Haluan kertoa teille tapauksesta, joka sattui taannoin
Olen yhä pöllämystynyt siitä, kuinka dor-kaa sakkia ammattilaiset voivat toisinaan olla.
Olin hammaslääkärissä ja makasin tuolissa, hoitajat keskustelivat keskenään. Toinen oli tietokoneella, johon tuli jonkin sorttinen ropleema. Tietokoneella oleva hoitaja kysyi toiselta hoitajalta, osaako tämä auttaa. Hän vastasi kieltävästi.
Sitten tämä kieltävästi vastannut hoitaja kysyi jotain. Hetken aikaa olin hiljaa, kunnes tajusin: hän oikeasti kysyy MINULTA. Asiakkaalta.
Hän kysyi siis MINULTA neuvoa heidän tietokoneongelmiinsa. Mietin vain, että mitä vit-tua... Jospa antaisit asiakkaan vain olla asiakas.
Tietokoneella oleva hoitaja sitten jotain viestitti eleillä, että ei noin toimita asiakkaan kanssa, ja toinen hoitaja sitten hieman nolostellen sanoi, että unohda.
Kenelle tulee edes mieleen sotkea asiakas yrityksen ongelmiin ja kysellä neuvoja ASIAKKAALTA? Tsiisus.
Lisäksi taksikuskit ovat liian usein aivan liian tuttavallisia. En todellakaan ole kaverisi, haluan vain saada kyydin ja häipyä hel-vettiin. Älä avaudu minulle äläkä mielellään sano mitään ylimääräistä. En tarvitse sitä.
Minulle on aivan se ja sama mitä alatte mussuttamaan, mutta jos toinenkin hoitaja elehti että ei tuollaisia asioita kysytä asiakkailta, niin mitäpä luulette, painaako teidän sananne mitään.
Kommentit (18)
On ihan ok olla hiljaa. On myös ihan ok turhautua välillä kun opettelee elämän perusasioita.
Vaikutat vastenmieliseltä ihmiseltä.
En ole vastenmielinen ihminen. Sinä vaikutat dor-kalta. Oletko?
En jaksa mitään avautuvia taksikuskeja. Yksi intti "väärästä osoitteesta" ja sanoi, että pizzerian työntekijät eivät tiedä itsekään missä ovat töissä. Onko oikeasti pakko alkaa vinkumaan minulle? Haluan vain kyydin, en mitään ylimääräistä pas-kaa. En ole kaveri, jolle avaudutaan. Olen asiakas.
Luulisi olevan päivänselvää, että asiakkaalta ei kysellä neuvoja vaan hoidetaan, rahastetaan ja sillä selvä. En usko meneväni kyseiseen hammaslääkäriin enää, koska ovat AINA myöhässä, enkä puhu 5 minuutista, vaan oikeasti pitkästä ajasta. Kyllä maksava asiakas odottelee kiltisti vaikka tunnin.
Että tämmöinen hoitajaviha-aloitus tällä kertaa. Etkö itse päässyt kouluun vai mikä on?
Vierailija kirjoitti:
Olen yhä pöllämystynyt siitä, kuinka dor-kaa sakkia ammattilaiset voivat toisinaan olla.
Olin hammaslääkärissä ja makasin tuolissa, hoitajat keskustelivat keskenään. Toinen oli tietokoneella, johon tuli jonkin sorttinen ropleema. Tietokoneella oleva hoitaja kysyi toiselta hoitajalta, osaako tämä auttaa. Hän vastasi kieltävästi.
Sitten tämä kieltävästi vastannut hoitaja kysyi jotain. Hetken aikaa olin hiljaa, kunnes tajusin: hän oikeasti kysyy MINULTA. Asiakkaalta.
Hän kysyi siis MINULTA neuvoa heidän tietokoneongelmiinsa. Mietin vain, että mitä vit-tua... Jospa antaisit asiakkaan vain olla asiakas.
Tietokoneella oleva hoitaja sitten jotain viestitti eleillä, että ei noin toimita asiakkaan kanssa, ja toinen hoitaja sitten hieman nolostellen sanoi, että unohda.
Kenelle tulee edes mieleen sotkea asiakas yrityksen ongelmiin ja kysellä neuvoja ASIAKKAALTA? Tsiisus.
Lisäksi taksikuskit ovat liian usein aivan liian tuttavallisia. En todellakaan ole kaverisi, haluan vain saada kyydin ja häipyä hel-vettiin. Älä avaudu minulle äläkä mielellään sano mitään ylimääräistä. En tarvitse sitä.
Minulle on aivan se ja sama mitä alatte mussuttamaan, mutta jos toinenkin hoitaja elehti että ei tuollaisia asioita kysytä asiakkailta, niin mitäpä luulette, painaako teidän sananne mitään.
Ok, en epäile ettekö ärsyynny näissä tilanteissa aidosti, mutta uskon, että liiallinen provosoituminen pikkuasioista vaivaa sinua itseäsikin, etkä pidä sitä normaalina. Se saattaa johtua jostain neurologisesta ongelmast. Ehkä joku kokemusasiantuntija palstalla osaa auttaa.
Onpa vaikeata, olen itse korjannut gynegologin printterin ollessani potilaana. En koe olevani mikään Englannin kunigatar.
Naureskeltiin vaan, että nyt voin saada laskun, kun printteri toimii.
Taisi kyllä vähän pudottaa hintaa.
Nyt on pakko kysyä, että kuka sä oikein luulet olevas?
Ens kerralla repiköön hampaat sun suustas niin ei tarvitse tsiisustella.
Miten jollekkin voi tämmönen juttu olla näin kauhistuttava/merkittävä, että pitää keskustelupalstalla oikein mässäillä asialla.... Onkohan sulla vähän tylsä elämä?
Oletpa kiitollinen ihminen. Melkein ilmainen hammashuolto. Toimiva kulkuyhteys. Tuollainen ihmisvihaaja voisi pysyä bunkkerissaan.
Ap, olit potilas, et asiakas. Ja siinä vaiheessa kertomus meni epäuskottavan puolelle, kun siellä hoitohuoneessa sähläsi kaksi hammashoitajaa. Keksi parempaa.
Oletko ap vähä yksinkertainen?
Miksi ei voisi kysyä asiakkaalta neuvoa?
Dorkaksi haukkuminen kertoo niin paljon sinusta jo, ilkeä ja häijy ihminen. 118
Vierailija kirjoitti:
Ap, olit potilas, et asiakas. Ja siinä vaiheessa kertomus meni epäuskottavan puolelle, kun siellä hoitohuoneessa sähläsi kaksi hammashoitajaa. Keksi parempaa.
Juuri näin. Huoneessa on normisti aina yksi hoitaja ja yksi lääkäri. Ei kahta hoitajaa puuhastelemassa. Porvoon hoitolat sitten erikseen.
Noinko kovaa harmittaa, ettet päässyt hoitajaksi? Älä huoli, moni on onnellinen ja helpottunut varmasti kohtalostasi.
En siis nähnyt mitään, koska makasin tuolissa, mutta hetken hiljaisuuden jälkeen dor-kahoitaja sanoi minulle, että unohda äskeinen.