Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsisitkö ammattikorkeaan: Tässä on ammattikoulusta hakevien pääsykoe!

Aikaa 2,5 h ja kello käy!
28.09.2018 |

https://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Vanhat_kok…

Huom. säännöt!
Tämä on pääsykoe ammattikoulun käyneille. Lukion suorittaneille on eri koe.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisi heittämällä läpi. Valitettavasti en enää tässä iässä tunne kutsumusta tekniikan puolelle, vaan hakeuduin toiselle alalle ja sen pääsykoe oli huomattavasti kinkkisempi, koska siinä ei ollut matematiikkaa lainkaan.

Vierailija
2/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä että amiksen käyneiden kokeessa näkyy olevan toiseen asteen yhtälön kaava. Se kun opitaan lukiossa ensimmäisen kerran.

Vierailija
4/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö nuo muka niin, että ylioppilaat eivät saa tehdä tuota koetta, vaikka hakisi amiksen papereilla? Minä hain ammattikorkeaan amispapereilla vaikka olin myös ylioppilas. Amiskiintiössä minä siis hakuprosessissa etenin. 

Vierailija
5/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että amiksen käyneiden kokeessa näkyy olevan toiseen asteen yhtälön kaava. Se kun opitaan lukiossa ensimmäisen kerran.

Ahaa. Mistä tiedät, ettei asiaa "opita" amiksessa? Ovathan lukio ja amis molemmat toisen asteen kouluja?

Vierailija
6/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jännää siinä on? Kyllähän pääsykokeissa pitää varmistaa, että amishakijakin osaa sen kaavan, joka lukiossa opitaan ensimmäisellä kurssilla. Siis teknisellä puolella. 

Vierailija
7/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia tehtäviä lukuunottamatta menee läpi. No 2 kertaa olen käynyt ja päässyt läpi ja tullut valituksi.

Vierailija
8/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt vuosia päästä tradenomiksi kaupalliselle puolelle. Suurempi ongelma on että joka vuosi tulee aina esteitä jollokn en pääse kokeisiin. Esim tänävuonna koepäivä olikin vaihdettu ja viimevuonna olin pahassa flunssassa. Sen perusteella että pääsykoemateriaali on yleensä aina jonkun yrityksen vuosikertomus ja englanninkielinen gradu, on koe varmasti oikeastikkin haastava. Valmennuskurssista olisi itselleni paljon hyötyä, työkkärissäkin suosittelivat, mutta ei minulla ole sellaoseen varaa.

Vierailija
9/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen pääsykoe. Vastaus kysymykseen, pääsisitkö, ei ole helppo, koska sisäänpääsyyn ei vaadita kokeen täydellistä osaamista. Ainakin tuo karsii akanat jyvistä, koska jotkut varmaan eivät edes jaksa yrittää vaan heittävät suoraan pyyhkeen kehään.

Niin, pääsisinkö minä? Olen aikoja sitten päässyt.

Vierailija
10/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain 2015 amk:iin tekniikan alalle amiksen jälkee ja silloin oli samat pääsykokeet lukiolaisille ja amiksille. Lukematta heittämällä sisään.

Vierailija
11/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääsisi, kun lukiostakin on kohta 30 vuotta, ja laajan matikan luin. Mutta en muista enää mitään, paitsi viimeisestä sivusta osan, kun tyttären kanssa autoin ja piti kerrata, laskin yläasteen matikkaa.  Vaatisi kertausta ennen koetta.

Vierailija
12/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ettei amiksessa opiskella matematiikkaa?

Vierailija
13/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin oli tämä sama koe kaikilla (itse käynyt lukion) ja sain opiskelupaikan. Mistä sait päähäsi, että amiksen käyneillä olisi eri koe?

Vierailija
14/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy tunnustaa, että enpä taitaisi päästä sisään.  Olen valmistunut insinööriksi v. 2012 amk:sta. TUossa ei saa käyttää laskinta! Ei mulle 2,5 h riittäisi millään.

Vierailija
15/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisitkö ammattikorkeaan: Tässä on ammattikoulusta hakevien pääsykoe![/quote kirjoitti:

En tiiä, mutta en jaksa enää istua tässä ja odottaa. Olen ollut tuossa "älä käännä tätä sivua ennen kuin valvoja antaa luvan" -kohdassa jo melkein tunnin.

Vierailija
16/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien on ollut eri kokeet? Ainakin meidän perheestä haki kaksi samaan aikaan muutama vuosi sitten ja koe oli sama, toinen lukiopohjalta toinen amis. Toisen asteen yhtälö kyllä käydään läpi amiksen matikassa tekniikassa. Ei amismatikka ole pelkästään peruskoulun kertaus ja matikkaa on. Tää meidän amispohjainen on pärjännyt matikassa ja fysiikassa amk:ssa ihan hyvin. Toinen meni lopulta yliopistoon.

Vierailija
17/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa se vasta mielestäsi huisin jännää lienee että amiksessa saa kyllä halutessaan ottaa vaikka pitkän matematiikan opetusta.

Vierailija
18/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt tosta yhtään mitään, lukio ja amis käytynä. Matematiikassa olen kyllä ollut aina todella huono, lukiossa pääsin läpi kokeista lähinnä lunttaamalla ja silloinkin vain juuri ja juuri.

Vierailija
19/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sain kyllä läpi tradenomi kokeen, mutta hännille jäätiin, hakijoita on joka paikkaan naurettavia määriä, aina joudut jonottaan, päädyin amis tasolle suosiolla, minä en tarvitse titteleitä vaan mieluisan ammatin

Vierailija
20/26 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kaks kertaa käyny amk tekniikan pääsykokeessa ja molemmilla kerroilla saanu paikan. Helppoja ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi