Onko punkit nyt kuolleet?
Viime yönä oli aste tai kaksi pakkasta. Onko pakkanen nyt vienyt punkit? Entä hirvikärpäset ja hyttyset? Onko kukaan käynyt vaikkapa koiran kanssa tänään metsässä tai puistossa ja huomannut, onko vielä punkkeja?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ne mihkää kuole. Menee piiloon talveksi. Herää kyllä päiväsellä tähänkin aikaan vuodesta kun aurinko paistaa ja lämmittää...
Siis väitätkö, että ne punkit talvehtii punkkeina jossain maan kolossa elävinä läpi talven? Olin luullut, että ne talvehtii jonain punkin munina kuten perhosetkin.
Juuri viime viikolla hain antibiootit punkinpureman vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Juuri viime viikolla hain antibiootit punkinpureman vuoksi.
No höh. Tsemppiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ne lepää.
...että taas jaksavat painaa...täysillä...😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mihkää kuole. Menee piiloon talveksi. Herää kyllä päiväsellä tähänkin aikaan vuodesta kun aurinko paistaa ja lämmittää...
Siis väitätkö, että ne punkit talvehtii punkkeina jossain maan kolossa elävinä läpi talven? Olin luullut, että ne talvehtii jonain punkin munina kuten perhosetkin.
Kyllä, ne talvehtii maan alla, sammaleiden alla koko talven ja tulee taas esiin sit keväällä. Ne elää monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ne talvehtii maan alla, sammaleiden alla koko talven ja tulee taas esiin sit keväällä. Ne elää monta vuotta.
Maa routii puoleen metriin. Eikö punkit roudi ja pakastu hengilt*ä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maa routii puoleen metriin. Eikö punkit roudi ja pakastu hengilt*ä?
Piti laittaa tuo tähti kun näköjään tuo vika sana kuuluu kiellettyihin sanoihin. Hmm.
Vierailija kirjoitti:
Voiko punkin ottaa lemmikiksi?
Milläs aiot sitä ruokkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne syö kädestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne syö kädestä?
Joo, syöhän ne, ja antaa lahjaksi sellaisen kauniin käsikoristeen, punaisen renkaan.
Sain elämäni ainoan punkin syyskuun alussa vuosia sitten. Viime kesänä lämpimät säät jatkuivat poikkeuksellisen pitkään, joten vieläkin jokunen punkki saattaa olla siinä kunnossa, että pystyy tarrautumaan ihmiseen.
Luontoasiantuntijoiltahan toki saisi luotettavamman vastauksen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
No entä ne hirvikärpäset? Ap
Hirvikärpäset eivät yhtä tai kahta pakkasyötä säikähdä. En ole tänään käynyt metsässä, mutta aikaisempina syksyinä tämä on tullut todettua.
Ainakin Länsi-Suomessa punkkeja on vielä. Just nappasin pari pois kissan turkista.
Vierailija kirjoitti:
No entä ne hirvikärpäset? Ap
Niitä on ainakin Länsi-Suomessa. Jostain syystä kärpäset karttavat mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne talvehdi isäntäeläimissään..?