Apuva!!! Käytin vahingossa viikon ajan v. 2010 vanhentunutta Hydrocortison 1 % rasvaa!!!
En vaan katsonut päivämäärää. Tuubin pää missä eräpäivä oli kierretty rullalle. En tiedä miten noin vanha tuubi olikin tallella mutta löysin sen kaapin perukoilta ja sivelin kuivan ärhäköihin kyynärpäihihi ja jalkaterien kuiviin ärtyneisiin kohtiin.
Mitään apua voiteesta ei ollut ja siksi tajusin katsoa päivämäärän avaamalla kierteet. 20.8.2010!!! Voide tarkasti läheltä haistettuna haisee eltaantuneelta muttei hajua huomannut normaalikäytössä.
Nyt kun löysin kaapista tuoreen kortisonivoiteen niin iholäiskätkin lähti heti paranemaan. Mulla vaan oli kuningasajatus käyttää toi löytynyt jämätuubi ensin loppuun vaikka tiesin uudempaakin voidetta olevan.
Mitään kirvelyä, näkyvää ärsytystä tai muita vaivaa ei ole tullut muttei siis paranemistakaan 2010 vanhenneella kortosonivoiteella tapahtunut!
Mitää vaaraa tästä voi olla mun terveydelle?
Kommentit (6)
Rasvojen pilaantumisen näkee silmällä ja haistaa nenällä. Aika pitkään ne säilyy parasta ennen - mikä ei ole pilaantumispäivämäärä - päiväyksen jälkeen. Lääkerasvoista lähinnä teho häviää vanhetessa.
Lähinnä tästä seuraa henkinen järkytys meille lukijoille - kuinka arjen hallinta voi olla näin kadoksissa, että säilyttää lääkekaapissaan yli kahdeksan vuotta vanhaa lääkettä?!?
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tästä seuraa henkinen järkytys meille lukijoille - kuinka arjen hallinta voi olla näin kadoksissa, että säilyttää lääkekaapissaan yli kahdeksan vuotta vanhaa lääkettä?!?
Jaah. Mua kyllä shokeerasi enemmän se, että miten joku voi luulla ulkoisesti käytetystä rasvasta olleen oikeasti vaaraa terveydelleen. Mun isoäidin lääkekaapista löytyi pari-kolme vuotta sitten Bacimycin-puuteria parasta ennen v. 1983. Ja ihan oli arki hallussa ja itse asiassa hyvin terve ihminen, eli 95-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaah. Mua kyllä shokeerasi enemmän se, että miten joku voi luulla ulkoisesti käytetystä rasvasta olleen oikeasti vaaraa terveydelleen. Mun isoäidin lääkekaapista löytyi pari-kolme vuotta sitten Bacimycin-puuteria parasta ennen v. 1983. Ja ihan oli arki hallussa ja itse asiassa hyvin terve ihminen, eli 95-vuotiaaksi.
Joo muistan kuolinsyyn, vanhentuneen Bacimycinin nauttiminen.
Kiitos! Olen huojentunut vastauksistanne. Ap
Ei mitään vaaraa.