KYSELY, ajatko ylinopeutta ja paljonko?
Itse ajan lähes aina, 5-20km/h. Riippuu missä ajaa. Esim motarilla menee 20km/h ylimääräistä
Kommentit (16)
En todellakaan aja. Aina rajoitusten mukaan ja hiljempaakin jos tilanne vaatii. Minulla on yksi kaveri, joka kehuskelee ajavansa jatkuvasti 130-140 satasen alueella, en voi kuin ihmetellä.
Max 6 kilsaa tunnissa ylimääräistä (niin että laitevähennyksen kanssa jäisi alle sakotusrajan). Yleensä rajoituksen mukaan kuitenkin. Erityisesti taajamassa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan aja. Aina rajoitusten mukaan ja hiljempaakin jos tilanne vaatii. Minulla on yksi kaveri, joka kehuskelee ajavansa jatkuvasti 130-140 satasen alueella, en voi kuin ihmetellä.
Juuri te aiheutatte vaaratilanteita ja kolareita kun köröttelette hiljempaa. Ihmiset hermostuu ja lähtee ohi ja aiheuttaa vaaratilanteita. Miks on niin vaikeeta ajaa rajoitusten mukaan??
En. Lähden ajoissa ja käytän vakionopeudensäädintä.
En halua maksaa sakkoja, joten yritän aina ajaa rajoitusten mukaan. Ohitustilaneessa maantiellä tosin nopeus nousee usein hetkeksi niin suureksi, että tulisi kauheat sakot, jos tutka sattuisi kohdalle.
Minulla oli tapana ajaa aika reiluakin ylinopeutta.
Sitten kerran poliisit tulivat vastaan, ja pysäyttivät ja sakottivat. Varoittelivat vielä ystävälliseen sävyyn hirvi- ja porovaaroista.
Sitten ajoin porokolarin jäisellä tiellä, ja sain kantapään kautta kokea, kuinka vaikea on saada auto pysähtymään kovasta vauhdista liukkaalla tiellä.
Kummasti on näiden tapausten jälkeen kaasujalka keventynyt.
Näin jälkeenpäin olen ajatellut aika kauhuissani, että ajoin ihan kuolemaa uhmaten. Onneksi mitään ei sattunut ennen noita kahta mainitsemaani ”opetusta”.
Ajan ylinopeutta, usein reiluakin. Tykkään ajaa sporttisesti. Työssäni on kiire palaverista toiseen, niin on pakko ajaa reippaasti, kun muuten ei ehdi etenkin nysväreiden vuoksi.
Tutka voi sattua kohdalle myös tien laitaan pysäköidystä tutka-autosta tai liikenteen seassa ajavasta poliisin siviilimallisesta autosta. Molempia sakotuksia on nähty tuolla tiellä. Moottoripyöräpoliisi oli toissapäivänä liikkeellä ja takaa lähestyvä ohittelija ohjattiin sillä kertaa nuhteluun/sakotukseen. Eli ei se aina auta, että hidastelee vain niiden peltipoliisien kohdalla.
Nuorena tuli vedettyä useamman kerran mittarin pohjaan ja ihan arkiliikenteessäkin oli aina se vähintään 20 liikaa.
Nykyään ajan sen muutaman km yli rajoituksen. Hyvin ehdin sovittuihin menoihin silläkin vauhdilla.
Kilsoja takana moottoriliikenteessä reilu puoli miljoonaa, vuosia noin 20, sakkoja tasan nolla.
Ajan tyypillisesti 10-15km ylinopeutta, jos liikenne on sujuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Tutka voi sattua kohdalle myös tien laitaan pysäköidystä tutka-autosta tai liikenteen seassa ajavasta poliisin siviilimallisesta autosta. Molempia sakotuksia on nähty tuolla tiellä. Moottoripyöräpoliisi oli toissapäivänä liikkeellä ja takaa lähestyvä ohittelija ohjattiin sillä kertaa nuhteluun/sakotukseen. Eli ei se aina auta, että hidastelee vain niiden peltipoliisien kohdalla.
Totta tuokin, mutta oman kokemuksen mukaan hyvin pitkälle riittää se peltilaatikkojen välttely.
en ainakaan tarkotuksella ikinä. muutamia kertoja ku uppoudun ajatuksii nii saatan huomata pienen ylinopeuden ja nopeaa korjaan tilanteen. en oo myöskää koskaa sannu ko vaa yhen parkkisakon
Ajan kortin menettämisen rajoilla.
en, ei tässä maailmassa ole kellään kiirettä ajaa. Paitti niillä joilla hälyvalot katolla.
Ei maapallo pysähdy vaikka oiski joskus myöhässä.
Ja viimeiseksi, vain hitailla on kiire.
En todellakaan. Tosin olen aika vasta saanut kortin ja olen ehkä turhankin varovainen liikenteessä :D
N19