Mies joka ei hoida lasta
Olen uupunut. Mies tietää tästä. Mies ei mitenkään hoida lasta eikä osallistu arkeen, menee omia menojaan kysymättä edes onko ok. Minä joudun perumaan aina kaikki menoni, en pääse edes hammaslääkäriin tai suihkuun yksin enkä saa mitään tehdä rauhassa en syödä en levätä tai käydä edes vessassa. Jätänkö miehen joka on minusta sekä lapsestamme noin piittaamaton, menköön sitten omia menojaan ilman että minun elämäni menee hukkaan.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä menee hukkaan kun kannat vastuu omista arvovalinnoistasi?
Elämä menee hukkaan odotellessa miestä omilta menoiltaan.. Samalla hänen "vaikutusvallassa" jossa en voi esim lähteä lasten kanssa reissuun kun hän menee menojaan. -ap
Mikä estää sinua lähtemässä matkalle, jos mies on omissa menoissaan? Oletko nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
En vaan ole sellainen ihminen joka pystyy kohtelemaan toista kuin tätä ei olisi edes olemassa. Se onkin se suuri ero mieheni ja minun välilläni.
Vierailija kirjoitti:
Se ei hoida yhteistä lasta vai sun kolmea lasta vai omia kolmea lastaan? Mä en taas tajua mitään. Miksi et voi poistua kotoa lapsen/lasten kanssa? Jos mies muuraa ovet ja ikkunat poistuessaan kiinni, soita poliisi.
Se on se laite joka sulla on kädessä.
Ei osallistu yhteisen lapsen hoitoon mitenkään. Lapsi on vielä pieni. Minullakin kun olisi oikeus edes joskus omiin menoihin ja miehellä vastuu lapsesta kannettavana myös. Mikä tässä viittasi siihen etten kotoa saisi poistua? En ole sanonut missään että istun neljän seinän sisällä. Olemme aktiivinen perhe. Kylläpä tähän taas tuli paljon hyökkäävää ja sarkastista kommenttia joten antaa olla. Vertaistukea olisin kaivannut ja kokemuksia asiallisesti, enkä tuollaista pilkkaamis tyylistä vastailua. Mutta se siitä. Näin tänään :D
Jos otit jo kertaalleen liittonsa ja perhe-elämänsä sössineen miehen ja vielä menit hänen kanssaan lisimään, niin sanoisin, että taitaapi nyt olla ihan oma vika. On se kumma juttu, ettei ne innostu siitä perhe-elämästä toisellakaan kerralla. Juuh. Eroa, niin voit kokeilla, josko kolmas kerta toden sanoisi.
Tai sitten toinen vaihtoehto ois tietty pysähtyä hetkeksi miettimään. Mutta taitaa olla liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Makaat kotona? Jaksuja
Jos oman lapsen hoito on kotona makaamista, niin sittenhän mies voi vuorostaan maata kotona kun ap käy asioillaan. Oikeesti, kun se lastenhoito on kerta niin tajuttoman helppoa hommaa, niin miksi miehet ei siitä selviä?
Vierailija kirjoitti:
Jos otit jo kertaalleen liittonsa ja perhe-elämänsä sössineen miehen ja vielä menit hänen kanssaan lisimään, niin sanoisin, että taitaapi nyt olla ihan oma vika. On se kumma juttu, ettei ne innostu siitä perhe-elämästä toisellakaan kerralla. Juuh. Eroa, niin voit kokeilla, josko kolmas kerta toden sanoisi.
Tai sitten toinen vaihtoehto ois tietty pysähtyä hetkeksi miettimään. Mutta taitaa olla liikaa vaadittu.
No, en ole uutta miestä etsimässä tai sellaiseen edes ole aikaa tai tarvetta/mielenkiintoa :D jotenkin huvittavia tämmöiset vihjailut että miehestä mieheen.. Hohhoijaa.
Jos sitä miestä ei kiinnosta eikä huvita, niin se on ihan ok ettei osallistu. Ihan samoin kuin naisen ei tarvitse sekstailla miehen kanssa kun ei huvita.
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta mennyt näin? Eli onko tää teidän yhteinen 3-vuotias? Eikä pärjää isompien sisarusten kanssa sun suihkukäynnin ajan 😂
Itse yh äidin lapsena ihmettelen näitä avuttomia nykynaisia. Mun äiti teki vaikka mitä meidän muksujen kanssa. Kaikki sujui. Vapaailtoja varten se laittoi ilmoituksen kaupan seinään ja yksi opiskelijatyttö katsoi meitä, kun äiti kävi jumpassa ja kansalaisopistolla. Meitä oli 5 lasta.
