Vasemmistoa äänestävä, miksi sinä et tahdo säästää vanhuuden tai pahan päivän varalle?
Kommentit (28)
Vielä linkki aiheesta
https://blog.kauppalehti.fi/taaleri/osakesaastotili-priimaa-yritettiin-…
Oikeistoa äänestävä miksi sinä tahdot pahoja päiviä palkansaajille?
Koska vanhana haluan yhteiskunnalta ilmaista rahaa, jonka valtiovalta on verottanut rikkailta pois! Ei kai minun elämiseni taso nyt sentään oma asiani ole?!
Elämä on tehty elettäväksi, nautittavaksi, jaettavaksi, iloittavaksi, ei säästettäväksi.
Milloin nämä kituuttaja-säästäjät ovat juoneet sampanjaa Pariisin yössä?
Koska sossu ja taikaseinä, tilille ei saa kertyä
Pahat päivät tulevat tahtomattakin. Mielestäni kaikkien olisi varauduttava laittamalla aina osa palkkatuloistaan säästöön esim osakesäästötilille. Rahan ei pitäisi poltella hyppysissä niin, että kaikki vain syydetään turhaan kuluttamiseen. Rahan on kuitenkin tuotettava lisää rahaa silloin kun ollaan valmiita lykkäämään tarpeiden tyydytystä eli säästämään.
ap
Tahtoisin, mutta Kokoomus vie kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on tehty elettäväksi, nautittavaksi, jaettavaksi, iloittavaksi, ei säästettäväksi.
Milloin nämä kituuttaja-säästäjät ovat juoneet sampanjaa Pariisin yössä?
No viimeksi 14.6. tänä vuonna. Asun Portugalissa ja siellä tosin juon shampanjaa lähes päivittäin. Enkä maksa veroja Suomeen. Jokainen maksakoon juomansa itse!
Päiväni ovat jo pahoja, enkä toivo että ne jatkuvat pitkään.
Olen tosi köyhä, ei voi tinkiä enää mistään.
Hyvä pontti kutosella. Tälle täytyisi varmasti tehdä jotain? Miten olisi perustulo ja ei sossua ollenkaan, vaan hyväntahtoiset lähimmäiset äärimmäisessä puutteessa oleville, joille perustulokaan ei riitä?
ap
Olin köyhä opiskelija ja säästin silloin edes jotain. Suuruusluokaltaan, että 50€ vuodessa alkuun nyt ainakin.
ap
Vai lähimmäiset... Mutta kun köyhän omainen on viranomainen. Palkkatuloista säästäisinkin, jos saisin töitä. Koulutus, kokemus ja kova hakeminen ei ole tuoneet muita kuin palkattomia töitä!
Yli varojensa eläminen se vasta on kallista! En usko, että joskus kituuttanut eläisi kituuttaen aina. Sitä varten on esim osaketulot, jotta rahaa tulee säästöistä. Osakesäästötilin ideana on, että verot maksetaan vasta, kun nostetaan näitä säätöjä pois tilillä käyttämistä varten.
ap
Minusta ainakin on ongelma, että läheisiä ei enää ole. Viranomainen on kylmä, tekee vain työtään, joten tähän ei tulisi kannustaa. .Olisi palattava läheisten aikaan + perustulo kaikille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pahat päivät tulevat tahtomattakin. Mielestäni kaikkien olisi varauduttava laittamalla aina osa palkkatuloistaan säästöön esim osakesäästötilille. Rahan ei pitäisi poltella hyppysissä niin, että kaikki vain syydetään turhaan kuluttamiseen. Rahan on kuitenkin tuotettava lisää rahaa silloin kun ollaan valmiita lykkäämään tarpeiden tyydytystä eli säästämään.
ap
Minulla osa pienistä tuloista menee säästöön. En silti halua osakkeita. Säästössä n. 20 000€
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pontti kutosella. Tälle täytyisi varmasti tehdä jotain? Miten olisi perustulo ja ei sossua ollenkaan, vaan hyväntahtoiset lähimmäiset äärimmäisessä puutteessa oleville, joille perustulokaan ei riitä?
ap
No kaikilla ei ole niitä lähimmäisiä. Ja vaikka olisikin, niin ei heiltä välttämättä rahaa saa.
Pitäisi voida halutessaan valita myös tarkoituksensa hyvin hoitava osakesäästötili.
Hyvä, että 17 on säästöjä, mutta huolehdithan siitä, että niiden ostovoima säilyy? Ei kannata vain makuuttaa niitä tilillä kauaa. Kannattaa ottaa selvää miten varallisuuttaan voi kasvattaa. tai edes säilyttää. Täytyy ymmärtää mitä tekee.
ap
Lähimmäinen on ihan naapurikin ja kaikki muut ihmiset, joita näet.
ap
Miksi kysymys vain heille eikä kaikille äänestäjille?