Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihlovat, repäisevät kivut oikealla alavatsassa

Vierailija
03.10.2018 |

Osaisikohan kukaan auttaa, että mikä mulla on, kun jäätäviä vihlovia ja repäiseviä kipuja alavatsassa ja alapään alueella. Jonkinlaisia nipistyksiä myös, jotka painottuvat enemmän oikean munasarjan kohdalle.

Kipu on aivan jäätävää (alavatsassa samantapaista särkyä kuin todella kovassa pisuhädässä) sekä tuntuu paineen tunnetta alavatsalla, kun kävelen tai seison pidempään. Sitten, kun pääsen istumaan/makaamaan, kivut helpottavat. Tosin istumaan mennessä vihlasee ikävästi alapäästä. Istuessa myös nauraminen, aivastaminen, yskiminen vihlasee. Myös makuuhuoneen puolella, jos mies työntää liian syvälle niin tuntuu tosi kovaa kipua, joka painottuu oikealle puolelle.

Lopetin ye-pillerit reilu 2kk sitten. Noin kuukausi takaperin minulla oli samanlaisia kipuja (jotka myös painottuivat oikealle puolelle), mutta ne eivät kestäneet kuin n. 2 päivää. Nyt nämä kivut ovat kestäneet jo noin 4 päivää.

Kellään muulla kokemuksia tällaisesta?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kasvanut munarakkula joka muuttuu sitten nestekystaksi, kipu kestää sen minkä kysta on ja sitten vielä sen jälkeenkin kun neste on poksahtanut kystasta vatsaonteloon. 

Vierailija
22/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla saattaa ovulaatio kipuilla viikonkin. Olen ajatellut, että se johtuu kasvavasta munasolusta ja lopulta sen irtoamisesta. Tätä on jatkunut vuosia, toistuu kuukausittain, alkaa noin viikon edellisten menkkojen päättymisen jälkeen, ja kun olen lisäksi käynyt monta kertaa papassa ja muissa tarkastuksissa sinä aikana, niin mitään muuta en keksi kuin ovulaation. 

Ou, onko kivut sullakin siis pahoja? Mä meinaan nyt jo tulla hulluksi näistä kivuista, sillä kuukauden välein useampi päivä kipuja on kuitenkin näin yhtäkkiä todella inhottavaa. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kysta oireili aika tarkalleen noin. Suosittelisin lääkärikäyntiä jo tänään, koska voin sanoa, että kystan puhkeaminen ja siitä seurannut merkittävä verenhukka ei ollut ollenkaan kiva juttu. Myös kystan kiertymä on mahdollinen, ja todella kiireellistä hoitoa vaativa.

Vierailija
24/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli taannoin IHAN samanlaiset oireet 5 päivän ajan, tosin heti menkkojen päättymisen jälkeen, joten tuskin ovulaatiosta kyse. Itsediagnosoin mahdolliseksi kystaksi. Seurailen tilannetta ja jos kivut palaavat niin hakeudun kyllä lääkäriin.

Vierailija
25/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla kasvanut munarakkula joka muuttuu sitten nestekystaksi, kipu kestää sen minkä kysta on ja sitten vielä sen jälkeenkin kun neste on poksahtanut kystasta vatsaonteloon. 

Ja tuo oli siis hengenvaarallinen tila (jos olen oikein ymmärtänyt), jos kysta poksahtaa ja jotain pääsee vatsaonteloon..? -ap

Vierailija
26/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kysta oireili aika tarkalleen noin. Suosittelisin lääkärikäyntiä jo tänään, koska voin sanoa, että kystan puhkeaminen ja siitä seurannut merkittävä verenhukka ei ollut ollenkaan kiva juttu. Myös kystan kiertymä on mahdollinen, ja todella kiireellistä hoitoa vaativa.

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli taannoin IHAN samanlaiset oireet 5 päivän ajan, tosin heti menkkojen päättymisen jälkeen, joten tuskin ovulaatiosta kyse. Itsediagnosoin mahdolliseksi kystaksi. Seurailen tilannetta ja jos kivut palaavat niin hakeudun kyllä lääkäriin.

Okei, kiitos teille. Ehkä sitä pitäisi käydä siellä lääkärillä tarkistuttamassa tilanne. -ap

Vierailija
27/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos teille. Ehkä sitä pitäisi käydä siellä lääkärillä tarkistuttamassa tilanne. -ap

Jos käyt, niin olisi tosi kiva jos päivittäisit tänne mitä siellä sanotaan!

- se taannoin 5 päivää samanlaisista kivuista kärsinyt ja lääkärille menoa pohtiva -

Vierailija
28/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käyt, niin olisi tosi kiva jos päivittäisit tänne mitä siellä sanotaan!

- se taannoin 5 päivää samanlaisista kivuista kärsinyt ja lääkärille menoa pohtiva -

Juu voin päivitellä sitten. Lähden nyt käymään kaupassa ja jos kivut eivät ole yhtään hellittäneet niin lähden päivystykseen. -ap

Vierailija
29/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kovat kivut jos pystyt kauppaan mennä? NO kärsi sitten.

Vierailija
30/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kävellen lähikaupassa ja kivut eivät olleet enää ihan niin pahoja kuin eilen. Ehkä vielä tuumailen tätä tilannetta, että rupeaisko nämä kivut nyt hellittämään. -ap

Vierailija
31/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana, onneksi olkoon!

Vierailija
32/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollaisia ovulaation aikoihin. Umppari on multa tulehtunut ja myös puhjennut (kyllä, meinasi henki mennä) eikä ainakaan itsellä kipu ollut tuollaista.

Vierailija
33/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet raskaana, onneksi olkoon!

Hah, tein hetki sitten rtestin ja negaa näytti onneksi. -ap

Vierailija
34/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollaisia ovulaation aikoihin. Umppari on multa tulehtunut ja myös puhjennut (kyllä, meinasi henki mennä) eikä ainakaan itsellä kipu ollut tuollaista.

Okei, huh, eli umpparin ehkä uskaltaa sulkea pois. -ap

Vierailija
35/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun ulkopuolinen raskaus tai iso kysta munasarjassa.

Vierailija
36/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia?

Vierailija
37/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdun ulkopuolinen raskaus tai iso kysta munasarjassa.

Luulisin, että kohdun ulkopuolinen raskaus näkyisi raskaustestissä, joka mulla siis tänään näytti negaa. -ap

Vierailija
38/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klamydia?

Hmm, ei kai klamydia voisi oireilla n. 5 vuoden päähän..? -ap

Vierailija
39/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kystasta tuollaisia oireita. Tunsin kystan vatsanpeitteiden läpi selälläni maatessa ja se olikin lääkärissä käydessäni 10-senttinen halkaisijaltaan. mutta kierryttyään ja leikkaukseen joutuessani jo 25-senttinen.

Vierailija
40/42 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kystasta tuollaisia oireita. Tunsin kystan vatsanpeitteiden läpi selälläni maatessa ja se olikin lääkärissä käydessäni 10-senttinen halkaisijaltaan. mutta kierryttyään ja leikkaukseen joutuessani jo 25-senttinen.

Huih, on kyllä ollut iso! Oliko sulla kokoajan kipuja vai kävikö kivut välillä poissa? -ap