Säjän voit MLL:ltä tilata lapsenvahdin jos ei muka yhtään sukulaista asu lähellä.
Ärsyttää tollaset marttyyrit.
Kyllähän se arki sujuu, en sitä ole sanonut etteikö sujuisi. Omia valintoja on sit tuo haluaako lapsenvahtia tai omiin menoihin. Minulle se ei ole ollut prioriteetti etenkin kun teoriassa on mies jonka vastuulla olisi lapsenhoito myös edes joskus vaikka edes ihan vain kotona olemisen muodossa paikalla aikuisena... En ole minkään teinipojan äiti joten en sellaista jaksa katsoa 40 v mieheltäkään.
Omat valinnat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat valinnat kirjoitti:
Ja tilanne tuli aivan täytenä yllätyksenä koska...
No en yllättynyt ole ollut. Mutta yleensä jos toisesta välitetään ei häntä täysin uuvuteta.. Ymmärrätkö? Minusta miehen on aika olla kokonaan ilman perhettä.
Niin minäkin luulen, kun ei kerran perhe-elämä kiinosta. En tosin ymmärrä, miten se sinun elämääsi helpottaisi.
Elämäni ei ole mitenkään vaikeaa joten en helpotusta kaipaa. En vain yksinkertaisesti kestä tuollaista itsekeskeistä käytöstä mieheltä jolla kuitenkin olisi muutakin vastuuta kuin oma itsensä.. Ei ole minun juttu. Turhaa stressiä tuo perheeseen eikä osallistu mihinkään perheen asioihin joten siitä voi miettiä..
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta mennyt näin? Eli onko tää teidän yhteinen 3-vuotias? Eikä pärjää isompien sisarusten kanssa sun suihkukäynnin ajan 😂
Itse yh äidin lapsena ihmettelen näitä avuttomia nykynaisia. Mun äiti teki vaikka mitä meidän muksujen kanssa. Kaikki sujui. Vapaailtoja varten se laittoi ilmoituksen kaupan seinään ja yksi opiskelijatyttö katsoi meitä, kun äiti kävi jumpassa ja kansalaisopistolla. Meitä oli 5 lasta.
Säjän voit MLL:ltä tilata lapsenvahdin jos ei muka yhtään sukulaista asu lähellä.
Ärsyttää tollaset marttyyrit.
No entä sinä? Oletko lapsen isän kanssa parisuhteessa oleva yh? :D vai äitisikö yh historian perusteella sanot että silloin kun on mies niin pitäisi tehdä kuten yh äitisi :D eli mies joutanee jokeen ..
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä miestä ei kiinnosta eikä huvita, niin se on ihan ok ettei osallistu. Ihan samoin kuin naisen ei tarvitse sekstailla miehen kanssa kun ei huvita.
No nainen joka haluaa sekstailla miehensä kanssa mutta miehellä liian kiire omilla menoilla niin ei jää kyllä miehen perään itkemään. Että sekstailkoot jatkossa keskenään.. Jos ei perhe elämä kiinnosta, ei tarvitse elää sitä ollenkaan. Lusikat jakoon.
Syy miksi täällä tätä kysyin oli koska mies ei näe tässä asiassa mitään outoa, tasa-arvotonta tai syytä erota. Tuonne se lähti yöhön hyvin levänneenä, syöneenä, kuntosalilla käyneenä iloisella tuulella :D ei "tajua" miksi haluan erota. Kun sanon että olen väsynyt ja ollut flunssassa viikko tolkulla, en yhtään ole levännyt, olo huono, heikko.. Tulee vastauksesi "tiedän" ja sit taas omiin hommiin ja minulle kaikki vastuu. Kyllä pärjään paremmin kun mies saa mennä menojaan keskenään. Ehkä hän sen vielä joku päivä ymmärtää miten parempaa se onkin kun ei ole akka valittamassa ;) -ap
Itään päin mentäessä kulttuuri on kovin erilainen näissä asioissa, moni nainen on yllättynyt ja tulee yllättymään.
Onko tää ap joku trolli tms kun hänen aloituksensa saa niin paljon alapeukkuja?