Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonot käytöstavat, aggressiivisuus ja "kuittailu" vallalla keskustelupalstoilla

Valoa yöhön
30.09.2018 |

Olen ajoittain lukenut näitä kommentointi- ja keskustelupalstoja ja ihmetellyt ihmisten huonotapaisuutta. Keskustella ei osata, kuittailla kyllä. Kommentointi on "kettuilua". Jos joku kysyy asiallisesti, toinen vastaa nenäkkäästi. Vähätellään ja jopa haukutaan. Vauva-palstaa ihmettelen erityisesti, sillä olen luullut tänne kirjoittavien olevan enimmäkseen äiti-ihmisiä, ehkä isiäkin. Voi ihme sitä negatiivisuuden määrää tulevaisuuden toivojemme kasvattajilla. Eikö voisi harkita positiivisempaa lähestymiskulmaa asioihin? Kielteisyys tarttuu.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imase mun positiivista persettä.

Vierailija
2/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Kunpa ihmiset tajuaisivat, että karhun sylissä on lämmin ja aah...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuohon auta kuin itse elää kuten opettaa, ja toivoa että muut seuraavat perässä.

Vierailija
4/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita väärämieliselle hallituksellemme - niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. 

Huono kohtelu kansalaisiin päin tulee esiin ihmisten tyytymättömyytenä ja kiukkuna.

Eikö ole parempi, ettö puramme pikku nurinamme täällä välillä toisiimme, kuin että olisi kaduilla kahakoita?

Vierailija
5/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen huomannut saman. Siellä missä pitää rekisteröityä, ihmiset on vielä yleensä vähän fiksumpia käytöksessään. Täällä ei. Muutenkin vihaan ihan pirusti nimenomaan tuota kuittailua, vittuilua ja pätemistä. Että pitää päästä lyttäämään muita ihmisiä ja keskustelu on kilpailu siitä kuka pääsee niskan päälle.

Vierailija
6/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valita väärämieliselle hallituksellemme - niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. 

Huono kohtelu kansalaisiin päin tulee esiin ihmisten tyytymättömyytenä ja kiukkuna.

Eikö ole parempi, ettö puramme pikku nurinamme täällä välillä toisiimme, kuin että olisi kaduilla kahakoita?

LOL! Av:lla vittuillaan ja se on hallituksen vika!

Vierailija
7/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoa yöhön kirjoitti:

Olen ajoittain lukenut näitä kommentointi- ja keskustelupalstoja ja ihmetellyt ihmisten huonotapaisuutta. Keskustella ei osata, kuittailla kyllä. Kommentointi on "kettuilua". Jos joku kysyy asiallisesti, toinen vastaa nenäkkäästi. Vähätellään ja jopa haukutaan. Vauva-palstaa ihmettelen erityisesti, sillä olen luullut tänne kirjoittavien olevan enimmäkseen äiti-ihmisiä, ehkä isiäkin. Voi ihme sitä negatiivisuuden määrää tulevaisuuden toivojemme kasvattajilla. Eikö voisi harkita positiivisempaa lähestymiskulmaa asioihin? Kielteisyys tarttuu.

Tämä johtuu osittain tämän palstan formaatista. Täällä on järkevä keskustelu hyvin vaikeaa tai mahdotonta. Keskusteluun tulee viestit allekkain ilman mitään puurakennetta. Yhden keskustelun osan seuraaminen on todella hankalaa samoin. Kahden keskustelijan juupas-eipäs -väittelyä ei voi skipata, jne. Mallia voisi ottaa vaikka Redditin keskuteluiden tekniikasta. Sfnetissä oli jo -90 luvulla järkevämpi formaatti, joten ei ole mahdotonta.

Vierailija
8/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen huomannut saman. Siellä missä pitää rekisteröityä, ihmiset on vielä yleensä vähän fiksumpia käytöksessään. Täällä ei. Muutenkin vihaan ihan pirusti nimenomaan tuota kuittailua, vittuilua ja pätemistä. Että pitää päästä lyttäämään muita ihmisiä ja keskustelu on kilpailu siitä kuka pääsee niskan päälle.

No jaa fb on yhtä paha kuin av, ja katoppa vaikka Iltalehden kommenttiosastoa; täynnä nais- ja lapsivihaa sekä rasismia.