Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen hankkiminen 18 vuotiaana <3

Vierailija
04.10.2018 |

Ollaan poikaystävän kanssa mietitty tätä pari kuukautta ja oltais molemmat valmiita :) mulla on lähihoitajan opiskelut kesken mutta saa ne tehtyä myöhemminkin. Hedelmällisyys ei oo kuitenkas ikuista ja nyt tuntuu hyvältä hetkeltä. Onko muita nuoria äitejä täällä? <3

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmällisyys ei ole ikuista, mutta eipä se vuoden tai pari odottelemalla mihinkään katoa. Ajattele nyt jo ihan toimeentulon kannalta, pystytkö elättämään lapsen opintotuella? Ammatillisen koulutuksen suorittaneena saat hoitovapaan jälkeen työttömyystukea, mikä on sentään hieman isompi summa, jos et siis saa heti töitä.

Jos ei ole mitään konkreettista syytä olla tekemättä nuorena lasta, niin miksi ei silloin myös ryhtyisi hommiin? Niin, hedelmällisyys ei nuorena vuoden tai pari odottamalla mihinkään katoa, mutta monesti siitä odotuksesta voi tulla reilusti pidempi kuin vuosi tai pari! Katsos kun elämässä voi aina sattua ja tapahtua yhdenlaisia jos toisenlaisiakin vastoinkäymisiä, jotka voivat viedä vuosiakin aikaa ja jolloin lapsenhankinta-aikeet jäävät tai on laitettava taka-alalle. Sitten kun lopulta voi taas lapsenhankintaa suunnitella, huomataakin yllättäen, että ei ihan nuoria enää ollakkaan, vaan ikää onkin jo melkoisen paljon ja silloin voi kysymykseen tulla jo alentunut hedelmällisyyskin.

Ei hedelmällisiä vuosia ole tuhlattavaksi asti kenelläkään!

Vierailija
22/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis vuoden lukiossa ja lopetin ja sen takii en oo vielä ens vuonna valmis lähäri... kahden vuoden päästä oon

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin siis vuoden lukiossa ja lopetin ja sen takii en oo vielä ens vuonna valmis lähäri... kahden vuoden päästä oon

ap

Oletko valmis antamaan miehellesi kakkosta?

Vierailija
24/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmällisyys ei ole ikuista, mutta eipä se vuoden tai pari odottelemalla mihinkään katoa. Ajattele nyt jo ihan toimeentulon kannalta, pystytkö elättämään lapsen opintotuella? Ammatillisen koulutuksen suorittaneena saat hoitovapaan jälkeen työttömyystukea, mikä on sentään hieman isompi summa, jos et siis saa heti töitä.

Jos ei ole mitään konkreettista syytä olla tekemättä nuorena lasta, niin miksi ei silloin myös ryhtyisi hommiin? Niin, hedelmällisyys ei nuorena vuoden tai pari odottamalla mihinkään katoa, mutta monesti siitä odotuksesta voi tulla reilusti pidempi kuin vuosi tai pari! Katsos kun elämässä voi aina sattua ja tapahtua yhdenlaisia jos toisenlaisiakin vastoinkäymisiä, jotka voivat viedä vuosiakin aikaa ja jolloin lapsenhankinta-aikeet jäävät tai on laitettava taka-alalle. Sitten kun lopulta voi taas lapsenhankintaa suunnitella, huomataakin yllättäen, että ei ihan nuoria enää ollakkaan, vaan ikää onkin jo melkoisen paljon ja silloin voi kysymykseen tulla jo alentunut hedelmällisyyskin.

Tässä on nyt kyse keskeneräisestä amiksesta, ei vuosikausia kestävistä korkeakouluopinnoista. Opiskelu on helpompaa ilman lasta, lapsen kanssa on helpompaa kun ei tarvitse opiskella ja käydä töissä. Vähintään kannattaisi odottaa sen verran, että vaikka olisi jo raskaana, ehtii valmistua ennen synnytystä.

Vierailija
25/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ensin, sitten vasta vauva. Sinulla on aikaa hankkia lapsia myöhemminkin. Mikä kiire sinulla on äidiksi?

Hoida opinnot ensin ja annat lapsellekin paremman tulevaisuuden.

Vierailija
26/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio on jäänyt kesken ja nyt vauva kiinnostaa enemmän kuin lähihoitajaksi valmistuminen. On suuri vaara, että tämäkin tutkinto jää kesken. Hoida koulu ensin loppuun.

Vierailija
27/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukio on jäänyt kesken ja nyt vauva kiinnostaa enemmän kuin lähihoitajaksi valmistuminen. On suuri vaara, että tämäkin tutkinto jää kesken. Hoida koulu ensin loppuun.

Opiskella voi myös perheellisenä.

Vierailija
28/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Selvä, voisitko sietää vauvakuumetta vielä ainakin sen pari vuotta, jotta ehdit valmistua ja hankkia vähän työkokemusta. Ehtisit saada säästöjäkin kasaan vähintään kesätöistä, teillä ei ole hedelmällisyyden kannalta mikään kiire. Ehtisit myös varmistua poikaystävästäsi paremmin, jos yhtään olet lukenut palstaa niin hyvin monella miehen kyvyttömyys isäksi on tullut lopulta täytenä yllätyksenä.

Sain itse esikoiseni 22-vuotiaana, kuopuksen 24-vuotiaana ja mieheni on yhä rinnallani, en epäile, etteikö teilläkin sujuisi. Mutta lasten ja parisuhteen kannalta on huomattavasti helpompaa kun ei tarvitse huolehtia toimeentulosta. 9/10 parista ei ole minkäänlaisia vaikeuksia tulla raskaaksi vaikka kaikilla ei nappaakaan ekasta kierrosta.

Eikö ole vain ihanaa, että olet löytänyt poikaystävän, joka myös haluaa lapsia? Sen ei kuitenkaan tarvitse tapahtua tänään. Tulevaisuutenne on todennäköisesti onnellisempi jos valmistaudutte lapsen tuloon mahdollisimman hyvin. Ehdit ihan hyvin "nuorten äitien kerhoon".

Vierailija
29/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy pitää kiirettä, että ehtii toisenlaisten teiniäitien seuraavalle tuotantokaudelle...

Vierailija
30/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu lapsen synnyttyä on paljon rankempaa kuin ilman lasta. Lapset sairastelevat ja valvottavat. Lapsen elättämiseen tarvitaan myös rahaa. Osaako ap huolehtia omasta elatuksestaan ja taloudestaan?

18-vuotiaana on iso riski jäädä vauvan kanssa yksin. Harva poikakaveri on valmis isäksi kovin nuorena.

Vierailija
31/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi opiskella. Tosin se on sen verran haasteellisempaa, ettei ihan ehdoin tahdoin kannata hankkiutua siihen tilanteeseen.

Vierailija
32/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllähän mä valmistun! mulle perhe on silti aina tärkeempi kun koulu.

Vierailija
33/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheellesi, sille tulevalle, olisi nyt kaikkein tärkeintä luoda pohjaa ja pysyvyyttä. Tarkoittaa sitä, että käyt kiltisti koulun loppuun, ja poikaystävä myös jos on koulu kesken.

Vierailija
34/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perhe on tärkeä, opiskele ensin. Sitten ehdit oppia tuntemaan poikakaveriakin paremmin. Ei ole niin suurta vaaraa, että jäät yksinhuoltajaksi.

Vauvan on parempi syntyä vanhemmille, jotka voivat elättää itsensä ja lapsensa. Kahden vuoden päästä olet edelleen tosi nuori äidiksi. Miksi se vauva pitää nyt hankkia? Millä elätät vauvan ja itsesi?

Vierailija
35/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheesi hyötyisi siitä, että saat opinnot päätökseen vaikka päättäisitkin vaihtaa alaa vielä myöhemmin. Muutama kaverini on opiskellut lähihoitajasta sairaanhoitajaksi ja yhdellä oli lapsi opiskeluaikana, rankaa oli. Varmasti moni samaistuu kuumeiluusi, sitä on vaikea vastustaa, mutta tulevaisuuden kannalta sinun kannattaa tehdä asiat vastuullisesti. Se on paras lahja lapsellesi, jonka voit nyt antaa. Pelkäätkö, että poikaystäväsi muuttaa mielensä vai miksi sinulla on kiire saada lapsi opintojen ollessa kesken? Muutaman vuoden päästä voisi olla parempi aika ja olisit valmiimpi.

Vierailija
36/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko yksin? Vai poikakaverin kanssa? Vai vanhemmilla? Ensin kannattaa tutustua poikakaveriin niin, että tiedät miten te pärjäätte kahdestaan ilman vanhempia.

Vierailija
37/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tyttö pelkää, että poikakaveri jättää. Luullaan, että vauva saa poikakaverin jäämään. Se on harhaluulo. Vauvan avulla suhde ei kestä yhtään paremmin. Päinvastoin. Tutustukaa toisiinne niin tiedät, onko hän oikeasti sopiva sinulle.

Vierailija
38/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko yksin? Vai poikakaverin kanssa? Vai vanhemmilla? Ensin kannattaa tutustua poikakaveriin niin, että tiedät miten te pärjäätte kahdestaan ilman vanhempia.

asutaan yhdessä! ollaan asuttu 6 kuukautta. poikaystävä on 9v vanhempi joten on valmis isäksi

Vierailija
39/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt kyse keskeneräisestä amiksesta, ei vuosikausia kestävistä korkeakouluopinnoista. Opiskelu on helpompaa ilman lasta, lapsen kanssa on helpompaa kun ei tarvitse opiskella ja käydä töissä. Vähintään kannattaisi odottaa sen verran, että vaikka olisi jo raskaana, ehtii valmistua ennen synnytystä.

Kummastipa vain opinnoissa niitä opintopisteitä ropisee kaikkein eniten juuri perheellisille opiskeijoille. Tätä on ihan tutkittukin.

Johtuisikohan siitä, että ne perheelliset opiskelijat ovat paljon vastuullisempia, toisin kuin lapsettomat opiskelijat, joita siis valtaosa opiskelijoista on, ja joita kiinnostaa vain bilettäminen, ryyppääminen ja ympäriinsä paneskeleminen.

Vierailija
40/47 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk on lyhyt aika. Jos te eroatte, jäät yksin vauvan kanssa ja pitää opiskellakin. Vauva valvoo öisin ja vaatii huomiota. Tulee tosi rankkaa.

Et ole vastannut, miksi vauva pitää saada nyt. Mikset voi ensin opiskella?