Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmissuhteiden rikkoutuminen, onko teille ongelma?

Vierailija
02.10.2018 |

Minun äidilleni oli. Hänen ongelmansa oli se, jos minulla menee välit ns. poikki jonkun kanssa, hänen mielestään minä en saanut pitää ketään niin inhottavana tai itseäni satuttavana, että jättäisin tämän, enkä yrittäisi "tulla toimeen" tai niellä OMAT VIKANI, jotka aina hänen mukaansa ovat sellaisiin syynä?! Eli siis jos joku on satuttava minusta, se johtuu mun vioista!
Hän syyllisti ja syytti minua niin pljon kaikista ihmissuhteista, että miten minun kanssani ei halua kukaan olla ja muuta paskaa, että olen kuljetellut täysin epäterveitä ihmissuhteita läpi elämäni (pahimpana tietenkin hänet itsensä) sen pelossa, että se on osoitus MINUN viallisuudestani, jos sanon jollekin ääliölle että haista p*ska ja älä puhu mulle enää! Tai mitä ikinä sitten sanoisinkaan vaatiessani muita kunnioittamaan minua ja elleivät kykene häipymään mun silmistäni. Mulla on aika vähän kärsivällisyyttä enää siinä vaiheessa, jos joku katsoo oikeudekseen loukata minua eikä kuuntele mitä hänelle sanotaan, eli että hän satuttaa minua.
Mietin vain, että ei minusta ihmissuhteiden rikkoutuminen ole niin huono asia. Ehkä heistä ei ole välittänyt alunalkaenkaan, jos se ei tunnu missään, että heidät haluaa jättää. Jos on ollut ihmissuhde, jonka loppumisella ON väliä, kyllä sitä silloin miettii kovastikin, millä tavalla asia ehkä johtui minusta, ettei se toiminut. Aivan naurettavaa paskaaaa vaatia lastaan vain roikkumaan kaikissa ihmissuhteissa, koska niiden rikkimeneminen sinänsä olisi jotenkin paha asia!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko niitä kaikkia turhauttavia ihmissuhteita pakko pistää virallisesti "poikki"? Yleensä ihan luonnollisesti voi vähentää yhteydenpitoa jne. Ei tarvitse tehdä siitä suurta draamaa. Tietysti jos joku oikein ikävä ihminen alkaa väkisin roikkumaan ja "vainoamaan" niin on hyvä tehdä selväksi, miksei viihdy hänen seurassaan. Tottakai saat sillälailla asettaa omat rajasi. Ihmissuhteiden rikkoutumisesta puhuminen särähtää toki korvaan. Jos sinun pitää "pistää välit poikki" monenkin ihmisen kanssa liikut joko todella ikävässä seurassa tai olet hankala ihminen. Yleensä yhteydenpidon vähentäminen riittää ja saat olla tältä turhauttavalta ihmiselta rauhassa.

Vierailija
2/4 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko niitä kaikkia turhauttavia ihmissuhteita pakko pistää virallisesti "poikki"? Yleensä ihan luonnollisesti voi vähentää yhteydenpitoa jne. Ei tarvitse tehdä siitä suurta draamaa. Tietysti jos joku oikein ikävä ihminen alkaa väkisin roikkumaan ja "vainoamaan" niin on hyvä tehdä selväksi, miksei viihdy hänen seurassaan. Tottakai saat sillälailla asettaa omat rajasi. Ihmissuhteiden rikkoutumisesta puhuminen särähtää toki korvaan. Jos sinun pitää "pistää välit poikki" monenkin ihmisen kanssa liikut joko todella ikävässä seurassa tai olet hankala ihminen. Yleensä yhteydenpidon vähentäminen riittää ja saat olla tältä turhauttavalta ihmiselta rauhassa.

Mulla sikäli on, että yritän yleensä ensin kertoa ihmisille, mikä heissä satuttaa tai ärsyttää. Jos he eivät halua sitä ymmärtää, loukkaannun niin, etten todellakaan halua heidän ajattelevan, että pidän heistä, mutta en vain ohhoh, ehdi nähdä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on selkeämpää ja parempi kaikille osapuolille, että jos he eivät välitä minun tunteistani, niin saavat nähdä sen oukkaavan minua. Ehkä tämä minun täysin aiheellinen loukkaantumiseni oli äidilleni se ongelma.

Ap

Vierailija
4/4 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sikäli on, että yritän yleensä ensin kertoa ihmisille, mikä heissä satuttaa tai ärsyttää. Jos he eivät halua sitä ymmärtää, loukkaannun niin, etten todellakaan halua heidän ajattelevan, että pidän heistä, mutta en vain ohhoh, ehdi nähdä.

Ap

Kuulostaa ihan terveeltä, että otat ongelmat ensin puheeksi. Jotkut ihmiset ovat oikeastikin kuuroja toisten ajatuksille (itsekkäitä), voit silloin sanoa ihan suoraan, että sinulla ei ole heille aikaa etkä viihdy heidän seurassaan jo kertomistasi syistä. Mitään tekosyitä ei tietenkään kannata alkaa keksimään, rehellisyys on oikein.

Tuokaan ei mielestäni ole edes ihmissuhteiden "rikkomista". Saat itse valita kenen seurassa aikasi vietät. Ihmissuhteiden rikkoutumisella käsittäisin esim. eron toisen puolison pettämisen tai päihdeongelman seurauksena tai jonkun muun mahdollisesti riitaisan tilanteen, joka johtaa välien rikkoontumiseen.

Sinulla on tietenkin oikeus valita kenen seurassa elämääsi elät, jos äitisi tuosta säikähtää niin käytä pehmeämpiä termejä, esim. että x kohtelee sinua näin ja näin emmekä siksi tapaa enää usein. Tsemppiä sinne, elä itsellesi mieluista elämää! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi