Miksi yleensä lihava on se joka tilaa pelkän kahvin/salaatin ja se hoikka aivan tolkuttomat mätöt?
Miksi koskaan ei mene niin päin, että hoikka tilaa kanasalaatin ja lihava jäätävän ison mätön sokerilimulla, vaikka näin voisi kuvitella?
Kommentit (41)
Jenkeissä tukevat tilaavat jo ihan julkisesti isot mätot. Täällä syödään vielä piilossa. Kohta muuttuu, kun tarpeeksi kasvetaan.
Lihava saattaa kokea tulevansa tuomituksi jos tilaa kauheat mätöt. Laihaa harvemmin kukaan mulkoilee jos tilaa jotain epäterveellistä
Koska syöpöttelen iltaisin kotona, en lounastauolla. Plus että omat kiloni tulevat pitkälti oluesta.
Jos se lihava yrittää laihduttaa? Vai eikö se saisikaan laihtua, pelkäätkö menettäväsi oman henkilökohtaisen inhonkohteesi johon et enää voisikaan purkaa pahaa oloasi?
Kuinka monta kertaa tätäkin pitää täällä ruotia? Googleta tai käytä hakua ja lue vanhat ketjut aiheesta. En tajua miten aikuisia ihmisiä jaksaa kutittaa toisen paino tai syöminen.
Mä olen se ylipainoinen sika, joka kyllä tilaa ravintolassa sen pihvin ja vielä jälkiruoankin kun laiha kaveri tilaa salaattia ja voivottelee ääneen ettei saisi syödä sitä eikä tätä ja miten tekisi mieli tuota. Ei se minun ongelmani ole, jos toisella on vääristynyt ruokasuhde, pidän huolta omastani.
Ei kehtaa julkisesti syöpötellä. Ostaa sitten iltapäiväksi jättipussin karkkia ja pussissa on rippeet jäljellä pullukan päättäessä työpäivänsä.
Sosiaalinen paine
Lihava ei kehtaa tankata julkisesti ja mättää sitten illalla nälkäisenä kaiken menemään kotijääkaapista. Miettiä voi, että onko tämä lihavuuden syy vai seuraus.
Koska yleensä ne rasvat, sokerit ja hiilarit tulee pienistä "välipaloista" kuten keksit, pullat, sipsit ja karkit joita kotona on. Helposti syö pienissä erissä monta kertaa epäterveellisiä ruokia ja sekin vielä ettei liiku tarpeeksi jotta ne palaa pois.
Itse syön terveellisesti ruokaa, ei kauhean hiilaripitoista, kasviksia paljon, lihaa kanaa. Ei riisiä pastaa tai vaaleaa leipää. Mutta jos jostain saan sokeria niin jokapäiväisestä jäätelöstä ja suklaa paloista :'D Makeasta on vaikea luopua
Syön normaalisti ravintolassa, en feikkaa. Olen 100 kg ja 164 cm. Itse läskini kannan! En ole oksentanut enkä ahminut koskaan tahallani.
Kun heselle menen niin otan joko 2 kerrosta tai mega-aterian ja vielä paprikamajoneesin ranuille.
Mua ei hävetä yhtään. Sen verran itseluottamusta ja ikää tullut.
Vierailija kirjoitti:
Koska yleensä ne rasvat, sokerit ja hiilarit tulee pienistä "välipaloista" kuten keksit, pullat, sipsit ja karkit joita kotona on. Helposti syö pienissä erissä monta kertaa epäterveellisiä ruokia ja sekin vielä ettei liiku tarpeeksi jotta ne palaa pois.
Itse syön terveellisesti ruokaa, ei kauhean hiilaripitoista, kasviksia paljon, lihaa kanaa. Ei riisiä pastaa tai vaaleaa leipää. Mutta jos jostain saan sokeria niin jokapäiväisestä jäätelöstä ja suklaa paloista :'D Makeasta on vaikea luopua
Ei oo tullu mieleen että napsit makeita herkkuja sen takia, ettet syö riittävästi hyviä hiilihyrdaatteja aterioillasi vaan kikkailet jollain vähähiilarisella? Voit jopa syödä ihan liian kevyesti samalla.
Mitään hyötyähän tosta sun hiilareiden välttelemisestä ei oo, kerran makeanhimo vaivaa ja sitten vedät sokerin mukana vielä tyydyttyneitä rasva ja muuta skeidaa.
sosiaalinen paine kirjoitti:
Lihava saattaa kokea tulevansa tuomituksi jos tilaa kauheat mätöt. Laihaa harvemmin kukaan mulkoilee jos tilaa jotain epäterveellistä
Itsellä on kaljamahaa vaikken varsinaisesti vielä lihavan leveysmittoihin yllä. Ravintoloissa tulee yleensä pyydettyä tarjoilijaa ehdottamaan jotain mahdollisimman täyttävää ja epäterveellistä.
Koska minä lihavana en ole ennenkään syönyt mättöjä sokerilimsoilla. Mun kalorit on tullut alkoholista. Jos kahvilasta ei sitä ole saatavilla, tyydyn veteen.
Olen vaikeasti lihava. Syön ns. normaalisti, eli mielelläni otan sen salaatin lounaalla. En ole lihonut ruoalla, vaan herkuilla: iltaa kohden alkaa järjetön mättäminen.
Olen miettinyt, johtuisiko tuo mässäämisen tarve mm. siitä, että syön jopa liian vähän päivän aikana?
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, johtuisiko tuo mässäämisen tarve mm. siitä, että syön jopa liian vähän päivän aikana?
Voi olla, esim. sumopainijat tahallaan jättävät aamupalan syömättä ja sitten lounaaksi tosi tukevan aterian, kuuluu ihan niiden treeniin että saa lisäkiloja nopeammin. Epäsäännöllinen ruokarytmi lihottaa myös.
Olen hoikka ja tilaan kunnon mättöä, koska syön kotona kohtuullisesti ja haluan aina raflassa käydessä herkutella oikein kunnolla. Nopea aineenvaihdunta takaa sen, ettei hoikan tarvitse pelätä lihomista vaikka joskus herkuttelisikin.
Ne esittää tuomitsemisen pelossa ja tyhjäävät sitten kotona jääkaapin?