Missä maissa olet käynyt ja miksi kävit?
Kommentit (27)
Islanti, Sisilia, Madeira maisemien takia aina vain uudestaan vuodesta toiseen.
Ikä 60
Viro, Norja, Ruotsi, Espanja, Itävalta. Ikää 30+ nainen. Lomamatkoja.
Venäjä, Kreikka, turkki, espanja, Ruotsi ja Kypros. Lomamatkoja. Ikää 55N
No en kyllä ala luetella yli 40 maata. Kävin siksi koska kiinnosti käydä. N52.
Vierailija kirjoitti:
Ikä 60
Ei Sisilia ja Madeira ole maita.
Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Saksa, Belgia, Ranska, Itävalta, Sveitsi, Unkari, Romania, Espanja, Italia, San Marino, Vatikaani, Kreikka, Hollanti, Turkki, Israel, Englanti, Kiina, Hong Kong, Macau, Taiwan, Filippiinit, Singapore, Malesia, Indoneesia, Japani, Etelä-Korea, Australia, Kanada, Thaimaa, Bulgaria, Kambodza, Irlanti
Suurin osa työmatkoja, loput lomereissuja. Nainen 37.
Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti, Iso-Britannia, Saksa, Puola, Italia, Kreikka, Kroatia
Sitten jos lasketaan myös maat joissa olen Suomen lisäksi asunut mukaan tulevat Kanada, Sveitsi ja Venäjä.
Nainen 35
? Ikäsi. Mies vai nainen. Ja miksi kävit?
28 v.
Nainen.
viro - no lähellä, helppo käydä, halpaa, etenkin ennen
ruotsi - usein oltiin lapsenaki perheen kanssa, lähellä. helppo mennä + ihan kiva maa
turkki - perheen kanssa käyty, halpaa ja ihan kiva perus matka, lämmin yms. :)
italia - pienenä mul oli joku synttärimatka sinne. Sit muulloin oon ollu reilaamassa.
thaimaa - menty perheen kanssa, lämmin myös talvisin, halpaa jne
espanja - kävin koulun siellä, halpaa :), halusin kai vaihtelua
kreikka - oon käyny lomamatkalla ja sit reilaamassa käyny siellä.
romania - reilaamassa, ohikulkumatkalla....
saksa - reilaamassa käynyt sielläki
bulgaria - lomamatkalla teininä
unkari - reilaamassa
bulgaria - ainiin ja oon ollu tuollaki reilaamassa.
ainiin ja myös muissa maissa ohikulkumatkalla junassa, mut niit ei varmaan lasketa. :''DD itseasias en ookkaan yöpyny romaniassa, vaikka muistinki niin. mut tuol romania-serbia alueella junat ei ees toiminu kunnolla, oli kaikista erikoisinta varmaan matkailu.
Viro,Ruotsi,Kreikka,Israel lomamatkoja
Ruotsi, Viro, Tanska, Latvia, Puola, Unkari, Tšekki, Kreikka, Italia, San Marino, Espanja, Portugali, Kanada, USA. Työmatkoja ja lomareissuja. Yli 40 ikää.
ainii ja turkissa oon ollu exän kanssa xD
Virossa ja Tukholmassa.
Pari kertaa.
Mies 56v.
Ruotsi, Norja, Viro, Unkari, Iso-Britannia, Tsekki, Puola, Turkki
Lomamatkoja
N43
Olen käynyt reilussa kolmessakymmenessä maassa, koska pidän matkailusta, erilaisista kulttuureista, ruuasta, arkkitehtuurista, taiteesta jne.
Minulla on 35-vuotias kaveri, joka on käynyt jo sadassa maassa. Se on maabongari ja syyksi riittää, että voi sanoa käyneensä. Se on minusta jo outoa.
Ruotsi,Viro, Venäjä, Latvia, Liettua, Tanska, Saksa, Puola, Unkari, Hollanti, Itävalta, Kroatia, Slovenia, Iso-Britannia, Espanja, Portugali, Kreikka, Kypros.
Olen 28 ja nainen. Lomamatkoilla kaikissa. Monissa olen käynyt useampaan kertaan.
Ruotsi, Tanska, Viro, Saksa, Hollanti (ml. Sint Maarten, Aruba, Bonaire ja Curaçao), Belgia, Iso-Britannia, Ranska (ml. Saint Martin ja Martinique), Italia, Vatikaani, Espanja, Kreikka, Egypti, Thaimaa, Indonesia, Singapore, Japani, USA (ml. Puerto Rico), Bahamasaaret, Meksiko, Haiti, Dominikaaninen tasavalta, St. Kitts & Nevis, St. Lucia, Barbados.
Lomamatkoja ovat olleet (paitsi Belgian-reissut).
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä 60Ei Sisilia ja Madeira ole maita.
Totta mutta Sisilia poikkeaa muusta Italiasta niin paljon että hyvin voisi pitää omana maanaan. Manner-italialaistenkin mielestä Sisiliassa asuu Italian white trash. Turistikohteiden ulkopuolella joka paikassa on roskaa ja talojen edustoillakin haisevia roskapussipinoja, ihmiset vaan sukkuloi niiden välistä. Jätettä, roskapusseja, jopa huonekaluja heitelty pitkin teiden varsia. Kuolleita ja heitteillejätettyjä eläimiä siellä täällä. Likaista, roskaista, paskaista. Afrikassakin on siistimpää. Ja Sisilia on sentään Euroopassa!
Lentokentällä maleksii vauva sylissä kerjääviä naisia. Varsinainen kehitysmaa. Afrikan laittomia siirtolaisia joka kulmalla kaupungeissa. Liikenne on kaoottista. Turistikohteisiin on panostettu mutta esim. Taormina on sikakallis paikka ja mafia on joka paikassa vaikka ei näkyvissä. Osa hotelleista on mafian omistuksessa ja loput maksavat mafialle suojelurahaa. Ihmiset moukkia, laiskoja ja huutavat yhteen ääneen. Kieliä ei osaa oikein kukaan, ehkä jossain turistikohteessa vähän paremmin mutta aina ei palvelua saa sielläkään. Etenkin sisilialaiset naiset ovat tylyjä ulkomaalaisille naisille. Miehet yleensä avuliaampia. Sisilialainen ruoka on kyllä hyvää mutta turisteille myydään yleensä sitä huonompaa laatua kalliimmalla hinnalla.
Osa kansalaisista on kyllä kunnon ammateissa ja menestyvät ja osaavat käytöstavat mutta jos menet Sisiliasta suoraan Pohjois-Italiaan niin sivistyksen raja on aika selkeä.
Maisemien takia kannattaa matkustaa esim. Sveitsiin ja näkee tosiaankin vain ne maisemat, ei kaatopaikkoja.
Ohis
40+ maata ja asunut muutamassa
Virossa ja Ruotsissa lomamatkoja useampia kertoja, risteilyitä ja laskettelureissuja.
Ranskassa pari päivää jonka jälkeen Iso-Britanniassa vajaa kolme viikkoa, kielikurssi teininä.
Viro, Liettua ja Latvia, ajettiin perheen kanssa niitten läpi parin päivän aikana, kun minulla oli päämääränä Liettua, josta lähin teininä purjehtimaan eräälle leirille muutamaksi viikoksi kuunarilla, Itämerta seilattiin Ruotsin kautta kunnes saavuin Suomeen.
Muualla en ole käynyt, 27v.
Up