Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainakin (edes) YKSI asia on naisena olemisessa parempaa kuin miehenä, liittyy ulkonäköön!

Vierailija
02.10.2018 |

Ajatellaan nyt ihan vaan nykyajan kehoihanteita, yleisesti ajateltuna laiha on parempi kuin lihava ja jos tästä pitää kinastelu taas aloittaa niin tehkää toinen keskustelu. Mutta nyt ajatellaan vain niitä yleisiä ihanteita: hoikka treenattu nainen ja kohtalaisen treenattu mies. Kuitenkin naisella laihuus/hoikkuus EI ole huono juttu vaikka ei kroppa treenattu olisikaan, sitten on vain laiha. Ja EI en tarkoita alipainoisia anorektikoita vaan normaaleja laihoja. Ei lihaksilla ole niin paljoa merkitystä. Sen sijaan laiha ja ruipelo mies ei ole sytyttävä, se on vain ruikuli. Miehelle sopii lihakset ja treenattu vartalo, naiselle riittää vähempikin. Mies joutuu siis tekemään enemmän työtä, pitää olla hoikka MUTTA treenattu, naiselle riittää hoikka vaikkakin treenattu on plussaa mutta ulkonäköihanteita ajatellen se ei ole niin must. Mielummin ruikuli nainen kuin hontelo ruikuli mies.

Ja jos joku nyt vetää herneet niin voin kertoa että itse EN ole mikään erityisen laiha, aavistuksen pyöreä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta keskiverto mies on lähempänä miesten vartaloihannetta kuin keskiverto nainen naisten vartaloihannetta. Normaali vartalo ja jopa muutama ylikilo menee miehellä helposti "raamikkuuden" piikkiin, varsinkin vaatteet päällä. Normaalipainon keskikohdassa ja yläpuoliskolla (BMI 22-25) oleva nainen on monien mielestä jo vähän pullukka. Normaalipainoista miestä ei koskaan pidetä ylipainoisena.

Tässä on 175cm pitkä ja 80kg painoinen nainen eli BMI on n. 26.

https://www.mybodygallery.com/photos-53578-body-shape.htm?StartAt=3#.W7…

Niin..? Oliko tarkoitus osoittaa, että hieman ylipainoinen nainen voi näyttää hyvältä vai mikä? Kuvan nainen on minun mielestäni ilman muuta hyvännäköinen, mutta voisin vaikka lyödä vetoa, että hänelläkin on kokemuksia siitä, että joku on kommentoinut ikävästi hänen vartaloaan.

Vierailija
22/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta miehillä on pahemmat ulkonäköpaineet, kuin meillä naisilla! Ja vaikeampi piilottaa ns. ongelmakohdat. Itse muutun aamulla arkisesta kuumaksi nätillä meikillä ja sopivasti muotoilevilla alusvaatteilla.

Pieni ylipaino on sallittua naisella. Se on vaan kurveja. Lyhyt nainen saa helpommin seuraa, kuin lyhyt mies jne. jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän aika moni asia oo naisilla helpompaa. Saa jättää armeijankin väliin. En myöskään vaihtaisi menkkojani pippeliin ikimaailmassa. Aattele mikä stressi pelätä aina, että alkaa seisomaan väärissä tilanteissa. Muistan yhä yläasteelta yhen poikaparan, jole tuli seisokki liikkatunnilla uimahallissa. Se oli kuolla häpeästä.

Vierailija
24/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä musta miehillä on pahemmat ulkonäköpaineet, kuin meillä naisilla! Ja vaikeampi piilottaa ns. ongelmakohdat. Itse muutun aamulla arkisesta kuumaksi nätillä meikillä ja sopivasti muotoilevilla alusvaatteilla.

Pieni ylipaino on sallittua naisella. Se on vaan kurveja. Lyhyt nainen saa helpommin seuraa, kuin lyhyt mies jne. jne.

Tämä!

Vierailija
25/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta ap. Naisella riittää hyvään kroppaan hoikkuus. Olen hoikka. En treenaa ikinä. Mun kroppaa kehutaan koko ajan. Miehen täytyy tehdä hirveesti töitä, et saa hyvän kropan.

Tää on niin hyvä. "Olen luonnostaan hoikka ja mua kehutaan koko ajan. Kyllä meillä naisilla on helppoa kun ei tarvitse nähdä vaivaa näyttääkseen hyvältä!"

😂😂

Vierailija
26/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta ap. Naisella riittää hyvään kroppaan hoikkuus. Olen hoikka. En treenaa ikinä. Mun kroppaa kehutaan koko ajan. Miehen täytyy tehdä hirveesti töitä, et saa hyvän kropan.

Samalla tavalla, kuin lihaksikkuuden eteen täytyy tehdä töitä, täytyy useimpien tehdä töitä hoikkuuden eteen. Luonnostaan mallimaisen hoikkia naisia on vähän, ja suurin osa tätä vartalotyyppiä tavoittelevista joutuu näkemään vaivaa tavoitteensa eteen: suunnittelemaan ja rajoittamaan mielitekojaan ja syömistä yleensä. On vaikka kuinka paljon naisia, jotka ovat ikuisella laihdutuskuurilla. Mitä tulee vaivannäköön, minä valitsisin kyllä salitreenin syömisten tarkkailun sijaan.

Vierailija
27/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla, kuin lihaksikkuuden eteen täytyy tehdä töitä, täytyy useimpien tehdä töitä hoikkuuden eteen. Luonnostaan mallimaisen hoikkia naisia on vähän, ja suurin osa tätä vartalotyyppiä tavoittelevista joutuu näkemään vaivaa tavoitteensa eteen: suunnittelemaan ja rajoittamaan mielitekojaan ja syömistä yleensä. On vaikka kuinka paljon naisia, jotka ovat ikuisella laihdutuskuurilla. Mitä tulee vaivannäköön, minä valitsisin kyllä salitreenin syömisten tarkkailun sijaan.

Lihaksien kasvattamiseen pitää tehdä monikertaisesti enemmän töitä kuin hoikkana pysymiseen. Ollakseen hoikka, ihmisen ei tarvitse ottaa ainuttakaan juoksuaskelta tai nostettava kertaakaan painoa salilla. Riittää, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Eikä hoikkana pysyminen oikeasti tarvitse sen kummempaa syömisen tarkkailua. Kunhan nyt ei mätä naamansa karkkia ja hampurilaisia joka päivä ja syö enimmäkseen terveellisesti.

Vierailija
28/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin hyvä. "Olen luonnostaan hoikka ja mua kehutaan koko ajan. Kyllä meillä naisilla on helppoa kun ei tarvitse nähdä vaivaa näyttääkseen hyvältä!"

😂😂

Mikäli kropasta on kyse, niin todellakaan naisten ei tarvitse nähdä yhtä paljon vaivaa kuin miesten.

Vierailija
29/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maailman kolkassa hintelä ja nätti mies on haluttavaa. Kiinassa miesten korvien tykätään olevan höröllä, että pituus ja ennen kaikkea laihuus tulisi paremmin esille. Koreassa kaikki suosituimmat K-pop-megatähdet ovat yltiömäisen laihoja, nättejä ja jopa todetusti syömishäiriöisiä miehiä. Joka ikinen androgyyni miesmalli on erittäin laiha ja hintelä. Do I need to go on?

Vierailija
30/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plez kirjoitti:

Monessa maailman kolkassa hintelä ja nätti mies on haluttavaa. Kiinassa miesten korvien tykätään olevan höröllä, että pituus ja ennen kaikkea laihuus tulisi paremmin esille. Koreassa kaikki suosituimmat K-pop-megatähdet ovat yltiömäisen laihoja, nättejä ja jopa todetusti syömishäiriöisiä miehiä. Joka ikinen androgyyni miesmalli on erittäin laiha ja hintelä. Do I need to go on?

Länsimainen miesihanne kuitenkin on ihan jotain muuta.

Vierailija
31/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha mies jolla on luusto iso ei mielletä riuksi.

Vierailija
32/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaksien kasvattamiseen pitää tehdä monikertaisesti enemmän töitä kuin hoikkana pysymiseen. Ollakseen hoikka, ihmisen ei tarvitse ottaa ainuttakaan juoksuaskelta tai nostettava kertaakaan painoa salilla. Riittää, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Eikä hoikkana pysyminen oikeasti tarvitse sen kummempaa syömisen tarkkailua. Kunhan nyt ei mätä naamansa karkkia ja hampurilaisia joka päivä ja syö enimmäkseen terveellisesti.

Tässä vertaillaan fyysistä ja psyykkistä vaivannäköä, jotka eivät ole vertailukelpoisia keskenään. Yksi joutuu pakottamaan itsensä liikkumaan ja kokee sen vastenmieliseksi toisen nauttiessa liikunnasta, jonkun on helppo pitää yllä syömiseen liittyviä rutiineja toisen epäonnistuessa tässä kerta toisensa jälkeen. Minä olen esimerkki ihmisestä, jolle tavoitteellinen kuntosaliharjoittelu ei ole mitään ikävää vaivannäköä vaan mieluisa harrastus mutta jonka on hankala huolehtia sopivista annoskoista päivittäisessä ruokailussa. "Laihuuden" tavoitteleminen on siis ainakin minun tapauksessani vaikeampaa kuin "lihaksikkuuden".

Koko kommentti on mutupohjaista yleistämistä, ja viimeinen virke on suorastaan virheellinen. Kaikki ylipainoiset eivät mätä naamaansa joka päivä karkkia ja hampurilaisia vaan lihoa voi aivan tavallisella kotiruoallakin. Fyysiset ja psyykkiset mekanismit, joiden seurauksena joku lihoo ja toinen ei, ovat nykytieteen valossa huomattavasti monimutkaisempia kuin jokin kalorisummapeli.

Vierailija
33/33 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En allekirjoita sun kirjoitusta. Mun ex-mies oli pitkä ja hoikka, nykyiseni on myös pitkä ja hoikka. Eivät käy salilla. Mä tykkään tuollaisesta miehen kehosta.

Se onkin sinun mieltymyksesi, nyt puhutaan yleisellä tasolla.

Yleisellä tasolla ihan tutkitusti naisen kehoa arvioidaan paljon kriittisemmin kuin miehen. Mies saa olla poliitikkona lihava, nainen ei. Mies saa olla hoikka ja tyylikäs, ja silti uskottava työelämässä, nainen ei. Oli nainen minkälainen tahansa, joku kokee oikeudekseen arvostella hänen kehoaan ja pukeutumistaan. Miehiin tätä arvostelua kohdistuu olennaisesti vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme