Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kaikki AV-immeiset vain vuokralaisia? Vai löytyykö omistusasujiakin?

Taviksen ainoa keino vaurastua
28.09.2018 |

Minkä ikäisenä ostit ensiasunnon?

Onko kyseessä kerros- vai rivitaloasunto vain peräti oikea omakotitalo?

Paljonko on lainaa jäljellä ja asunnon arvo nykyään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä talo, mutta ei tämä meitä kyllä mitenkään vaurastuta :D

Vierailija
2/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velaton kaksio Hgissä. Asun yksin. Ei näissä juuri arvo alene jos ei niin kauheasti nousekaan. Asun lähiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalo-osake.

Vierailija
4/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalokaksio lähiössä. Velkaa on pankille vielä n 75.000

Vierailija
5/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v ostin rivitaloasunnon. Ensi keväänä maksettu, ikää 51v. Laina-aika lainaa otettaessa oli 28v (pienet on tulot), mutta aika paljon nopeammin on lyhentynyt. Arvo ei ole juuri noussut, remppoja olen tehnyt/teettänyt paljon.

Vierailija
6/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiasunto rivitalosta 34-vuotiaana. Kahdeksan vuotta sen jälkeen piti muuttaa toiselle puolelle Suomea työpaikan lakkautuksen takia. Vuokralle, koska lainakaton takia ei uutta asuntolainaa saa. Entistä on pidettävä vuokralla, koska työpaikkojen kadottua hävisivät myös asuntomarkkinat. Hintapyyntö laskee samaan tahtiin asuntolainan kanssa, nyt olisimme jo ottamassa melkein 50 000 € persnettoa jos joku ostaisi. Mutta myisimme heti yhtään tinkimättä.

Vierailija
7/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 21v ensimmäisen asuntoni, yksiö Helsingissä. Se on nyt vuokralla. Lisäksi omistan puolet rivarista Helsingissä ja velkaa on 60 000€, olen 40v.

Vierailija
8/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiasunto 30-vuotiaana Helsingissä 2010, nyt ajattelin myydä kun laskelmoin että tästä irtoaisi 100000 € toiseen asuntoon.

Kyllähän tästä koko ajan saa maksaa mutta 8 vuoden vuokranmaksusta ei olisi jäänyt käteen mitään.

Vierailija
9/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiasunto rivitalosta 34-vuotiaana. Kahdeksan vuotta sen jälkeen piti muuttaa toiselle puolelle Suomea työpaikan lakkautuksen takia. Vuokralle, koska lainakaton takia ei uutta asuntolainaa saa. Entistä on pidettävä vuokralla, koska työpaikkojen kadottua hävisivät myös asuntomarkkinat. Hintapyyntö laskee samaan tahtiin asuntolainan kanssa, nyt olisimme jo ottamassa melkein 50 000 € persnettoa jos joku ostaisi. Mutta myisimme heti yhtään tinkimättä.

Samassa jamassa! Asutaan toisessa kaupungissa vuokralla ja omistamamme on vuokrattuna vanhassa asuinpaikassa. Lainaakin jäljellä vieä 13 vuotta ja asuntoa yritetty myydä kohta 4 vuotta. Mitään remontteja ei ole varaa teettää niin eihän siitä kehtaa pyytää kunnon summaa. Nyt myydään 20 000e vähemmällä kuin oh+putkiremppa jäi persnetoksi.

Vierailija
10/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taviksen ainoa keino vaurastua kirjoitti:

Minkä ikäisenä ostit ensiasunnon?

Onko kyseessä kerros- vai rivitaloasunto vain peräti oikea omakotitalo?

Paljonko on lainaa jäljellä ja asunnon arvo nykyään?

Otsikosta huomaa että olet asenteellinen ja laiska.Laiska siksi että tuossa etusivulla on toinen ketju lainanlyhennyksistä ja harvemmin kukaan vuokra-asunnosta lainaa makselee. Ihan asuntolainaketjuja täällä on myös mutta koska sinä kuvittelet että täällä  kirjoittelevat ovat kaikki kaupungin vuokra-asunnoissa asuvia työttömiä tai lähihoitajia hoitovapaalla tms. niin ethän toki lähtenyt niitä metsastämään.

Itse kirjoittelen paljon sijoitusta käsitteleviin ketjuihin, arvaapa miksi?

No siksi että se asunto ei ole todellakaan ainoa keino vaurastua.Tais tulla sulle yllätyksenä tämä fakta?

Vierailija
11/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omakotitalo, josta ei ole velkaa. Talo sijaitsee pienellä paikkakunnalla, muuttotappiokunnassa, joten talon arvo on verrattain mitätön, täällä päin myydään samaan aikaan valmistuneita ja samankokoisia omakotitaloja n. 70000-80000 eurolla. Oletan, tai ainakin haluaisin asua tässä elämäni loppuun asti. Asumiskustannukset n. 320 euroa kuukaudessa (sähkö, vesi, kiinteistövero, vakuutus, jätehuolto) ja siihen saan asumistukea 90 euroa. Ihan ensimmäisen asunnon ostin 25-vuotiaana silloisen aviopuolisoni kanssa. Tämän nykyisen olen ostanut itselleni ja lapselleni.

Vierailija
12/12 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa asunnossa olen asunut aina. NYkyisin olemme asuntisijoittajia, elämme siis vuokratuloilla. Pääkaupunkiseidulla asuntojen hinnat vain nousevat. Laman aikaan tuli kyllä takapakkia. Olemme täysin velattomia. Jotkut pitävät meitä rikkaina, kun asumme aika hulppeesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan