapuri on tavan takaa kysellyt sinulta tietyistä asioista, joihin et halua vstata, niin luulisi, että olisit jo aikoja sitten miettinyt niihin sopivia yleisvastauksia. Kyllä liki kaikkeen, ellei peräti ihan kaikkeen, keksii myös yleispäteviä vastauksia, joilla välttää totuuden kertomisen. Esimerkkejä yleispätevistä vastauksista: "En ole ajatellut vielä. Täytyypä katsoa. Voi olla. Saapa nähdä. Enpä tiedä vielä. Mahdollisesti. Siinäpä tuo. Pitääpä varmaan miettiä." Jne. Kaikki tällaiset ympäripyöreät vastaukset suojelevat omaa yksityisyyttä.

Vierailija
48/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vastamelunapit korvassa niin ei kuule turhia kysymyksiä. Toimii myös feissareille. Hymyilen ja osoitan kuulokkeita. 

Vierailija
49/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tarvetta sanoa mitään kun moista ei ole sattunut.

Vierailija
50/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron lähinnä keksimiäni tarinoita. "No vähän on ärsyttävää nyt, verottaja vaatii maksamaan 150 000 euroa perintöveroa ennen kuin perinnöt on edes muutettu rahaksi. Täytynee soittaa sijoitusneuvojalleni, että mistä sijoituksista nuo kannattaa hetkellisesti irrottaa." 

Tää on hyvä 😆

Osoittaa luonnevikaisuutta, että jos sillä joku rehvastelee niin omapahan on asiansa. 

Melko persaukinenhan mä olen, mutta utelijoille kerron tarinoita. 

Taitavat olla keskivertoa tyhmempiä utelijoita, jos tuollaisia juttuja eivät tajua pelkiksi tarinoiksi.

Vierailija
51/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee ammatin utelijat. Yleensä asentajamiehet 2, pankki, randomit tai yksityinen erikoislääkäri (haluavat kai tietää mistä maksu tulee). Onko tarkoitus nöyryyttää asiakasta.

Vierailija
52/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron aina uteliaille naapureille ihan täyttä paskaa.

Vierailija
53/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloalueella juttelin ihan normaalisti naapureiden kanssa niitä näitä, mutta kerrostaloaikana olen huomannut, että niin ei voikaan tehdä. Vääränlaisia korvia kuulemassa.

Vierailija
54/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naapurin iästä, BMI luvusta, tisulien koosta ja etenkin siitä onko tämän alaraajat paljaina, lakkaamattomiin varpien kärkiin asti, lyhyen minihameen alla.

Vierailija
55/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kivat naapurit, tunnettu pitkään. Apua on saanut tarvittaessa, kaikesta ei olla samaa mieltä eikä kaikkea tarvitse tietää. Osa kertoo asioitaan enemmän, toiset eivät. Kaikkia voi moikata ja antaa olla rauhassa, niin hyvin sujuu. Yksinasuvana on turvallinen mieli kun naapurit olemassa. Onnekas tilanne.

Vierailija
56/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin jotain päästäni. Miksi naapurin pitäisi saada tietää elämästäni mitään. 

Vierailija
57/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan niin ympäripyöreästi ja epäselvästi ettei siitä ota selvää. 

Vierailija
58/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päiväaikaan 

Savossa havainnut 

àggressiivista seuraan

tunkeilua pihapiirissäni.

Täällä ei toimita niin.

More of an issue on 

sellainen 

selän takana tapahtuva,

spekulatiivinen &

jonninjoutava juoruilu

ajanvietteenä.

Esimerkki.

Seinänaapurinani oli

noin 25-v. nuori 

savolaiskomistus.

Emme olleet tutustuneet 

hänen kanssaan.

Mutta kappas, jo talon

lähäri laittoi huhun,

jonka mukaan komeus

olisi kaiken yötä minun

luonani (2022 syksy).

Ei ollut ainoatakaan

kertaa näin käynyt. 

Täysin tekaistua. E

Vierailija
59/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää päivää, kaunis ilma tänään. Käyn pian kaupassa. Tulin juuri kaupasta. Olen menossa urheilemaan. Anteeksi olen hieman varattu. Oikein mukavaa päivänjatkoa. Täällä on hyvä asua, kukatkin kukkivat ja on kesä. Käyn pyörällä juuri uimarannalla. Tänään oli tv:ssä uutisia että gnistan pärjää jalkapallossa. Onkohan sadetta luvassa. Illat alkavat pimentyäkkin. Täällä on paljon retkeilyalueita ja olen menossa tapaamaan tuttuja juuri. minulla on tapaaminen. Löytyykö täältä voikukanlehtiä mistään. Onko kirjasto auki mihin asti. Sataako huomenna. Kuulitko kun viime yönä joku jäteauto tai rekka jyristeli. Menen juuri tapaamaan (xxx) kello (yyy) oli mukava nähdä. perunat on nyt halpoja. tuohon naapuritaloon muutti juuri lapsiperhe. roskakatoksessa oli nyt lajittelu, se on hienoa. 

Vierailija
60/68 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutun kielitaidottomanksi, suomen kieli katoaa ihan yhtäkkiä päästäni. Niin helppoa se on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi