Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brio novat & kova kantokoppa

06.05.2006 |

Kantokopassahan on oma " jalkapeitto" , mutta kuuluisiko novien jalkapeiton mahtua siihen kopan päälle tarvittaessa?

kiitoksia etukäteen M@nsikk@

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärsin asian oikein... tai siis vastaan suoraa, pätkii :)

Siis meillä on 05 novat ja kovakantokoppa. Kantokoppaan on oma " kansi" , mutta siinä ei ole sitä läppää, jonka voi kiinnittää kuomuun ja kuomun suuaukko pienenee joten ainakin mun mielestä vaunuista tulee silloin suojasempi eikä tuule ja tuiskuta niin helposti koppaan... anyway, mä ainakin olen käyttäny varmaan kokonaiset kaks kertaa kopanomaa jalkapeitettä sen sijaan oon käyttäny ratasosan peitettä. ne kumilenksut ei vaan meinannu ylettyä, joten tein mustasta nauhasta " lisälenkit" kuminauhoihin ja sit laitoin kopan siihen pussiosaan, alareuna siis meni kopana ja ratasosan väliin. Kopan päälle tosin jäin ylimääränen pussi, mutta kun sen taitto nätisti niin oli mun mielestä paaaaljon parempi kuin kopan oma!

ymmärtääköhän tästä nitään, mutta siis joo ratasosan jalkapeitettä voi käyttää kopan päälläkin, kun vähän soveltaa :)

Vierailija
2/5 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri tuota minäkin ajattelin et se kopan oma jalkapeite jättää kopan viileämmällä ilmalla ja tuulella turhan avonaiseksi (mullakaan ei sitä läppää) mut näin lämpimämpinä ilmoina se kopan oma on ihan riittävä jos tarttee ollenkaan. Enkä ajetellut myöskään pitää niita kahta yhtäaikaa =) Ja itse ajattelin myös et jos tekis uudet kuminauhat vaik vähän siihen alemmas tai jotain, ettei turhaan venyis ja paukkuis ne alkuperäset ku ne tulee tosi tiukalle. Mut halusin vain vähän varmistella et onko muidenkin vaunuissa näin vai johtuiko siitä et ostin sen kopan jälkikäteen, mut eipä johtunut vaan on ns. " mallivika" mut voip olla ettei sitä jalkapeitettä ole niinkään tarkoitettu käyttää kovan kopan kanssa vaan kopan omaa peitettä.

M@nsikk@

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla siis Emmaljungan rattaissa kova kantokoppa. Kaupassa myyjä sanoi et jalkapeitettä voi käyttää lisäsuojana kantokopan päällä ja näyttikin sen pehmeän kantokopan päällä. Valitsin kuitenkin itselleni kovan kopan, ja kotona huomasin, että tosi tiukkaa tekee, kun kovassa kopassa on kuitenkin korkeammat reunat. Eli eihän se jalkapeite oikeasti ole kopan päälle tarkoitettu, mutta juuri ja juuri saan venytettyä jalkapeitettä niin, että saan sen kovan kopan päälle. Näin siis Emmaljungissa...

Vierailija
4/5 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytyisi vielä joku novien ja kovan kopan omistaja.

Mut todennäköisesti on sama ongelma kuin emmaljungissa et menee kopan päälle mutta tiukasti.

Sen takia päädyin ostamaan kovan kantokopan pehmeän kantokassin kaveriksi näin jälkikäteen (vaunut viime vuonna ostettu) kun vauva on vasta reilut pariviikkoa ja pehmeä kantokassi oli todella kuuma ja kuitenkin vielä pitkään tarttee kunnon suojan, eikä vähään aikaan vielä istu joten kopassa kiva kölliä. Mut se jalkapeitto menee kopan päälle tiukasti, muttei sitä kyllä näin kesällä edes tarvita kuin sillon tällön.

M@nsikk@

Vierailija
5/5 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin meillä oli siinä kopassa se oma " kansi" tai siis se jalkasuoja ja sitten kun otettin koppa pois käytettiin sitä varsinaista jalkapeitettä... ei tullut mieleenkään laittaa niitä molempia päällekäin.. jos siis ymmärsin oikein mitä tarkoitit:)