Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Pitäsikö puuttua? Lastensuojelusta...

Vierailija
18.07.2008 |

Sain tietää erään perheen vanhempien alkoholiongelmasta. Fakta on, että lapset kärsivät. Perhe on etäisesti tuttu. Ilman haukkumisia, niin pitäisikö mun ilmottaa sosiaalitoimistoon?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että heillä on ympärillä läheisiä ihmisiä, jotka välittävät ja tietävät tilanteen. Pitäisikö antaa vain heidän hoitaa omat ongelmansa?

Vierailija
2/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset kärsivät?

T. perhe jossa käytetään alkoholia sivistyneesti ja lapset menee aina etusijalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitkö ilmoituksen siksi, että hakisivat lapset pois.

Alkoholiongelmaa et sillä ilmoituksella poista.

Jos perheellä läheisiä välittäviä ihmisiä ympärillä, voisitko jutella heidän kanssaan ja miettiä yhdessä jotain ratkaisua perheen ongelmaan.

Oletko ollut tuttuihisi yhteydessä, miten he itse suhtautuvat elämäntilanteeseen?

Vierailija
4/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kuulit ongelmasta, näitkö itse vai onko "huhupuheita"? Miten lapset kärsivät?

Jos oikeasti olet huolissasi lasten hyvinvoinnista, niin teet ilmoituksen.

Vierailija
5/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks alkoholisoitunut yh jättää ala-asteikäiset lapsensa usein moniksi päiviksi yksin, mutta sossussa vain levitellään käsiä.

Vierailija
6/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sama ongelma. Eivät ole läheisiä, joten sen takia en viitsisi puuttua (kun en tarkkaan tilannetta tiedä), mutta toisaalta tiedän, että läheiset ovat huolissaan, eivätkä kuitenkaan tee mitään asialle... Lapsista näkee mielestäni, että kärsivät.

Vierailija
7/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sain sellaista kautta tietää asiasta, että varmasti he (keneltä sain tietää) tietäisivät kuka ilmoituksen on tehnyt. Tiedän faktana sen, että vakavasta alkoholinkäytöstä on kyse, ei siis mistään sivistyneestä tissuttelusta, mikäli sellaistakaan on yleensä olemassa. Täytyy varmaan seurata tilannetta ja keskustella näiden läheisten kanssa, kuten joku ehdotti. En halua aiheuttaa lisää ongelmia kenellekään.

Vierailija
8/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei perhe jolla on läheisiä ja välittäviä ihmisiä olisi kovin ongelmainen? Jotenkin tuntuu, että ap on höyrähtänyt raittiuteen niin totaalisesti, että näkee pahaa jo punaviinipullon kumoamisesta grillijuhlissa. Kyllä sivistynyttä alkoholinkäyttöä on! Jos et sitä myönnä tai ymmärrä, sinulla tässä se ongelma on.

Vierailija
9/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei perhe jolla on läheisiä ja välittäviä ihmisiä olisi kovin ongelmainen? Jotenkin tuntuu, että ap on höyrähtänyt raittiuteen niin totaalisesti, että näkee pahaa jo punaviinipullon kumoamisesta grillijuhlissa. Kyllä sivistynyttä alkoholinkäyttöä on! Jos et sitä myönnä tai ymmärrä, sinulla tässä se ongelma on.

En ole mikään raitis, enkä ole niin väittänytkään. Kyse ei tainnut olla minun alkoholinkäytöstä? Mielestäni lapsiperheessä vanhempien alkoholinkäytön ei tarvitse olla kovinkaan kummoista, kun se voi jo aiheuttaa lapsille stressiä. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan? Kyse on paljon vakavammasta asiasta, josta lapset oikeasti kärsivät. Tiedän sen varmuudella.

Joten eipä tulla syyttelemään, kun ei asiasta tiedetä!

