Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö olla ilkeä, että pärjää työyhteisössä?

Vierailija
02.10.2018 |

Uudessa työpaikassani tuntuu siltä. Kohtelias käyttäytyminen, toisten arvostaminen romukoppaan?
Mitä enemmän tiuskit ja puhut paskaa, sitä parempi työntekijä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuskitteko toisillenne vai asiakkaille?  

Vierailija
2/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun kilpailet muita vastaan, pitäisi sinun tulla heidän kanssaan jotenkin toimeen. Harvoin se onnistuu. Tervetuloa kilpailuyhteiskuntaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiuskitteko toisillenne vai asiakkaille?  

Toisillemme, ei onneksi ihan kaikki.

Vierailija
4/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla kun kilpailet muita vastaan, pitäisi sinun tulla heidän kanssaan jotenkin toimeen. Harvoin se onnistuu. Tervetuloa kilpailuyhteiskuntaan!

Kiitti, tää on vaan paikka, missä ei tarvitse kilpailla.

Vierailija
5/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Etsi nopeasti uusi työpaikka. Kerro asiasta lähtiessäsi johtajallesi tai esimiehellesi, joka varmaan ei tiedä siitä että hänen selkänsä takana käydään kisaa. Työntekijöiden ei pidä joutua kilpailemaan keskenään. Jos näin on niin silloin ei pärjätä kilpailussa varsinaiselle kilpailijalle kun ei pystytä tekemään riittävän laadukasta, riittävästi, luomaan hyvää henkeä ja brändiä ym. 

Vierailija
6/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiuskiva ja paskaa puhuva työkaveri ole parempi toiselle kollegalle, mutta nämä ihmiset ovat usein myös niitä jotka mielistelevät sitten pomojen edessä ja keplottelevat tiensä ylöspäin. Liian kiltti ja sinisilmäinen ei kannata olla, sellaisen yli jyrätään mennen, tullen ja palatessa.

Vierailija
7/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo minun entinen työpaikkani? Kerroin esimiehelle työpaikkakiusaamisesta ja hän totesi ettei voi tehdä mitään. Valitteli kehittämiskeskustelussa tulleensa itsekin kiusatuksi. Kamala työpaikka kaiken kaikkiaan!

Vierailija
8/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Etsi nopeasti uusi työpaikka. Kerro asiasta lähtiessäsi johtajallesi tai esimiehellesi, joka varmaan ei tiedä siitä että hänen selkänsä takana käydään kisaa. Työntekijöiden ei pidä joutua kilpailemaan keskenään. Jos näin on niin silloin ei pärjätä kilpailussa varsinaiselle kilpailijalle kun ei pystytä tekemään riittävän laadukasta, riittävästi, luomaan hyvää henkeä ja brändiä ym. 

Osuit napakymppiin. Luultavasti tämän huonompaa mainetta ei ole kovin monella firmalla.

Vierailija
9/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassani on juurikin näin. Pitää olla ilkeä pärjätäkseen siellä.

Vierailija
10/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tietenkään ole ratkaisua asiaan, mutta ihmettelen, miksi ihmisillä on jatkuvasti piikit pystyssä kaikkia kohtaan. 

Vierailija
11/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla niin. Minkälaisessa työpaikassa olet? 

Vierailija
12/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minun työpaikassa erityisesti röyhkeä. Puhua työkavereille toista ja olla mielin kielin pomoille ylennyksen toivossa. Sekä omia toisten ideat ja viedä niitä eteenpäin ominaan.

Vierailija
13/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuutta pidetään heikkoutena.

Vierailija
14/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin kiltti ja ystävällinen: minua kiusattiin ja lopulta savustettiin työpaikalta. Nyt keski-ikäisenä olen jämäkämpi ja välillä jopa hieman tyly: kukaan ei astu enää varpailleni.

Vierailija
15/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen mukava ja suurin osa on mukavia myös. Ellei kaikki. En halua elää elämääni niin että hampaat irvessä harrastaa jotain absurdia "kilpailua".

Vierailija
16/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla koulutustaustaan ja sukupuolijakaumaan sidottu asia.

Asiantuntijaorganisaatio, ainoat "pomot" ovat osakkaita jotka tekevät samoja asioita, naisia noin 60%, alle 50 henkeä, kolme meistä ei ole yliopistosta, kaikki ovat ystävällisiä.

Tai sitten vain helvetin hyvä tuuri.

Vierailija
17/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minun työpaikassa erityisesti röyhkeä. Puhua työkavereille toista ja olla mielin kielin pomoille ylennyksen toivossa. Sekä omia toisten ideat ja viedä niitä eteenpäin ominaan.

Kannattaa itsekin miettiä, kenelle niistä ideoistaan kertoo. Jos haluaa, että omat ideat noteerataan, ne kannattaa julkistaa tilanteessa, jossa ei jää epäselväksi, kenen ideoista on kyse.

Vierailija
18/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Olen pärjännyt olemalla ystävällinen ja neuvotteleva. Autan aina kun osaan ja odotan vastapalveluksena itseäni autettavan. Mutta omat rajat pitää pitää, ettei päädy tekemään muidenkin töitä.

Vierailija
19/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut niin rajusti kiusatuksi että tuskin koskaan toivun. Minusta keksittiin niin sairaita juttuja (luokkaa pedofiili ja eläimiinsekaantuja ymm) joita sitten jauhettiin esimiestasoa myöten. Lamaannuin niin järkytyksestä että en vaan kyennyt edes puolustamaan itseäni. Kukaan ei tullut edes kysymään koskaan, pitävätkö ne paikkaansa.

Vierailija
20/22 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Mä olin kiltti, tehokas ja monitaituri. Savustettiin ovelasti ulos.