Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää masentunut poikaystävä

Vierailija
29.09.2018 |

Ei jaksa tehdä mitään, eikä innostu mistään. Mitä voin tehdä tai mikä auttaisi? Kertokaa masentuneet, mitä haluaisitte, että tyttöystävä tai poikaystävä tekisi, jotta olo helpottuisi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketa muah.. touch me in the morning you know it feels right..

Vierailija
2/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä hyväksyä se, että et voi tehdä kauheasti mitään. En halua, että nainen ottaa mun parantumisesta jonkin elämäntehtävän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Ei ole sinun ongelmasi.

Vierailija
4/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaa lääkäriin hankkimaan lääkitys ja itse siirryt eteenpäin.

Vierailija
5/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi juurikaan vaikuttaa, valitettavasti.

Vierailija
6/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä voi tehdä oikeen mitään. Kukaan ei voi parantaa toista. Voit sanoa, että olet tukena. Kannattaa kannustaa hoitoon. Ei vain lääkkeelliseen, vaan ihan kunnon terapiaan. Jos ei senkään jälkeen tee mitään parantumisensa eteen, niin sun täytyy alkaa miettiä omaa hyvinvointia ja punnita suhteen tulevaisuutta. Pahimmassa tapauksessa hän vetää sinutkin pohjalle.

- entinen masentunut

Vierailija
7/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne. Olimme jo eron partaalla, koska silloin kun on masennusvaihe päällä, ignooraa minut ja kohtelee kylmästi. Sitten taas jonkin ajan kuluttua pystyy normaaliin yhdessäoloon ja läheisyyteen. Ja siksi ei olla kokonaan erottu. Tiedän, että ilman sairautta hän ei koskaan kohtelisi minua huonosti. Siksi onkin vaikea lähteä tästä suhteesta. Ne hyvänolonhetket ovat ihan superihania kun paska olo helpottaa. Mutta tunnen vain roikkuvani tässä mukana. Kaikki menee hänen ja hänen masennuksensa ehdoilla. Rakastan häntä, mutta ärsyttää, miksei hän voi olla normaali.

Vierailija
8/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin paras minkä voit tehdä, on olla kertomatta hänelle, kuinka paljon sua ärsyttää!

Vierailija
9/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaa lääkäriin hankkimaan lääkitys ja itse siirryt eteenpäin.

Lääkitys on jo. Olen yrittänyt kannustaa, että menisi myös terapiaan. Ap

Vierailija
10/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä voi tehdä oikeen mitään. Kukaan ei voi parantaa toista. Voit sanoa, että olet tukena. Kannattaa kannustaa hoitoon. Ei vain lääkkeelliseen, vaan ihan kunnon terapiaan. Jos ei senkään jälkeen tee mitään parantumisensa eteen, niin sun täytyy alkaa miettiä omaa hyvinvointia ja punnita suhteen tulevaisuutta. Pahimmassa tapauksessa hän vetää sinutkin pohjalle.

- entinen masentunut

Kiitos tästä. Olen yrittänyt patistaa terapiaan ja hän on itsekin samaa mieltä, ei vaan ole vielä saanut aikaiseksi. Pelkään tosiaan, että tämä hajottaa minutkin, vaikka yritän pysyä vahvana ja ymmärtää. Mikä auttoi sinun masennukseen? Ap

Vierailija
11/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne. Olimme jo eron partaalla, koska silloin kun on masennusvaihe päällä, ignooraa minut ja kohtelee kylmästi. Sitten taas jonkin ajan kuluttua pystyy normaaliin yhdessäoloon ja läheisyyteen. Ja siksi ei olla kokonaan erottu. Tiedän, että ilman sairautta hän ei koskaan kohtelisi minua huonosti. Siksi onkin vaikea lähteä tästä suhteesta. Ne hyvänolonhetket ovat ihan superihania kun paska olo helpottaa. Mutta tunnen vain roikkuvani tässä mukana. Kaikki menee hänen ja hänen masennuksensa ehdoilla. Rakastan häntä, mutta ärsyttää, miksei hän voi olla normaali.

Meillä on siis juuri samanlaista. :/ Ap

Vierailija
12/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin paras minkä voit tehdä, on olla kertomatta hänelle, kuinka paljon sua ärsyttää!

Oikeasti? Ei kai sentään, eikö olisi parempi kuitenkin puhua ja kertoa, että tilanne on alkanut ärsyttää ja pyytää ihan oikeasti hakemaan apua? Ap

Vierailija
13/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit auttaa masentunutta olemaan aktiivinen, esim lähtekää kävelemään muutaman kerran viikossa :) liikunta usein auttaa masennukseen sun sairauksiin. Älä puske äläkä missään nimessä pahenna masentuneen olotilaa sillä että hän "ärsyttää" sinua masennuksellaan. Sellaista se on. Edetkää hitaasti, jos tilanne on tämä se pitää hyväksyä ja tukea masentunutta pienillä eleillä. Sen tosin tajuan että jos masentunut elää jatkuvassa itsesäälissä niin kyllä siinä energiat hupenee. Sen takia laaja tukiverkosto olisi hyödyllinen :/ Muista hoitaa myös itseäsi äläkä kuitenkaan elä siinä ajatuksessa että olisi sun asia hoitaa toisen masennus mut jos olet hyvä ihminen ja jaksat auttaa niin tee niin.

Vierailija
14/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa tehdä mitään, eikä innostu mistään. Mitä voin tehdä tai mikä auttaisi? Kertokaa masentuneet, mitä haluaisitte, että tyttöystävä tai poikaystävä tekisi, jotta olo helpottuisi?

Minulla poikaystävä ei suostunut ottamaan mitään apua vastaan, vaan teki itsemurhan. Toivottavasti sinun tapauksessasi asiat järjestyvät paremmin. Toisen toimintaan et voi vaikuttaa. Pidä huolta itsestäsi.

Vierailija
15/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei oikeuta kohtelemaan toista huonosti. Kerro, miltä sinusta tuntuu kun tulet torjutuksi kun yrität ehdottaa yhteistä tekemistä. Kerro, miltä tuntuu kun sinä pyörität arkea yksin ja mies vaan makaa sohvalla.

Jos on masentunut ja haluaa toimia kunnioittavasti ja rakastavasti kumppaniaan kohtaan, pyrkii tekemään tilanteen eteen jotain esim psykoterapian avulla

Vierailija
16/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa parisuhteesta, mutta tarvitsin osittain enemmän rauhaa ja omissani olemista. Toisinaan ystävät sai houkuteltua positiivisella käytöksellään heille. Ulos ympäristöstä auttoi minua aika paljon. He kuuntelivat eivätkä syyllistäneet mistään. Itse olisin halunnut enemmän positiivisuutta ympärilleni. Yritin vältellä kaikkea negatiivista. Tiedän olevani ollut tosi rankka ystävä, joka vie paljon energiaa. He kertoivat että olen tärkeä ja haluavat olla kanssani tekemisissä. Se auttoi minua. Energiaa se vie todella paljon, mutta minulle riitti että joku edes yrittää ymmärtää. Toki ero on yksi vaihtoehto sillä ei toista voi pakottaa olemaan yhdessä.

Vierailija
17/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus ei oikeuta kohtelemaan toista huonosti. Kerro, miltä sinusta tuntuu kun tulet torjutuksi kun yrität ehdottaa yhteistä tekemistä. Kerro, miltä tuntuu kun sinä pyörität arkea yksin ja mies vaan makaa sohvalla.

Jos on masentunut ja haluaa toimia kunnioittavasti ja rakastavasti kumppaniaan kohtaan, pyrkii tekemään tilanteen eteen jotain esim psykoterapian avulla

Sinun kirjoituksesi kertoo, että et ole itse ollut masentuneen puoliso. Kun sinne psykoterapiaan ei niin vain mennä. Järkyttävän pitkät jonot. Tietysti jos on rahaa maksaa n. 80e kerta, niin sitten ei tarvitse jonottaa.

Vierailija
18/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- entinen masentunut

Lääkkeetkin on kunnon terapiaa. Masennuksen syitä on monia.

Ei ap voi kuin olla tukena ja huolehtia omasta jaksamisestaan. Tehdä asioita jotka tuottavat iloa. Tokihan masennus "tarttuu" jos koko ajan liian lähellä.

Vierailija
19/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan mutta parisuhteesa oleva ihminen ei voi olla masentunut. poikaystäväsi on laiska pska.

Vierailija
20/25 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan mutta parisuhteesa oleva ihminen ei voi olla masentunut. poikaystäväsi on laiska pska.

Miksi kirjoitat pskaa? Tai tiedänkin jo, olet itse sellainen.