kävin värianalyysissä ja en tykännyt tuloksesta.
tulos oli syksy.........minun pitäisi käyttää ns. kakkavärejä. Voiko tulos olla väärin?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
värianalyysiä ei voi tehdä värjättyjen hiuksien tai tekorusketuksen perusteella. Tulee ihan väärä tulos.
Ihan ekassa värianalyysissä olin ilman meikkiä ja hiusväriä ja tulos oli kevät....miten nuo kevään ja syksyn värit eroaa? Jos katsoo että käyttää lämpimiä sävyjä?
ap
Kysehän ei ole niinkään mikä väri sinulle sopii, vaan mikä sävy. Jokaiselle löytyy se parhaiten sopiva punainen, vihreä, jne.
Itse värianalysoin itse itseni kirjojen ja netin avulla. Tykkäisin hirveästi syksyn väreistä, mutta kävi ilmi että olen "deep winter". Ilmankos näytän tyrmäävältä laivastonsinisessä ja burgundissa - ja mustassa, mitä meitä suomalaisia aina kielletään muuten käyttämästä. Onneksi tykkään niistä väreistä myös.
AP on luultavasti värjännyt tukkansa sävyllä joka ei itselle sovi, ja siksi värianalyysin tulos on mitä sattuu. Kannattaa tehdä itse ajan kanssa selvitystä analyysistä eikä luottaa muihin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin parikymppisenä värianalyysissa ja oletin olevani talvi, mutta olinkin syksy. Kieltämättä ne monet syksyn värit sopivatkin minulle paremmin. No, nyt lainasin, reilut parikymmentä vuotta myöhemmin, kirjastosta kirjan värianalyysista. Muistaakseni se sama Colour Me Beautiful, mutta jaottelut olikin muutettu ja vuodenajoista luovuttu. Kirjan mukaan olen aika saletisti kirkas eli tummat hiukset, vaalea iho jne. Tämän alalajina olen sitten lämmin, mikä viittaa siihen aiempaan syksyyn. Kirja oli kiintoisa ja sain ideoita, mutta vähän humpuukilta tuntuu tuollainen, että jos sulle kymmenen vuotta sitten sopi oranssi, niin nytpä ei enää sovikaan, koska me ollaan muutettu systeemejä :)
Oranssiakin on eri sävyissä.
Vierailija kirjoitti:
tää analyysin tekijä sanoi että hiusten väri merkkaa eniten, oli siis vaalennetut hiukset mulla. Ei peittänyt hiuksia tms. Ei katsonut silmien väriä, sanoi vaan että punainen korostaa silmiä. En pidä edes kirkkaanpunaisesta. Liian räikeä.
Joo ajattelin pitää niitä värejä mistä pidän, vaikka ei sitten sopisikaan, tykkään savunharmaasta, tummansinisestä, korallista, vaaleanpunaisesta ja sinisestä, myös jostain karamellin sävyistä.
Onneksi en maksanut mitään testistä.
ap
Räikeä punainen ei kylläkään sovi kaikille syksyille. Syksyjä on vähän analyyseista riippuen ainakin kolme eri (warm, deep ja soft). Kaikille sopivat erilaiset väripaletit.
http://www.thechicfashionista.com/autumn-color-analysis.html
En muista olenko kevät vai kesä mutta parhaiten sopii koralli ja valkoinen vaaleanpunainen tai pinkki käy myös. Sininen ja musta ei sovi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuohan on vaan jonkun näkemys mitkä värit sulle sopii. Ei noilla värianalyysien tekijöillä välttämättä ole mitään värisilmää.
Käytä niitä värejä joista tykkäät, ihan sama mitä joku analyysi sanoo.Onhan noissa tietty systeemi takana, ei niitä analyysejä pelkästään värisilmällä tehdä. Olimme kavereiden kanssa, ja kyllä tulokset osuivat mielestämme oikeaan.
Mulle tehty sama nuorena alle parikymppisenä, toinen kerta huiveilla ja toinen tietokoneanalyysi. Huiveilla kevät ja tietokoneella kesä. Nyt tulos vajaa 30v myöhemmin huiveilla syksy. Mulla on vaatekaappi täynnä ihan vääränvärisiä vaatteita joten joudun kuitenkin niitä käyttämään. Muuttuuko tulos vanhemmiten? Analyysin tekijä itse oli muuttunut kesästä talveksi.
ap
No tuntuu tuokin oudolta, että sulle on tullut kesä ja kevät. Toisessa viileitä sävyjä ja toisessa lämpimiä. Taidat olla jokin välimuoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tää analyysin tekijä sanoi että hiusten väri merkkaa eniten, oli siis vaalennetut hiukset mulla. Ei peittänyt hiuksia tms. Ei katsonut silmien väriä, sanoi vaan että punainen korostaa silmiä. En pidä edes kirkkaanpunaisesta. Liian räikeä.
Joo ajattelin pitää niitä värejä mistä pidän, vaikka ei sitten sopisikaan, tykkään savunharmaasta, tummansinisestä, korallista, vaaleanpunaisesta ja sinisestä, myös jostain karamellin sävyistä.
ap
Räikeä punainen ei kylläkään sovi kaikille syksyille. Syksyjä on vähän analyyseista riippuen ainakin kolme eri (warm, deep ja soft). Kaikille sopivat erilaiset väripaletit.
joo, en ainakaan ole deep autumn, koska olen vaalea. Siniset silmät, pisamia, vaalea iho. Olisin sitten varmaan soft autumn, mutta värianalyysin tekijä mallaili minulle kirkasta oranssia, jaden vihreää, kirkkaan punaista ja tummaa violettia.
ne kuulemma sopi ja jotkin ruoste ym.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
värianalyysiä ei voi tehdä värjättyjen hiuksien tai tekorusketuksen perusteella. Tulee ihan väärä tulos.
Ihan ekassa värianalyysissä olin ilman meikkiä ja hiusväriä ja tulos oli kevät....miten nuo kevään ja syksyn värit eroaa? Jos katsoo että käyttää lämpimiä sävyjä?
ap
No molemmat ovat tosiaan lämpimiä paletteja. Oletko siis niiden välimuoto "lämmin kevät"?
http://30somethingurbangirl.com/are-you-spring-autumn-warm-spring/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin parikymppisenä värianalyysissa ja oletin olevani talvi, mutta olinkin syksy. Kieltämättä ne monet syksyn värit sopivatkin minulle paremmin. No, nyt lainasin, reilut parikymmentä vuotta myöhemmin, kirjastosta kirjan värianalyysista. Muistaakseni se sama Colour Me Beautiful, mutta jaottelut olikin muutettu ja vuodenajoista luovuttu. Kirjan mukaan olen aika saletisti kirkas eli tummat hiukset, vaalea iho jne. Tämän alalajina olen sitten lämmin, mikä viittaa siihen aiempaan syksyyn. Kirja oli kiintoisa ja sain ideoita, mutta vähän humpuukilta tuntuu tuollainen, että jos sulle kymmenen vuotta sitten sopi oranssi, niin nytpä ei enää sovikaan, koska me ollaan muutettu systeemejä :)
Oranssiakin on eri sävyissä.
No kyllä ne kartoissa näkyvät värisävyt ovat keskenään ihan erilaiset. Joskin tämä jälkimmäinen analyysi oli tosiaan omassa kyökissä tehty, mutta mielestäni se oli aika selvä peli. Ennenhän se pohdinta oli aina jonkin mystisen ihan pohjasävyn löytämistä, että onko se lämmin vai viileä, mikä oli aika vaikeaa. Tässä uudessa systeemissä lämmin/viileä on vain alalaji, joka tuo ylälajiin (minulla siis kirkas) vain joitain värisävyjä lisää. Ja se kirkas olen aika tasan varmasti. Ennen pystyin ihan lonkalta sanomaan monista vaatteista, sopivatko ne värit minulle, mutta nyt olen aika sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
joo, en ainakaan ole deep autumn, koska olen vaalea. Siniset silmät, pisamia, vaalea iho. Olisin sitten varmaan soft autumn, mutta värianalyysin tekijä mallaili minulle kirkasta oranssia, jaden vihreää, kirkkaan punaista ja tummaa violettia.
ne kuulemma sopi ja jotkin ruoste ym.
ap
Tää ihan sama aloitus on ollut täällä jo aiemmin. Ja surkea värianalyysin tekijä jos ei värjättyjä hiuksia edes peittänyt. Iho on se tärkein siinä joten meikittä pitäisi mennä. Jos hiuksia ei ole värjätty niin silloin niitä ei tarvitse peittää.
Ihmiset ei muuten läheskään aina tiedä mikä väri itselle sopii koska muoti ja toisten mielipiteet ovat vuosien varrella tuohon vaikuttaneet. Olen harrastanut värianalyyseja melko kauan, yli 20v, olisi kiva kouluttautua niitä tekemään mutta nykyään ihmiset eivät halua tietää mitkä värit heille sopivat koska kokevat sen rajoittavan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tää ihan sama aloitus on ollut täällä jo aiemmin. Ja surkea värianalyysin tekijä jos ei värjättyjä hiuksia edes peittänyt. Iho on se tärkein siinä joten meikittä pitäisi mennä. Jos hiuksia ei ole värjätty niin silloin niitä ei tarvitse peittää.
Ihmiset ei muuten läheskään aina tiedä mikä väri itselle sopii koska muoti ja toisten mielipiteet ovat vuosien varrella tuohon vaikuttaneet. Olen harrastanut värianalyyseja melko kauan, yli 20v, olisi kiva kouluttautua niitä tekemään mutta nykyään ihmiset eivät halua tietää mitkä värit heille sopivat koska kokevat sen rajoittavan elämäänsä.
No kyllähän se vähän rajoittaa.
Osa vaatteista, jotka ei sovi voi laittaa sopimaan ainakin hieman paremmin erilaisella meikillä. Ja jos haluaa tietynvärisen yläosan, niin sitä voi aina fiksailla kasvojen kohdalta ihonväriin paremmin sopivalla huvilla.
Joo toi lämmin kevät vois ollakin oikea tulos
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se vähän rajoittaa.
Osa vaatteista, jotka ei sovi voi laittaa sopimaan ainakin hieman paremmin erilaisella meikillä. Ja jos haluaa tietynvärisen yläosan, niin sitä voi aina fiksailla kasvojen kohdalta ihonväriin paremmin sopivalla huvilla.
Niin no, en kyllä meikilläkään saa itselleni sopimaan oranssia, näytän siinä järkyttävältä, samoin syksyn ja kevään keltaisissa, ne eivät vaan sovi vaan saavat minut näyttämään sairaalta. Harmittaahan se ettei ole juuri mitään omia värejä tarjolla. Olen kesä eivätkä ne sävyt ole muodissa tällä hetkellä joten on vaikea löytää vaatetta, toki jotain yksittäisiä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Tulos on väärin oli se mikä tahansa, sillä kyseessä on humpuukianalyysi.
Ei värianalyysi ole mikään horoskooppi. Toiset värit vaan sopivat paremmin yhteen kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulos on väärin oli se mikä tahansa, sillä kyseessä on humpuukianalyysi.
Ei värianalyysi ole mikään horoskooppi. Toiset värit vaan sopivat paremmin yhteen kuin toiset.
Just näin, ihan faktaa on se että toisille sopivat eri värit kuin toisille. Ei todellakaan ole humpuukia. Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän ne "väärät" värit vanhentavat, tuovat rypyt esiin enemmän ja juuri ne muute ei-toivotut piirteet. Esim. anoppi käyttää aivan vääriä värejä, eivät sovi ollenkaan mutta hän ei edes halua tietää mitkä värit hänelle sopivat koska kokee ettei voi sitten käyttää niitä värejä joita haluaa. Oma äitini on samanikäinen ja käyttää omia värejään, on paljon nuoremman näköinen, erityisesti valokuvissa tuo korostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No molemmat ovat tosiaan lämpimiä paletteja. Oletko siis niiden välimuoto "lämmin kevät"?
Tämä oli muuten tosi hyvä linkki, kiitos siitä.
Tuolla on pinterestissa omat boardit jokaiselle tyypille, ne on tosi, tosi hyvät, kannattaa laittaa seurantaan.
esim. tässä light spring-
https://fi.pinterest.com/taggi/color-analysis-light-spring-color-palett…
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli muuten tosi hyvä linkki, kiitos siitä.
Tuolla on pinterestissa omat boardit jokaiselle tyypille, ne on tosi, tosi hyvät, kannattaa laittaa seurantaan.
esim. tässä light spring-
https://fi.pinterest.com/taggi/color-analysis-light-spring-color-palett…