Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hsl sisäinen seutulippu ja vyöhykerajan yli matkustaminen, miten maksetaan oikeaoppisesti?

Vierailija
30.09.2018 |

Mulla Helsingin sisäinen seutulippu. Matkustan Vantaalle. Tuttava sanoo matkustavansa niin että maksaisi seudulla sen Helsingin alueen ja Vantaan puolella arvolla Vantaan sisäisen. Olen aina luullut että mun pitäs maksaa arvolla hki-vantaa vaikka oiskim hgin sisäinen seutu voimassa.

Mikä on oikea tapa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on sisäinen seutulippu?

Vierailija
2/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seutulippu eli useamman vyöhykkeen lippu ostettava, jos ei junasta Helsingin puolella ja kävele ensimmäiselle Vantaan puolen pysäkille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylität kaupunkien välisen rajan kulkuneuvossa, maksat seutulipun.

Vierailija
4/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kortille on ladattu Helsingin kausi ja pitäisi mennä vantaalle? Ostat erikseen seutulipun.

Vierailija
5/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tarkoitat, että sinulla on Helsingin sisäinen kausilippu. Jos matkustat Vantaalle, sinun pitää ostaa seutulippu eli painaa kakkosta matkakortinlukijassa. Et saa siis mitään alennusta sen vuoksi, että sinulla jo on Helsingin sisäinen lippu.

Vierailija
6/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgistä lähdet Vantaalle niin pitää olla seutulippu ts painat kohtaa seutulippu

Vierailija
7/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tarkoitat, että sinulla on Helsingin sisäinen kausilippu. Jos matkustat Vantaalle, sinun pitää ostaa seutulippu eli painaa kakkosta matkakortinlukijassa. Et saa siis mitään alennusta sen vuoksi, että sinulla jo on Helsingin sisäinen lippu.

Juu nyt meni seutu ja kausi-termit sekaisin 💩. Tä systeemihän on ihan naurettava...ensin maksat itsesi kipeäksi kausilipusta, etkä saa mitään helpotusta sitten vyöhykkeen yli menemiseen vaan maksat matkan kokonaisuudessaan uudestaan.

Ap

Vierailija
8/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On halvempaa kävellä rajan yli ja ostaa Vantaan puolella sisäinen lippu, kuten toinen vastaaja kertoi. Sitäkö tarkotit?

Seutulippu on kuulemma kalliimpi.

Vierailija
9/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohtua tuo (ehkä...) se, että vyöhykkeet menevät uusiksi ensi vuonna. Ei enää kuntarajojen mukaan vaan a b c d yms.

Vierailija
10/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohtua tuo (ehkä...) se, että vyöhykkeet menevät uusiksi ensi vuonna. Ei enää kuntarajojen mukaan vaan a b c d yms.

Niin! Milloinkas tämä uudistus tulee käyttöön? Anna mä veikkaan, että matkustamisesta tulee "hienon uudistuksen ja siihen liittyvien kulujen takia" entistä kalliimpaa :/

Ap

Vierailija
11/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu nyt meni seutu ja kausi-termit sekaisin 💩. Tä systeemihän on ihan naurettava...ensin maksat itsesi kipeäksi kausilipusta, etkä saa mitään helpotusta sitten vyöhykkeen yli menemiseen vaan maksat matkan kokonaisuudessaan uudestaan.

Ap

Kausilippu (H.gin?) oikeuttaa sinut liikkumaan julkisilla koko H.gin alueella koko malsamadi kauden ajan.

Seutulippu (yksittäinen) on kaupunkien (H.ki, Rspoo, Vantaa). välillä siirtymiseen. Siinä on myös vaihtoaikaa.

Vierailija
12/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kausilippu (H.gin?) oikeuttaa sinut liikkumaan julkisilla koko H.gin alueella koko malsamadi kauden ajan.

Seutulippu (yksittäinen) on kaupunkien (H.ki, Rspoo, Vantaa). välillä siirtymiseen. Siinä on myös vaihtoaikaa.

...maksamasi kauden....

Vierailija
13/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konnarille voi seutumaksun maksaa myös luonnossa.

Vierailija
14/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin! Milloinkas tämä uudistus tulee käyttöön? Anna mä veikkaan, että matkustamisesta tulee "hienon uudistuksen ja siihen liittyvien kulujen takia" entistä kalliimpaa :/

Ap

No, jostainhan rahat Espoon metrofarssiin mitää saada.

Vierailija
15/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muistaakseni heti vuoden alusta. Joo kallistuu tietyissä tapauksissa. Toisille muuttuu halvemmaksi.

Esim Helsingistä Espoon Matinkylään joutuu vielä tänä vuonna ostamaan seutulipun, mutta ensi vuoden alusta pääsee ab-lipulla, joka 2,80e. Tämä siis kertalippu. Kannattaa googlata.

Vierailija
16/16 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niinhän siitä tuleekin. Nyt kun 30 vrk sisäinen kausilippu maksaa reilu 54 €, niin uudistuksen myötä se maksaa jo lähemmäs 60 €. En tiedä saako halvemmalla, jos ostaa esim. joulukuussa jo koko vuodelle 2019 sisäistä. Itse olen joskus ostanut 3 kk kerralla niin säästöä on tullut n. 10 €.