Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin käytös tuntuu pahalta

Vierailija
27.09.2018 |

Pahoitanko mieleni aivan turhaan?
Olen siis raskaana. Veljeni tyttöystävä synnytti juuri. Se on veljeni kolmas lapsi.
Äitini ei ole koskaan pitänyt puolisostani hänen ulkomaalaistaustaisuuden takia.
Hän lellii veljeni lapsia ja varsinkin tätä uutta tulokasta. Hän osti jo lapselle vaatteita kun veljeni tyttöystävä oli ilmoittanut raskaudestaan (olisiko ollut rv 10).
Minulle äiti ei ole ostanut mitään lastenvaatteita tai mitään muutakaan tarpeellista, vaikka minulla on huomattavasti huonompi taloudellinen tilanne veljeeni verrattuna. Tuntuu pahalta, sillä tuntuu ettei äitiä kiinnosta lapseni ja tuntuu, että hän toivoo etten koskaan olisi tullut raskaaksi. Olenko vaan hormoonihuuruissa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitat epäreilusta kohtelusta mutta silti sinusta taloutensa sössinyttä pitäis auttaa jotenkin lähtökohtaisesti enemmän?

En tajua tätä. Miks siitä pitäisi palkita? Ja mitä tarkoitat että mies pitää hyvää huolta, jos talous kuitenkin on hunningolla?

En tarkoittanut, että pitäisi auttaa enemmän. Mutta kunhan edes kohtelisi tasavertaisesti.

Ja äitini myös usein sanoo kun antaa veljelleni rahaa, että kyllä heitä pitää taloudellisesti tukea, mutta miksi ei sitten minua?

Mies pitää minusta huolta, eli ostaa meille

ruokaa jne kun omalla tililläni ei vilku miljoonia.

Ap

En edelleenkään tajua miten se teidän perhe ei ole perhe. Normaali perheessä on yhteiset rahat. Ei niin että mies armosta ruokkii raskaana olevaa vaimoaan. Avioliitossa on ihan elatusvelvollisuus.

Äidilläsi ei ole mitään velvollisuutta antaa lapsilleen rahaa.

Missä kohtaa lukee, että ap on avioliitossa? Ei missään.

Eli ap on sössinyt raha-asiansa ja nyt tekee au-lapsen? Ja ihmettelee miksi äiti on tyytymätön? Miksköhän.

En ole sössinyt raha-asioitani, mutta palkkani on suhteellisen matala eikä parempaa työtä ole vielä löytynyt.

Edelleenkään äidin mielipidettä ei voi muuttaa, mutta vaikka olisi kuinka sössinyt ja mitä (mitä minä en ole tehnyt) niin kyllä kaikkia mielestäni pitää aina kohdella samanarvoisesti.

Ap

Olet pettymys äidillesi. Sekin on ihan ymmärrettävä tunne.

Vierailija
22/22 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miltä tuo tuntuu. Mun äiti kanssa "syrjii" mun avomiestä, siis siten että siitä näkee että se on rasisti, mutta yrittää peittää sen. 

Tyypillisiä tilanteita: avaan karkkipussin ja kysyn muiltakin (siis mieheltäni ja äidiltäni). Äitini sanoo joo, mutta jos karkkipussi käy ensin miehen kautta, hän ei otakaan. (Koska miehen käsi on käynyt pussissa. Tätä ei tietenkään sano ääneen.) 

Syö meillä aina paahtoleipää vaikka on (miehen) omaleipomaa leipää. Syyksi sanoo että haluaa säästää itseleivotun leivän meille. Epäilen että oikeasti ei halua syödä omatekemää, koska mies on koskenut siihen. 

Kyselee junttikysymyksiä miehen suvun kotimaasta: onko porukoilla siellä kännykkää, toimiiko siellä internet, käykö ihmiset siellä koulussa, osaako käyttää vesivessaa. Muka kiinnostuksesta, mutta näkeehän sen, että v*ttuillessaan. On kuitenkin entinen opettaja kyseessä. 

Kyselee jatkuvasti miehen mielipiteitä jos jossain on joku m*slimi tehnyt jotain - olipa kyseessä sitten pakistanilainen, saudi-arabialainen tai indonesialainen. Ja mun mies ei ole edes harjoittava m*slimi. 

Nyt kun listasin nämä niin tuli mieleen että taidan pistää välit poikki mammaan kokonaan ainakin vähäksi aikaa. Olen nimittäin yrittänyt keskustella asiasta kahden kesken, kieltää kaikki jyrkästi. Oma mies tietysti huomaa mutta koittaa olla välittämättä, sanoo että on vanha ihminen, pitää ymmärtää. :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla