Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nakuilu, luonnollista vai liittyykö siihen seksi

Vierailija
30.09.2018 |

Nakuilu kotona, mökillä, rannalla tai vaikka missä. Mitä mieltä olette ja onko millaisia kokemuksia. Itse löysin itsestäni nakuilijan kun kävin Berliinissä Saksassa yleisessä kylpylässä. Siellä on yleisenä tapana olla sekasaunassa ja altaissa alasti.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan liity. Se vaan tosiasia, että moni muu ajattelee toisin. Suomessa ei tulis mieleenkään. Saksassa on yllättävän rentoa. On siellä toki muun tyyppisiäkin paikkoja, mutta tietää etukäteen, mihin on menossa :) Naturismi Saksassa perustuu niihin kymmeniä vuosia vanhoihin terveysaatteisiin, alastomuuteen, auringonottoon ja yrttilääkkeisiin. Olis aivan taivaallista joskus olla alasti ulkona, kulkea luonnossa tai jotain. Ilmeisesti sulla kuitenkin liittyy seksiin, koska aloitus tällä palstalla.

Vierailija
2/19 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en yhdistä alastomuutta seksiin. En tiedä mistä se johtuu, mutta pidän kyllä alastomana olemisesta silloin jos se tapahtuu luonnollisessa ympäristössä, kuten esimerkiksi saunoessa tai uidessa. Tuntuu että myönteisyyteni nakuilua kohtaan on vain vahvistunut kun ikää on tullut lisää. Nyt olen 31 ja alastomuus tuntuu luonnollisemmalta kuin vaikka 10 vuotta sitten.

Olen mielelläni alasti, mutta aika harvoin sitä tulee Suomessa harrastettua. Kotona en tykkää nakuilla, mutta ulkona se on mahtavaa. Omassa kaveripiirissä kuitenkin edellytetään uikkareiden käyttöä saunassa ainakin silloin jos mökkireissuilla on miehiä mukana. Mulle ei olisi ongelma olla alasti miestenkään nähden, mutta kulttuurin ehdoilla mennään. Oman suvun mökillä uin joskus alasti, mutta välillä on paikalla sellasia ihmisiä ketkä paheksuisivat alastomuuta, joten silloin laitan kiltisti bikinit päälle. 

Jos olen pelkästään uimarannalla, olen mielelläni bikineissä. Mutta kun menen saunaan, olisin mieluiten alasti, koska jotenkin se tuntuu paremmalta. Vielä kun saunaan yhdistää naku-uinnin, niin rakastan sitä. Berliiniläiset kylpylät on koettu täälläkin, ja olihan se nyt ihanan vapauttavaa kun ainoa vaatekappale mitä tarvitsi oli kylpytakki. On toisaalta hauskaa, miten vieras ympäristö voi saada toimimaan eri tavalla. Kävin esimerkiksi juuri siellä Berliinissä kylpemässä ystäväni ja hänen miehensä kanssa. Oli ihan luonnollista olla siellä alasti, mutta Suomessa emme varmasti olisi menneet kolmestaan alasti saunaan. 

Suomalaiset voisivat kyllä ottaa rennommin alastomuuden suhteen. Tuntuu että täällä nähdään ihan hirveäksi jos joku tuntematon näkee sinut alasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin itsestäni nakuilijan kun kävin Berliinissä Saksassa yleisessä kylpylässä. Siellä on yleisenä tapana olla sekasaunassa ja altaissa alasti.

Kokemus oli ilmeisen mukava. Oliko vieraiden ihmisten edessä riisuuntuminen ensi kertaa jännittävää? Oliko tuttuja mukanasi vai miten päädyit löytämään itsesi kylpylästä nakuilemasta? :)

Vierailija
4/19 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ystäväpiirissä sekasauna on ollut mökillä aina tapana. Kun ketään ei painosteta alastomuuteen, saunominen menee hyvässä hengessä eikä ole "numero". Ehkä just tästä johtuen suurin osa on lauteilla ilman uikkareita. Ei kyttäämistä!

Vierailija
5/19 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin itsestäni nakuilijan kun kävin Berliinissä Saksassa yleisessä kylpylässä. Siellä on yleisenä tapana olla sekasaunassa ja altaissa alasti.

Kokemus oli ilmeisen mukava. Oliko vieraiden ihmisten edessä riisuuntuminen ensi kertaa jännittävää? Oliko tuttuja mukanasi vai miten päädyit löytämään itsesi kylpylästä nakuilemasta? :)

Olihan se ensimmäisellä kerralla omalla tavallaan jännittävää vaikka kotiSuomessa ja mökillä on usein saunottu alasti sekasaunassa kavereiden kanssa. Juurikin tuo kuljeskelu kylpylässä pelkässä kylpytakissa ja pulahtelu erilaisiin altaisiin oli uusi kokemus ja miellyttävä sellainen. Tottahan siellä huomasi kaikenlaisia tuijotuksia mutta ei ne häirinneet. Seuraavaksi on uutena kokemuksena tulossa Maspalomasin dyynien nudistiranta.

Vierailija
6/19 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan siellä huomasi kaikenlaisia tuijotuksia mutta ei ne häirinneet.

Mistä luulet tällaisten tuijotusten kohdallasi johtuneen? Ja toisaalta, huomasitko itse jääneesi johonkuhun katseella kiinni?

Vierailija
7/19 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni käy harrasteporukan kanssa alasti sekasaunassa (on porukan ainoa nainen). Aluksi olin hieman mustasukkainen, mutta järjestely on vain käytännön takia ja se kaikille miehille hyvin kuulemma sopii. Muuten joutuisivat jakamaan saunavuorot vain vaimoni takia, eikä toisaalta olisi juttuseuraa. Hyvien tuttujen kesken sekasaunassa tai "nakuilussa" ei ole mitään erikoista.

Hän harrastaa siis polkujuoksua, joka on luonnollisesti todella hikistä touhua. Ajatus siitä, että ennen saunaa vaihdettaisiin bikinit tai kiedottaisiin hikisen kropan ympärille pyyhe ei houkuttele. Siis edes minua, joka en harrastuksessa mukana edes ole. Ja ennen sekasaunomisen aloittamista vaimo kysyi toki mielipiteeni asiaan, joka on kaiken a ja o. Kukin tavallaan, kunhan keskustellaan. Ja kyllä, varmasti vaimon paikat on katseilla nopeasti "tsekattu", mutta ei hän siellä kävisi, jos yhtään ahdistuisi.

Vierailija
8/19 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on jostakin syystä ruvennut kiinnostamaan nudismi, aika kumma sinänsä että olen pitänyt sitä vanhojen ihmisten touhuna ja vähän huvittavana. En osaa sanoa liittyiskö siihen seksi kun ei ole koskaan tullut eteen sellaista tilannetta jossa oltais alasti, esim seka saunomista. Yleensä kaveriporukalla kun mökkeillään niin naiset ei käy saunassa koska mun kaverit on jostain syystä niin estoisia ettei edes tyttö porukalla voi alasti olla, no niiden miesten sekaan en luonnollisesti voi mennä. Asun sellaisella asuinalueella jossa naapurit on todella lähellä joten omalla pihalla ei kehtaa ja omaa mökkiä ei ole. Mulle alastomuus on kyllä aina ollut ihan luonnollinen asia. No muiden ihmisten seurassa tai ilman niin olis joskus kiva kokeilla miltä tuntuu olla vaikka ulkona alasti...

Vierailija
9/19 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaista alastonta naista kohden on yksi runkkari piilossa.

Vierailija
10/19 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N28 kirjoitti:

Mua on jostakin syystä ruvennut kiinnostamaan nudismi, aika kumma sinänsä että olen pitänyt sitä vanhojen ihmisten touhuna ja vähän huvittavana. En osaa sanoa liittyiskö siihen seksi kun ei ole koskaan tullut eteen sellaista tilannetta jossa oltais alasti, esim seka saunomista. Yleensä kaveriporukalla kun mökkeillään niin naiset ei käy saunassa koska mun kaverit on jostain syystä niin estoisia ettei edes tyttö porukalla voi alasti olla, no niiden miesten sekaan en luonnollisesti voi mennä. Asun sellaisella asuinalueella jossa naapurit on todella lähellä joten omalla pihalla ei kehtaa ja omaa mökkiä ei ole. Mulle alastomuus on kyllä aina ollut ihan luonnollinen asia. No muiden ihmisten seurassa tai ilman niin olis joskus kiva kokeilla miltä tuntuu olla vaikka ulkona alasti...

No sittenpä mennä hönkäiset seuraavana kauniina kesäpäivänä Yyterin nakurannalle. Siellä on runsaasti tilaa hakea oma paikka, ja jos dyynien päällä muniaan tuulettelevat seisoma-auringonottoa harrastavat boomeriukot eivät liian pahasti häiritse, niin on oikein hieno paikka nakuilla.

Vierailija
11/19 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N28 kirjoitti:

No sittenpä mennä hönkäiset seuraavana kauniina kesäpäivänä Yyterin nakurannalle. Siellä on runsaasti tilaa hakea oma paikka, ja jos dyynien päällä muniaan tuulettelevat seisoma-auringonottoa harrastavat boomeriukot eivät liian pahasti häiritse, niin on oikein hieno paikka nakuilla.

Piti oikein googlata missä on Yyteri, ja ei oo muuten ihan naapurissa että valitettavasti en pääse sun seisoma-auringonottoa ihailemaan. Mutta ajatuksena ihan kiva...

Vierailija
12/19 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N28 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28 kirjoitti:

Piti oikein googlata missä on Yyteri, ja ei oo muuten ihan naapurissa että valitettavasti en pääse sun seisoma-auringonottoa ihailemaan. Mutta ajatuksena ihan kiva...

En MINÄ siellä nakuile, seisaaltaan tai makuultaan 😂 Huvittuneena kylläkin niitä siellä täällä seisoskelevia ukkoja seurailen, kun rantaa (tekstiilialuetta) pitkin kävelen Munakarin Säikälle lintuja kiikaroimaan.

Vierailija
13/19 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N28 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28 kirjoitti:

En MINÄ siellä nakuile, seisaaltaan tai makuultaan 😂 Huvittuneena kylläkin niitä siellä täällä seisoskelevia ukkoja seurailen, kun rantaa (tekstiilialuetta) pitkin kävelen Munakarin Säikälle lintuja kiikaroimaan.

;)

Vierailija
14/19 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan se ensimmäisellä kerralla omalla tavallaan jännittävää vaikka kotiSuomessa ja mökillä on usein saunottu alasti sekasaunassa kavereiden kanssa. Juurikin tuo kuljeskelu kylpylässä pelkässä kylpytakissa ja pulahtelu erilaisiin altaisiin oli uusi kokemus ja miellyttävä sellainen. Tottahan siellä huomasi kaikenlaisia tuijotuksia mutta ei ne häirinneet. Seuraavaksi on uutena kokemuksena tulossa Maspalomasin dyynien nudistiranta.

En oman kokemuksen perusteella erityisesti suosittele Maspalomasia. Ei tuntunut omasta mielestäni sellaiselle rennolle nakurannalle kuin mihin Espanjassa ja Saksassa on tottunut. Tosi paljon ei-nakuilijoita. Kannattaa googletella FKK strand tai beach ja mennä niille aidommille rannoille, jotka on yleensä vähän sivussa. Vuokra-auto tarpeellinen, mutta hienoja paikkoja olen itse löytänyt. :)

Vierailija
15/19 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hengaan esim. rannalla mieluiten alasti tai vähintään yläosattomissa ja kotonakin olen usein alasti.

Oikeastaan kaikkialla missä se vaan on mahdollista (tai sit vaan pikkuhousut päällä).

Sekasauna ja alasti saunominen on minulle niin luonnollista, että hätkähdin viime kesänä yhdellä mökkireissulla kun piti pukee bikinit saunaan.

Helvetin ärsyttävät ne saunassa oli.

N27

Vierailija
16/19 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri neljäkymppiä täyttänyt ja kohtuullisen hyväkroppainen nainen.

Nuorena olin hyvinkin siveä ja ujo, mutta kolmekymppisestä lähtien olen aina vaan herkempi riisumaan itseni alasti nimenomaan vieraiden tai puolituttujen miesten nähden. Yksinkertaisesti tunnen oloni varmaksi.

Jos vaan joku sopiva syy löytyy, niin minusta kyllä saa nakupellen alta aikayksikön.

Onneksi meillä suomalaisilla on tuo sauna, jolla verukkeella, saa näyttää sulojaan. Esimerkiksi mökkisaunoilla mulle ei saa edes villihevoset pyyhettä suojaksi, kun tulen verannalle vilvoittelemaan miesten silmien eteen. Ei vaikka kaikilla muilla naisilla olisi joku rätti ympärillä, niin minä tykkään olla ihan ilman rihmankiertämää.

Enkä tarvitse tähän edes mitään suuria alkoholimääriä, vaan muutama siideri riittää tai vaikka selvinpäin. Mieheni ei alussa oikein ymmärtänyt tekosiani, mutta nykyään se on hänellekin niin luonnollista, ettei edes kiinnitä siihen huomiota. Päinvastoin kuin moni täysin vieras mies, joilta meinaa silmät pudota aluksi.

Yleensä vielä vetkuttelen pukemista erilaisilla verukkeilla, esim. käyn vielä kerran saunan päälle uimassa ja vielä kerran ja vielä yhden kerran. Saatan olla vielä sinä vaiheessa nakuna, kun toiset naiset on jo kuivatelleet ja pukeneetkin. En flirttaa, enkä levittele jalkojani muille, mutta tykkään olla täysin alasti, vaikka olisin ainut porukassa.

Vierailija
17/19 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nonsense kirjoitti:

Vaimoni käy harrasteporukan kanssa alasti sekasaunassa (on porukan ainoa nainen). Aluksi olin hieman mustasukkainen, mutta järjestely on vain käytännön takia ja se kaikille miehille hyvin kuulemma sopii. Muuten joutuisivat jakamaan saunavuorot vain vaimoni takia, eikä toisaalta olisi juttuseuraa. Hyvien tuttujen kesken sekasaunassa tai "nakuilussa" ei ole mitään erikoista.

Hän harrastaa siis polkujuoksua, joka on luonnollisesti todella hikistä touhua. Ajatus siitä, että ennen saunaa vaihdettaisiin bikinit tai kiedottaisiin hikisen kropan ympärille pyyhe ei houkuttele. Siis edes minua, joka en harrastuksessa mukana edes ole. Ja ennen sekasaunomisen aloittamista vaimo kysyi toki mielipiteeni asiaan, joka on kaiken a ja o. Kukin tavallaan, kunhan keskustellaan. Ja kyllä, varmasti vaimon paikat on katseilla nopeasti "tsekattu", mutta ei hän siellä kävisi, jos yhtään ahdistuisi.

Hienoa, että teillä sovittu ja toimii. Meillä parisuhteessa tämä olisi ehdoton ei. Mutta meillä on eri säännöt suhteessa, mielestäni tärkeintä, että kaikki sopivat ne säännöt keskenään :)

18/19 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei varmastikaan ole ihan yksiselitteistä vastausta. Tosi paljon tuntuu vaikuttavan oma itsetunto, oma ikä, omien lähipiirien vaikutus, muut kulttuuriset vaikutteet ja ns. yleinen mielipide. Tuntuu, että Suomessa asenteet ovat muuttuneet tiukemmiksi. Alastomuus oli aiemmin etenkin saunakulttuuriin sidottuna luonnollista mutta nyt siinäkin on kaikenlaisia jännitteitä. Toki häirintä ja muu epäasiallisuus on tähän vaikuttanut.

Muistan kun olin lukioikäisenä jenkeissä ja siellä alastomuus oman perheen ja suvunkin kesken oli tosi iso tabu. Uima-altaalla peiteltiin ihan paniikissa jopa 4-5 -vuotiaita alasti kirmaavia lapsia. Saksassa usein käydessäni olen taas tutustunut täälläkin viitattuun sauna-kylpyläkulttuuriin, joka on heidän oman kulttuurinsa tuote ja mielestäni oikein toimiva. Siinäkin (sekä nakurantatoiminnassa) on omat häiriönsä mutta useimmiten niitä tuottavat muista kulttuureista tulleet (ja turistit). Pervoilulle on Saksassa omat paikkansa ja saunoja ei niihin pidä sotkea.

Itsellänikin oli teini-ikäisenä itsetunto- ja muuta haastetta, jotka tekivät alastomuuteen suhtautumisen ja itsensä näyttämisen hankalaksi mutta nyt olen asian kanssa oikein sujut enkä käy mitenkään ylimääräisesti itseäni peittelemään. Joitakin tilanteita on ollut ja niitä olen jälkikäteen pohtinut. Esim. yhden exän kanssa oltiin mökillä, jossa myös pari hänen tuttavapariskuntaansa. Mentiin miehet ensin saunaan ja ihmettelin, kun muut miehet vetivät uikkarit jalkaan jo saunaan mennessä. Kun juoksin laiturille (alasti) vilvoittelemaan ja uimaan, olikin kaikinpuoleinen yllätys, kun naiset olivat siellä odottamassa. Muut naiset katselivat minua, exääni nolotti ja muita miehiä nolotti. Itse en osannut siinä tilanteessa nolostella mutta sain kuulla asiasta jälkikäteen. Pari muutakin vähän vastaavaa tilannetta on ollut.

Eli liittyykö alastomuuteen seksi? Riippuu varmaan siitä mitä seksillä ajatellaan. Jokaiselle suotakoon mahdolisuus olla soveliaasti alasti paikoissa, joissa se on ok tai olla olematta alasti. Mielestäni on ihan normaalia vähän tsekkailla alastonta kroppaa, kunhan se ei mene ahdistelun puolelle. Mutta ei se suoranaisesti ole seksiä - seksuaalista kylläkin jollain tapaa.

Vierailija
19/19 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekasauna ja alasti saunominen on minulle niin luonnollista, että hätkähdin viime kesänä yhdellä mökkireissulla kun piti pukee bikinit saunaan.

Helvetin ärsyttävät ne saunassa oli.

N27

Oletko parisuhteessa? Jos olet, niin miten hän suhtautuu alastomuuteen sekasaunassa? Oman puolison kanssa käytiin pitkähkö keskustelu, miksi alastomuus on myös minulle luonnollista. En sitä saunassa tietenkään muilta vaadi, mutta en myöskään opi bikineissä hikoilemaan, kun en sitä koskaan ole omaksi kokenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi