Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi musiikkimaku ja ikä kulkevat käsikädessä?

Vierailija
03.10.2018 |

?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasariteini kirjoitti:

Luulen, että monen ihmisen identiteetti muotoutuu murrosiässä. Moni kuuntelee nuoruutensa musiikkia, kannattaa samaa joukkuetta ja pitää kotipaikkaansa sitä, missä silloin sattui asumaan. Näin ainakin itselleni on käynyt ja samoin on kavereideni, vaimoni ja siskoni kanssa.

Eikä asia näköjään ole muuksi muuttunut, vaikka miten elämä olisi muualle vienyt.

Mulla näin ei ole, muuta kuin 90 luku oli pska aikaa. Mulla ei ole mitään suhdetta mihinkään, vapaa ajattelija vois sanoa.

Noh, varmaan sekin vaikuttaa, millasena ne teinivuodet muistaa. 

Vierailija
22/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Can't relate. Kuuntelen lähinnä 50-luvun musiikkia ja olen 25 v. Lapsena kuuntelin iskelmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasariteini kirjoitti:

Luulen, että monen ihmisen identiteetti muotoutuu murrosiässä. Moni kuuntelee nuoruutensa musiikkia, kannattaa samaa joukkuetta ja pitää kotipaikkaansa sitä, missä silloin sattui asumaan. Näin ainakin itselleni on käynyt ja samoin on kavereideni, vaimoni ja siskoni kanssa.

Eikä asia näköjään ole muuksi muuttunut, vaikka miten elämä olisi muualle vienyt.

Minuun ei päde mikään mainitsemistasi. En kuuntele lainkaan sellaista musiikkia, jota kuuntelin murrosiässä. En kannata samaa joukkuetta, jota kannatin murrosiässä (toki sitä joukkuetta ei enää ole, mutta en kannata edes sen nykyistä versiota). En myöskään pidä kotipaikkanani sitä paikkaa, jossa asuin murrosiässä. Nykyinen kotipaikkakuntani on kotini ja tänne muutin vasta aikuisena. En kai sitten ole niin kuin moni ihminen.

Vierailija
24/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tiedä. Ikäni puolesta varmaan pitäisi kuunnella juuri Kaija Koota (mitä kuuntelinkin silloin joskus ysärillä), mutta nyt kuuntelen mm. 6ix9inea, Xxxtentacionia, Chief Keefiä, Denzel Currya, Machine Gun Kellyä jne. Tosin musiikkimakuni on laaja, jos biisi on hyvä, se menee kuunteluun, eli genre mikä tahansa.

N41

Vierailija
25/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasariteini kirjoitti:

Minuun ei päde mikään mainitsemistasi. En kuuntele lainkaan sellaista musiikkia, jota kuuntelin murrosiässä. En kannata samaa joukkuetta, jota kannatin murrosiässä (toki sitä joukkuetta ei enää ole, mutta en kannata edes sen nykyistä versiota). En myöskään pidä kotipaikkanani sitä paikkaa, jossa asuin murrosiässä. Nykyinen kotipaikkakuntani on kotini ja tänne muutin vasta aikuisena. En kai sitten ole niin kuin moni ihminen.

Poikkeus aina vahvistaa säännön ja tässä ketjussa niitä tulee olemaan tavallistakin enemmän. 😊

Vierailija
26/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin kulkevat käsi kädessä? Kaikki saman ikäiset kuuntelevat samanlaista musiikkiako? Ymmärrät varmasti itsekin, ettei niin todellakaan ole.

Vierailija
27/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän musiikkia minun 34-vuotiaana naisena "pitäisi" kuunnella tämän teorian mukaan?

Vierailija
28/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikkimausta kannattaa puhua, kun kestää klassista.

"kestää"

Kuulostaa melko väkinäiseltä. Onko klassista kuunneltava hampaat irvessä että voi erottua "paremman musiikkimaun" puolesta?

Kyllä esi jos viherahoa kuuntelee niin kyllä sen huomaa osaksi karismaa rytmitajun.

Vierailija
29/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikkimausta kannattaa puhua, kun kestää klassista.

"kestää"

Kuulostaa melko väkinäiseltä. Onko klassista kuunneltava hampaat irvessä että voi erottua "paremman musiikkimaun" puolesta?

Kyllä esi jos viherahoa kuuntelee niin kyllä sen huomaa osaksi karismaa rytmitajun.

Se vaikuttaa myös siihen miten ajatukset leikkii päänsisällä.

Vierailija
30/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasariteini kirjoitti:

^ kyllä juurikin tästä syystä. Nuoruuden/murrosiän tunnekuohut saavat monet asiat tuntumaan suuremmilta, kuin milloinkaan muulloin. Sen oman nuoruuden biisit ovat siksi parempia kuin muiden.

Vierailija
31/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin nuorena rockia (olen synt. 50-luvun lopulla), Creedence, Led Zepplein, Deep Purple, Slade, Gary Glitter, Eagles jne. Musiikkimaku vaihtui sitten 1980-luvulla klassiseen 35-45 vuotiaaksi asti, sen jälkeen vanhaan jazziin (noin 1930-1970 ajoilta), ei kuitenkaan free jazziin, ja vanhempi jazz aina sytyttää edelleen. Eli ensin nuorena nykypäivää (rockia), sitten pölyttynyttä arkistoa (1700- 1900 luvun klassista musiikkia) ja lopuksi musiikkkia, jona aikana en ole edes elänyt (no toki kuulin varmaankin myös 60-70-luvuilla jazzia, muttei se silloin innostanut). Mitä tästä voi sanoa? Musiikki on hyvin subjektiivinen kokemus ja jos siitä nauttii , niin hyvä niin.

Vierailija
32/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuinen kuuntelee vain heviä ja raskasta musiikkia ei oikein kyllä kypsä.

Kuuntelen sitä tai en mitään.

Vierailija
33/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itselläni on musiikkimaku pysynyt samana siitä lähtien kun kävin sitä aktiivisesti kuuntelemaan eli noin 25 vuotta. En usko että yhtäkkiä kahdenkymmenen vuoden päästä kuuskymppisenä vaihdan black metallin johonkin humppaan.

Minullapa vaihtui... 🤘🏻👴🏻👌🏻

Terv. Steven Seakulli, eläkeläinen

Vierailija
34/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen musiikkia aika-akselilta keskiaika-vuosi 2018. Ei musiikkimaulla ole mitään tekemistä iän kanssa. 

Vierailija
35/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ei nyt menny ihan näin. Mut mä oonkin oman tieni kulkija. 14-vuotiaana kuuntelin Elvistä, Kirkaa, Katri Helenaa, Europea, Pet Shop Boyseja, Duran Durania, Michael Jacksonia, Dingoa,, J.Karjalaista, Juicea.

Nyt lähes viisikymppisenä edelleen kuuntelen noita kaikkia - ja monia muita ulkomaisia/kotimaisia artisteja/bändejä. Uudemmista vain Juha Tapio kelpaa.

Edelleenkään minua ei saa nauttimaan jatsista, sitä en ole oppinut kuuntelemaan.

Jotkut Siltsut, Kaijat ym. ovat täysin tuntematon käsite mulle.

Vierailija
36/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten varmaan rapiat 400-vuotias, koska kuuntelen pääosin vain barokkimusiikkia :)

Vierailija
37/37 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitten varmaan rapiat 400-vuotias, koska kuuntelen pääosin vain barokkimusiikkia :)

En keksi tälle muuta selitystä kuin että olet vampyyri.