Vauvojen äidit! Menettekö yksin ollessa suihkuun kun vauva nukkuu vai on hereillä? Vai ettekö mene?
Te, joilla on vauva ja olette paljon yksin kotona, niin menettekö suihkuun kun vauva on nukkumassa? Tällöinhän ei suihkuun kuule, jos vauva herää. Vai menettekö suihkuun niin, että vauva on hereillä mukana sitterissä tai kopassa kylpyhuoneessa? Vai odotatteko, että mies tulee kotiin ja menette vasta sitten?
Kommentit (29)
Minulla ei ole lapsia, joten kysyn ihan aidosti, että mitä sitten jos vauva herää muutaman minuutin suihkun aikana? Tai alkaa itkeä? Kai sieltä suihkusta pääsee viimeistään minuutissa pois - mitä se haittaa, jos vauva itkee tämän minuutin? Ymmärrän ettei tahallaan voi huudattaa, mutta kai nyt joskus käy noin eikä lapsi siitä traumatisoidu. Vai?
Kävin suihkussa kun nukkui tai oli hereillä tai miten vaan. Ei siihen kukaan vauva kuole että äiti ei kuule pariin minuuttiin vaikka heräisikin.
Ihme kysymyksiä.
Hankalampi on käydä suihkussa kun on tuhovimmainen ja itse liikkuva taapero.
Sitä on niin väsynyt että on pakko nukkua silloin kun vauvakin nukkuu. Ei siinä jaksa suihkuun mennä. Illalla sitten.
Miten käytte paskalla, jos olette yksin? Etenkin, jos ummettaa ja siinä kestää kauemmin? Vain kun isä on kotona? Lähdette pökäle puolimatkassa rauhoittelemaan herännyttä vauvaa? Mitä jos vauva huutaa sitterissä, mutta vessaan on pakko päästä?
Ja mites sit taaperon kanssa, joka kiipeää kirjahyllyyn kun olet köntsällä?
Vierailija kirjoitti:
Heräsin käymään aamusuihkussa ennen kuin miehen piti lähteä töihin. Meidän lapset heräsi kyllä aina kesken suihkun ja oli hyvä, että mies sai hoidettua sen aikaa. Joskus kävin vauva kainalossa, mutta oli se vaikeaa. Vähän isomman vauvan sai myös hetkeksi sitteriin tuijottelemaan jos oli pakko käydä ja mies ei ollut kotona ja taaperonhan saa jo pistettyä kylpyyn samalla kun itse käy suihkussa. :) Rehellisesti oli tukka kyllä joskus aika rasvainenkin... onneksi oli edes käsisuihku vessassa.. :D
Mikä nyt taas kiukuttaa? Sekö, että vauva-aikana jätin käymättä suihkussa muutamana päivänä vai se, että otin vauvan mukaan kylpyyn? Vai se, että ajoitin suihkussakäynnin niin, että mis oli kotona ja sain "omaa aikaa"? Että joillain on alapeukut herkässä...
Sillon kun vauva lähinnä nukkui syötin ensin ja heti kun nukahti tiesin että mulla on aikaa 2.5-3.5h ennen seuraava syöttöä. Sitten kun vauva alkoi olemaan enemmän hereillä riippuen iästä laitoin sitteriin tai syöttikseen ja otin kylppäriin mukaan.
Välillä kävin illalla kun mies kotona, muuten yleensä kun vauva nukkui. Välillä heräsi kesken suihkun, jolloin pesin itseni puhtaaksi aineista, kuivasin hiukset pyyhkeellä, kylpytakki päälle ja vauvan luo. Läheskään aina ei kuitenkaan edes huutanut, kun heräsi, joten viihtyi hetken myös yksin. Enimmillään itki ehkä vajaa 5min ennenkuin menin "pelastamaan", tämäkin harvoin.
Esikoisen kanssa olin hysteerinen ja raahasin pinnasängyn pyörillä avoimen kylppärin oven eteen. Naurattaa jälkeenpäin, ei vauva muutaman minuutin itkusta vahingoitu jos on pinnasängyssä. Taaperon ja vauvan kanssa oli haastavampaa, silloin kävin oikeasti minuutin suihkussa kun nukkuivat molemmat.
Heräsin käymään aamusuihkussa ennen kuin miehen piti lähteä töihin. Meidän lapset heräsi kyllä aina kesken suihkun ja oli hyvä, että mies sai hoidettua sen aikaa. Joskus kävin vauva kainalossa, mutta oli se vaikeaa. Vähän isomman vauvan sai myös hetkeksi sitteriin tuijottelemaan jos oli pakko käydä ja mies ei ollut kotona ja taaperonhan saa jo pistettyä kylpyyn samalla kun itse käy suihkussa. :) Rehellisesti oli tukka kyllä joskus aika rasvainenkin... onneksi oli edes käsisuihku vessassa.. :D