Vierailija
10/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perheen alkoholinkäyttö aiheuttaa ongelmia - vai kuullut sellaista? O

Vierailija
11/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että itse nyt syyllistät perhettä, enkä tiedä miksi? Minkä tasoisista ongelmista on kyse? ps. kai tiedät että turha ls-ilmokin on kiusantekoa? Siis kerro nyt hyvä ihminen mistä suurin piirtein on kyse? Aina sos. työntekijälle voi soittaa ja konsultoida tyyliin: onko tämä ok yleisesti jne, mutta siitä on pitkä matka vielä ls-ilmoitukseen.

Vierailija
12/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kysyt mitä mieltä? Mistä? Tietty soitat jos siihen on susta syytä, nyt jää vazin tosi epäselväksi mikä se syy on. Sossut kyllä sitten käsittelee asiaa asian vaativalla tavalla.

Vierailija
13/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alkoholistiperheessä kasvaneena, näin jälkeen päin voin todeta, että olisin toivonut että joku olisi puuttunut elämäämme.

Uskon, että esim. opettaja oli täysin tietoinen elämästämme ja sukulaiset myös, muttei silloin 70-luvulla kukaan puuttunut.

Vierailija
14/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että itse nyt syyllistät perhettä, enkä tiedä miksi? Minkä tasoisista ongelmista on kyse? ps. kai tiedät että turha ls-ilmokin on kiusantekoa? Siis kerro nyt hyvä ihminen mistä suurin piirtein on kyse? Aina sos. työntekijälle voi soittaa ja konsultoida tyyliin: onko tämä ok yleisesti jne, mutta siitä on pitkä matka vielä ls-ilmoitukseen.

Vanhemmat ryyppäävät niin rankasti, että eivät pysyt huolehtimaan kodista saati lapsista. Välillä toinen jopa sairaalassa juomisen vuoksi. Yksi lapsista on itse kertonut, että koko perhe kärsii tilanteesta eikä rahaakaan ole.

Tässä tilanne niin tarkasti kuvattuna, mitä pystyn.

Vierailija
15/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt ilmoituksen kahdesti ja ihan aiheesta. Mitä sitten vaikka joku saa tietää tai aavistaa, että sinä ilmoituksen teit? Osoitathan täten olevasi vastuullinen aikuinen, joka välittää perheen lapsista oikeasti.

Ja heti maanantaina soitat soskuun. Minulta ei ole kummallakaan kerralla edes kysytty kuka soittaa, vaikka puhelun alussa toki itseni esittelinkin.

Vierailija
16/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän kuule sairaalan sossu ole jo omikseen ottanut. Mutta toki soitat vaikka nyt jo jos tiedät siellä olevan kosteen viikonlopun.

Ei katsos voinut tietää mistä on kyse kun toisille 2 saunakaljaa ja se ettei imuroi 2x viikossa on ls-ilmoituksen paikka.

Vierailija
17/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on huolissaan lasten hyvinvoinnista ja että on perustelut huolelle.

Sairaalassa ei olla kovin perhekeskeisiä. MT puolellakaan ei oteta aina potilaan perhettä, varsinkaan lapsia huomioon, niin tärkeää kuin se olisikin. Asiasta on tehty tutkimuskin.

Vierailija
18/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittamaan sossuun miehen tyttären epävakaista kotioloista ja tämän äidin päihteidenkäytöstä, MUTTA he huomioivat vain ne asiat, jotka me itse olemme nähneet. Jos joku muu on kertonut meille jotain huolestuttavaa ja me sitten ilmoitamme tästä sossuun, sitä asiaa ei käsitellä millään tavalla. Jos me itse huomaamme lapsessa laiminlyönnin merkkejä tai lasta palautettaessa kotiinsa ilmenee jotain epäilyttävää, nämä huomioidaan.

Eli tähän ap:n tapaukseen uskallan väittää että jollei hän itse ole ollut näkemässä jotain, lastensuojelu tuskin tekee asialle yhtään mitään.

Vierailija
19/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunista.

Vierailija
20/20 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin tiedetään", miksei hän voi soveltaa sitä tilanteeseen, ISO kysymys.

Miksei ap, kysy läheisiltä, yhdeltäkään, vaan nimettömältä, kasvottomalta ap-joukolta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi