Hiv testi otettu maanantaina! Ja thl:n tilastoissa näkyy nyt syyskuus yksi tartunta! Onko minun?
Siis auttakaa nyt sydän tykyttää ja maailma hävisi ympäriltä. Maanantaina otettiin hiv testit yms ja vielä ei ole tuloksia kuulunut. Katselin tänään thl:n sivuilta tilastoja ja asuinpaikkani sairaanhoitopiirissä tänä vuonna tartuntoja 4 kpl. 3 tammikuussa ja yksi nyt syyskuussa!
Meinaa happi loppua kun stressaan ja olen ihan varma että nyt maanantaina (24.9) otettu testi on ollut positiivinen ja se on tuo mikä merkattu tilastoon että nyt syyskuussa todettu.
Olen ymmärtänyt että jos hiv testi näyttää positiivista, niin sitten otetaan varmistustesti. Olisiko thl voinut laittaa sitä tilastoon ennenkuin on varmistettu toisella testillä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla olisi HIV? Oletko käyttänyt suonensisäisiä huumeita tai harrastanut suojaamatonta seksiä? Kannattaisi vähän miettiä miten elää jos näin on.
En ole käyttänyt huumeita. Joskus on tullut harrastettua suojaamatonta seksiä. Olen kuule miettinyt. -Ap
No ei siltä vaikuta, jos olet harrastanut suojaamatonta seksiä ja nyt pelkäät, että sulla on HIV. Vastuullinen henkilö ei joudu tuohon tilanteeseen.
Kerrassaan rasittava ihmistyyppi, joka tulee pyytämättä pätemään kun maito on jo maassa eikä asialle voi enää tehdä mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän olet taatusti ainoa, joka on käynyt syyskuussa niissä testeissä, niin totta kai sinulla on nyt se hiv. No, ei ainakaan enää sekstailla tuntemattomien kanssa ilman kondomia, ettet levitä sitä eteenpäin.
No meidän sairanhoitopiirin alueella asuu n.250 000 asukasta. Eli ei nyt varmaan ole kauhean moni siellä käynyt. :(
Ja siis: tottakai kiinnitän huomiota myös viesteihin joissa sanotaan ettei voi olla minun tartuntani. Mutta olen ihan ahdistuksissani. Neuvolasta luvattiin soittaa jos on jotain, mutta liekkö neuvolassakaan vielä tietoisia tuloksesta. -ap
No miten ihmeessä se voisi siellä tilastoissa olla jos edes neuvola ei tiedä? Ei THL saa tietoja jokaisen suomalaisen kaikista labrakäynneistä, vaan tartunnat menevät rekisteriin niin että joko terveydenhoitaja tai lääkäri tekee ilmoituksen.
En ole laittanut ylilautaan yhtään mitään. En ole sinne koskaan edes mitään kirjoittanut. Jos tämä sama ketju löytyy sieltä, niin joku on v*ttuillessaan sen sinne täältä kopioinut.
Pohjois-Savossa asuu n.250 tuhatta ihmistä.
-Ap
Katso Omakannasta, onko testin tulokset tulleet sinne?
Sairaanhoitopiirissä, jossa asuu 250 000 ihmistä, tehdään todennäköisesti HIV-testejä päivittäin, jos nyt ei päivittäin niin useina päivinä viikossa keskimäärin. Jos olet käynyt maanantaina kokeissa, etkä ole saanut tuloksia eivätkä ne näy Kannastakaan (=lääkäri ei ole kuitannut niitä), niin ei varmasti näy THL:lla. Kyllä potilaalle ilmoitetaan tällaisesta aika pirun äkkiä ja tehtäisiin mm. lisätestaukset...
Ei ole tulokset tulleet mistään omakantaan, virtsatientulehdus testattiin ja kaikki mahdollinen, mitään ei näy. Neuvolan terveydenhoitaja sanoi että ne tulee sinne viiveellä.- ap
Varohan ettei tule kmeno tuolla stressaamisella.
Yritän olla ressaamatta. En oikein onnistu.
Tietääkö kukaan th-alan ammattilainen näistä, että miten nämä menee?-ap
Mistä tuollaiset tilastot muka näkee?
Bussiin oli liimattu jotain mainoksia hiv-testistä. Kyseessä on tietysti vakava sairaus ja moni sairastaa tietämättään. Silti vähän ihmetytti ajankohta, jolloin tuota nyt mainostetaan. Tämä tauti nyt leviää eri tavalla kuin korona ja suojautuminen on helpompaa. Tuon tilanne olisi kannattanut laittaa joku vastaava tietoisku koronasta. Nyt suurin vitsaus on korona, johon todennäköisesti jokainen tai ainakin melkein jokainen vielä sairastuu, hiviin ei. Siis kyllähän on hyvä hivi-testaustakin tällä tavalla mainostetaan, ei se saa olla mikään tabu, mutta eniten tässä nyt vain ihmetytti valittu ajankohta.
Sulla on siis ahdistuneisuushäiriö
Minkä shpiirin alueella on vain 250t ihmistä?