Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis eikö somepalkkioista muka joudu maksamaan veroja?

Vierailija
30.09.2018 |

Sisko tekee yhteistyötä eri yritysten kanssa ja saa Instagram-kuvistaan, blogiteksteistään ja youtube-videoistaan yhteensä ihan jopa melkein 2000€/kk. Hän ei maksa niistä veroja ja väitä että ei tarvitse. Osan palkkioista saa bitcoineina, osan paypal-tilille ja osan lahjakortteina.

Itse saan palkkaa 1800€/kk ja maksan siitä veroja 300-400€. Onhan se ”sometus” ja ”tubettaminen” ehkä rankkaa joo, mutta ei ole minusta reilua, että ei joudu maksamaan veroja.

Lisäksi sisko saa täyden toimeentulotuen ja yh-korotukset.

En ole kateellinen, ihmettelen vain. Itse en haluaisi käyttää kaikkea aikaani somepäivityksiin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kuuluu maksaa.

Vierailija
2/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mennä myös petoksen puolelle jos nostaa toimeentulotukea vaikka on tuollaisia tuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi tekee työnsä pimeänä ja eikä tuo Kelalle tuloista valehteleminenkaan mitenkään laillista ole.

Vierailija
4/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa veroton tulo on marjojen ja sienien keräily. Noista saattaa tulla melkoiset jälkiverot, jos ei ilmoita. Tietämättömyys tai että joku on antanut väärää tietoa, ei ole mikään peruste. 

Olen tehnyt sellaisia töitä, että saan osan lahjakortteina. Ilmoitin tulot verotuksessani. Olin tosin yrittäjänä, toiminimellä ja yrittäjäksi verottaja saattaa katsoa siskosikin, vaikka siskosi ei yritystä olekaan perustanut. 

Vierailija
5/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne rahat tulee Suomesta, niin eiköhän se pian kiikkiin jää.

Vierailija
6/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo palkkioiden maksutapa viittaa harkittuun petokseen. Ei saa siis näköjään rahaa pankkitilillensä lainkaan. Eli näin luulee pystyvänsä petkuttamaan viranomaisia.

Vierailija
7/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos sakoilla selviää tuosta. Saattaa mennä jopa ehdollisen vankeuden puolelle. Lisäksi isot jälkikorvaukset.

Vierailija
8/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoineissa on se hauska puoli että transkatiot ovat julkisesti kenen tahansa nähtävissä. Anonyymiä se on korkeintaan tasan niin kauan kun lompakko liitetään jonkin pankkitiliin esim. rahoja nostaessa.