Pitääkö minun ostaa Office 365?
Tilasin läppärin, ja huomasin, että siellä oli maininta "tarvitsetko exceliä, wordia-- tilaa office 365". Tyhmänä siis kysyn - eikö koneessa ole exceliä tai wordia?
En ole koskaan omistanut omaa konetta, kun aina töistä olen saanut, ja miehellä ollut..
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Lataa koneelle openoffice tai libreoffice niin saat samat toiminnallisuudet ilmaiseksi. Molemmat yhteensopivia MicroSoftin maksullisen officen kanssa
Kiitti! :)
Ap
Huomaa, että kun tallennat noissa ilmaisohjelmissa dokumentin, niin ne pyrkii tallentamaan sen omaan formaattiinsa (esim. tekstidokumentin .odt:ksi). Mutta voit valita tallennusformaatin myös MS Officen ymmärtämäksi (esim. doc). Ainakin vielä joitsin vuosia sitten officeei muka tunnistanut .odt dokuja. Miten lienee nykyään. Seikalla on merkitystä silloin, kun lähetät dokun jollekin office käyttäjälle. Omassa käytössähän tuolla formaatilla ei oleväliä.
Itse kyllä tallennan donkut pdf:nä ja lähetän ne siinä muodossa. Pdf lukuohjelma kun on yleensä kaikilla. Pdf:n jälkieditointi taas vaatii maksullisen kirjoitusohjelman...
Kymmenen vuotta olen suuremmitta ongel mitta käyttänyt noita ilmaisia officeita. Joskus saattaa joku sisennys muuttua ohjelmaa vaihtaessa, mutta harvemmin nekään nykyään.
Lataa koneelle openoffice tai libreoffice niin saat samat toiminnallisuudet ilmaiseksi. Molemmat yhteensopivia MicroSoftin maksullisen officen kanssa